دیسکورد روی ایکس باکس

امکان تماس صوتی از طریق دیسکورد روی کنسول‌های ایکس باکس فراهم شد

با اعلام ایکس‌باکس، کاربران زین پس می‌توانند از قابلیت تماس صوتی دیسکورد روی ایکس باکس استفاده کنند. با ما در جزئیات این خبر همراه باشید.

دیسکورد یکی از محبوب‌ترین سرویس‌ها میان گیمرهای سراسر جهان است که به بازیکنان امکان تماس صوتی با تاخیر حداقلی را می‌دهد. البته این سرویس قابلیت‌های بسیار زیاد دیگری نیز دارد ولی استفاده اصلی آن در میان گیمرها تماس صوتی آن است. از دیگر قابلیت‌های دیسکورد می‌توان به تماس تصویری و ربات‌های هوشمند و کارآمد آن اشاره کرد. البته دیسکورد فقط مخصوص بازی نیست و هرکسی می‌تواند از امکانات ویژه و تماس‌های با کیفیت آن استفاده کند.

محبوبیت‌های بالای دیسکورد در میان گیمر‌ها باعث شده تا همواره بازیکنانی که از کنسول‌ها استفاده می‌کنند، درخواست اضافه شدن دیسکورد را به کنسول خود داشته باشند. با گذر زمان اما خبری از رخ دادن این اتفاق نشد. در سال گذشته پلی‌استیشن خبر از همکاری بزرگ با دیسکورد داد که با گذشت یک سال تنها اتفاقی که رخ داد، امکان لینک کردن اکانت بازیکنان به اکانت دیسکورد بود تا دوستان شما بین دو اکانت جابه‌جا شود. این ویژگی در چندسال قبل بر روی ایکس‌باکس فراهم بوده و دقیقا چیزی که طرفداران دو کمپانی تقاضایش را دارند، نیست.

سرانجام ایکس‌باکس از همکاری نزدیک با دیسکورد خبر داد و افزود که دو کمپانی در چند ماه اخیر سخت مشغول اضافه کردن دیسکورد روی ایکس باکس بودند تا با طراحی داشبورد اختصاصی، بتوانند این ادغام را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. زین پس کاربران ایکس‌باکس می‌توانند از قابلیت‌های دیسکورد در کنسول خود استفاده کنند و با دیگر کاربران ایکس‌باکس، پی‌سی و حتی تلفن‌های همراه تماس صوتی برقرار کنند.

دیسکورد روی ایکس باکس

ایکس‌باکس قصد دارد تا یک اکوسیستم کامل برای بازیکنان خود فراهم کند و صنعت گیم را از کنسول‌های سنتی فراتر ببرد. در راستای اینکار، ایکس‌باکس بازی‌های خود را بر روی کامپیوتر عرضه کرد و با ساخت تکنولوژی‌های لازم توانست بازی‌های خود را از طریق XCloud به تلفن‌های همراه نیز بیاورد. یکی از ویژگی‌هایی که ایکس‌باکس روی آن تاکید خاصی دارد، قابلیت کراس‌پلی هست که به کاربران یک پلتفرم اجازه می‌دهد با کاربران پلتفرم‌های دیگر در یک سرور مشترک بازی کنند. با اضافه شدن دیسکورد روی ایکس باکس، دیسکورد در تمام پلتفرم‌های پشتیبانی شده توسط ایکس‌باکس حضور خواهد داشت و این به کابران اجازه خواهد داد تا از سرویس تماس صوتی مورد علاقه خود هنگام بازی‌های کراس پلی نیز استفاده کند.

در حال حاضر این ویژگی برای برخی کاربران فراهم شده تا با انجام برخی تست‌ها از کیفیت آن اطمینان لازم برقرار شود و در نهایت از طریق آپدیتی در آینده برای تمام بازیکنان ایکس‌باکس عرضه خواهد شد.

1 در مورد “امکان تماس صوتی از طریق دیسکورد روی کنسول‌های ایکس باکس فراهم شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH