وزیر ارتباطات خبر داد؛ همکاری بی‌سابقه ایران و روسیه در زمینه توسعه پلتفرم‌ها و تامین زیرساخت

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به مسکو سفر کرده، پس از دیدار با مقامات روسی اعلام کرد: ما در برخی حوزه‌ها  نیازمند استفاده از پلتفرم‌های خارجی هستیم، در این راستا همکاری دو کشور می‌تواند نیاز ما در این حوزه را تامین کند.

در چند روز اخیر، یک هیات ایرانی به رهبری زارع‌پور وزیر ارتباطات به کشور روسیه سفر کرده و با مقامات مختلف روسی از جمله وزارت توسعه دیجیتال روسیه و هلدینگ تخ مزاکراتی داشتند. نتیجه این دیدارها ایجاد یک کارگروه مشترک برای همکاری در حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات بود.

در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، گفت‌و‌گویی را با وزیر ارتباطات به منظور تشریح جزئیات توافقات صورت گرفته انجام داد. زارع‌پور در این مصاحبه در خصوص همکاری دو کشور در زمینه توسعه پلتفرم‌های مختلف بیان کرد: ما در ایران پلتفرم‌های بومی قدرتمندی در حوزه‌های مختلف داریم که مردم ما از آن‌ها استفاده می‌کنند، پلتفرم‌هایی که در حوزه‌های مختلف از تجارت الکترونیک تا جابجایی مسافر، خرید و فروش، بیمه و به صورت کلی در خدمات دیجیتال فعال هستند و ظرفیت بسیار خوبی در کشور ایجاد کرده‌اند. در روسیه نیز پلتفرم‌های بومی خوبی وجود دارد و ما اعلام آمادگی کردیم که زمینه فعالیت پلتفرم‌های ایرانی و روسی را در دو کشور فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به این موضوع که همکاری‌ها در زمینه زیرساخت‌های سخت‌افزاری نیز ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: در زمینه پایگاه‌های داده نیز دو کشور تا حدودی به نسخه‌های غربی وابسته هستند، استفاده از این ظرفیت‌ها که عمدتا هم با لایسنس همراه است در شرایط تحریم برای هر دو کشور مشکل‌ساز خواهد بود. به این ترتیب تصمیم گرفتیم که سرمایه‌گذاری مشترک انجام بدهیم، به عنوان مثال در حوزه پایگاه داده، دیتابیس‌های مشترک داشته باشیم و از آنها برای نیازمندی‌های دو کشور مخصوصا در بخش دولتی که حساس هستند، استفاده کنیم.

زارع‌پور با تاکید به همکاری‌های دو طرفه در زمینه توسعه پلتفرم‌ها، خاطرنشان کرد: در ایران پلتفرم‌هایی با کاربران چند ده میلیونی داریم در روسیه نیز پلتفرم‌هایی بیش از صد میلیون کاربر دارند، این پلتفرم‌ها پاسخگوی نیاز دو کشور است. ما در برخی حوزه‌ها هنوز نیازمند استفاده از پلتفرم‌های خارجی هستیم، در این راستا همکاری دو کشور می‌تواند نیاز ما در این حوزه را تامین کند.

وی ادامه داد: لازمه استفاده از توانایی‌های دو کشور، اعتماد است، مخصوصا در تجهیزات مخابراتی و تجهیزات فناوری اطلاعات که برندهای غربی پیش از این در این حوزه‌ها یکه تاز بودند و اعتماد زیادی به آنها وجود داشت، این اعتمادسازی اکنون برای دو کشور ایران و روسیه زمان بر است، اما اراده دو طرف بر این است که این روند کوتاه شود.

2 در مورد “وزیر ارتباطات خبر داد؛ همکاری بی‌سابقه ایران و روسیه در زمینه توسعه پلتفرم‌ها و تامین زیرساخت”

  1. جون عمه تون!!!! من خودم یکساله از VK استفاده می‌کنم و فیلتره. تلگرام هم که دیگه معروف ترین مسینجر هست و مال روسهاست فیلتره!!!همکاری؟؟؟ چه جالب خواهیم دید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH