اینترنت دهک پایین

وزیر ارتباطات: محدودیت اعمال شده برروی گوگل، خواست خانواده‌ها است

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت به جمع خبرنگاران آمد و در خصوص محدودیت اعمال شده بر روی گوگل گفت: محدودیت اعمال شده صرفا برای محتوای جنسی و خشونت‌انگیز است نه چیز دیگری.

هفته گذشته تعدادی از کاربران اعلام کردند که نتیجه جستجوی گوگل برای آن‌ها محدود شده است، داستان از این قرار است که کاربران در جستجوی گوگل خود به محتوای محدود شده یا به اصطلاح Safe که برای مدیریت اینترنت کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، دسترسی پیدا کرده‌اند.

حالت جستجوی ایمن یا Safe برای مواقعی است که یک کودک از اینترنت استفاده می‌کند و در نتیجه بسیاری از محتواهای غیراخلاقی یا نامناسب برای کودکان در گوگل به نمایش در نمی‌آید. تعدادی از کارشناسان این حوزه اعلام کردند که IP سرچ‌های ایرانی با تغییر به مبدا موتورهای جستجو می‌رسد، به این ترتیب کاربران ایرانی با محدودیت به نتیجه جستجوهای گوگل دسترسی دارند.

حال وزیر ارتباطات با تایید این خبر که محدودیتی برای دسترسی کاربران در نتیجه جستجو در اینترنت اعمال شده، اعلام کرد که این اتفاق خواسته خانواده‌ها است.

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران به سوالی در خصوص قابلیت SafeSearch و محدودیت اعمال شده در گوگل گفت: یکی از نگرانی‌های جدی خانواده‌های ایرانی محدودیت در دسترسی به برخی محتویات است که در کشور هم ممنوع هستند. ما با همراهی اپراتورها، امکانی را فراهم کردیم که صرفا دسترسی به محتویات مستهجن، غیراخلاقی با خشونت‌ بسیار شدید توسط پلتفرم‌های جستجو از طریق اپراتورهای مخابراتی محدود شود. نه بحث قفل کودک است، نه محدودیت دیگری در موتورهای جستجو ایجاد شده است.

1 در مورد “وزیر ارتباطات: محدودیت اعمال شده برروی گوگل، خواست خانواده‌ها است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH