سامسونگ در زمینه فروش تراشه‌های پیشرفته از TSMC پیشی گرفت

تولید قراردادی تراشه یک کسب‌وکار بزرگ به‌شمار می‌رود و در این میان تنها تعداد انگشت‌شماری از بازیگران بر بازار تراشه سیطره دارند. سامسونگ الکترونیکس و کمپانی تایوانی TSMC از جمله این برندها محسوب می‌شوند. اخیرا فضای رقابت میان این 2 تولیدکننده بسیار شدید بوده است.

بر اساس یک گزارش جدید، اکنون سامسونگ از نظر مجموع تعداد تراشه‌های پیشرفته فروخته شده از رقیب تایوانی خود یعنی TSMC پیشی گرفته است. داده‌ها نشان می‌دهند که تعداد تراشه‌های اسمارت‌فونی پیشرفته فروخته شده توسط سامسونگ طی 3 ماهه نخست سال 2022 در مقایسه با TSMC به‌مراتب بیش‌تر بوده است.

پدیده هم‌افزایی به سامسونگ کمک می‌کند تا سهم خود از بازار را افزایش دهد

داده‌های ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research نشان می‌دهد که سهم سامسونگ از بازار تراشه‌های اسمارت‌فونی پیشرفته (که با استفاده از فرآیند 5 نانومتری و نمونه‌های پیشرفته‌تر آن تولید شده‌اند) معادل 60 درصد بوده و سهم TSMC طی 3 ماهه نخست سال 2022 برابر با 40 درصد بوده است. این موضوع از پیشرفتی بزرگ برای سامسونگ نسبت به سال گذشته حکایت دارد. سهم سامسونگ از بازار جهانی تراشه‌های اسمارت‌فونی پیشرفته طی 3 ماهه نخست سال 2021 تنها برابر با 8.6 درصد بود؛ در حالی‌که TSMC با تصاحب سهم 91.4 درصدی رقیب کره‌ای خود را به‌طور کامل شکست داد.

افزایش قابل توجه تقاضا برای تراشه‌های موبایلی پیشرفته سامسونگ مدیون عملکرد خیره‌کننده واحد موبایل این شرکت است. کسب‌وکار موبایل سامسونگ در 3 ماهه نخست سال 2022 موفق به ثبت رکورد فروش 74 میلیون دستگاهی اسمارت‌فون در سراسر جهان شد. از آنجا که بسیاری از اسمارت‌فون‌های بالارده و میان‌رده اخیر سامسونگ از تراشه‌های تولید شده بر پایه فرآیند 5 نانومتری استفاده می‌کنند (اکثر این تراشه‌ها توسط سامسونگ الکترونیکس تولید می‌شوند)؛ لذا این هم‌افزایی درون مجموعه به غول کره‌ای امکان می‌دهد تا سهم خود از بازار نیمه‌هادی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

همچنین سامسونگ شاهد افزایش میزان نقل و انتقالات تراشه‌‌های 4 نانومتری بود. تراشه پرچم‌دار کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 با استفاده از فرآیند 4 نانومتری سامسونگ تولید می‌شود. بر اساس گزارشات این تراشه در سه‌چهارم گوشی‌های نقل و انتقال یافته از سری گلکسی S22 طی 3 ماهه نخست سال جاری میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس پیش‌بینی‌ها با افزایش میزان سفارشات کوالکام برای تولید تراشه‌های 4 نانومتری توسط ‌TSMC این برند تایوانی بار دیگر به بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های اسمارت‌فونی پیشرفته تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH