گوشی‌های آینده سری گلکسی A سامسونگ فاقد حسگر تشخیص عمق خواهند بود

بررسی رویدادهای گذشته نشان می‌دهد که سامسونگ در برخی مواقع از رقبای خود کپی‌برداری می‌کند. بر اساس گزارش جدیدا منتشر شده از کشور کره، سامسونگ در سال آینده به سمت فلسفه جدید دوربین‌های اسمارت‌فونی حرکت خواهد کرد.

ظاهرا سامسونگ به این نتیجه رسیده که حسگرهای تشخیص عمق به‌کارگیری شده در پنل پشتی هندست‌ها عملا بلا استفاده بوده و مدل‌های جدید گلکسی A24، گلکسی A34 و گلکسی A54 قابل عرضه طی سال 2023 فاقد چنین مولفه‌ای خواهند بود. با این‌حال دوربین‌های بی‌فایده ماکرو از این هندست‌ها کنار گذاشته نخواهند شد. بنابراین سامسونگ به اصلاحات نسبی بسنده نموده و بدین‌ترتیب اسمارت‌فون‌های آینده سری A این شرکت به محصولات برند Nothing شباهت بیش‌تری پیدا خواهند کرد. Nothing اخیرا از اسمارت‌فونی با 2 دوربین شامل یک حسگر اصلی و یک سنسور فوق‌عریض رونمایی کرد.

رویه بدیهی در صنعت طی مدت چند سال گذشته این بوده که اکثر گوشی‌های میان‌رده با قیمت‌‌گذاری اقتصادی در واقع تنها دارای 2 دوربین مفید یکی از نوع اصلی و دیگری فوق‌عریض هستند. با این‌حال کمپانی‌های تولیدکننده احساس کردند که افزودن حداقل 1 یا 2 مولفه دیگر به پنل پشتی هندست‌ها ضروری است. این مولفه‌ها شامل حسگر تشخیص عمق، سنسور مونوکروم یا ماژول ماکرو هستند.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا چنین تورمی در تعداد حسگرها موفق به جلب رضایت کاربران و متقاعد نمودن آنها نسبت به کیفیت شگفت‌انگیز دوربین در هندست‌های 200 دلاری ردمی، پوکو یا سامسونگ شده است؟ پاسخ قطعی این پرسش هنوز روشن نیست. اما این روند حقیقتا در آینده‌ای نزدیک متوقف نخواهد شد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به سهم خود در این مسیر گام برمی‌دارد. چنان‌چه شایعه مطرح شده صحیح باشد؛ در این‌صورت می‌تواند به منزله شروعی مناسب از جانب سامسونگ قلمداد شود.

سامسونگ گلکسی A33 5G مجهز به یک حسگر تشخیص عمق است

در این گزارش خاطرنشان شده که گلکسی A24 مجهز به سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و ماژول ماکرو 5 مگاپیکسلی خواهد بود. سیستم دوربین پشتی گلکسی A34 شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی خواهد بود. اگرچه به‌نظر می‌رسد که گلکسی A54 بایستی نسبت به 2 مدل دیگر پیشرفته‌تر باشد؛ اما موضوع عجیب اینکه بر اساس اعلام گزارش، این هندست ظاهرا تنها مجهز به یک دوربین فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی، سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و متاسفانه کماکان یک ماژول ماکرو 5 مگاپیکسلی خواهد بود.

ظاهرا سامسونگ از منابع ایجاد شده در اثر حذف حسگر تشخیص عمق از هندست‌های خود بهره‌برداری نموده و از آن برای تقویت قابلیت‌های سایر دوربین‌های ضروری استفاده خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی A34 در ماه مارس سال آینده روانه بازار خواهد شد؛ در حالی‌که گلکسی A54 احتمالا یک ماه بعد در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH