اسکنر اثرانگشت گوگل پیکسل 6a با یک مشکل امنیتی بزرگ مواجه است!

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است شرکت گوگل در اواخر ماه جاری میلادی از تنها اسمارت‌فون سری پیکسل 6 خود در خاک هندوستان رونمایی کند. با این‌حال پیش از عرضه این هندست در روز 28 جولای (6 مرداد ماه) مشخص شده که گوگل پیکسل 6a با یک مشکل امنیتی بزرگ دست‌به‌گریبان است.

این خبر توسط 2 فعال یوتیوبی مشهور حوزه فناوری در هندوستان با شناسه‌های GeekyRanjit و Beebom منتشر شده است. این افراد با انتشار ویدیوهایی وجود مشکل امنیتی در گوگل پیکسل 6a را به اثبات رساندند. از سوی دیگر وبسایت 91Mobiles نیز پیش‌تر و به‌طور مستقل وجود این حفره امنیتی را مورد تائید قرار داده بود. در حال حاضر مشخص نیست که این مشکل دارای ماهیت نرم‌افزاری بوده و یا از یک عامل سخت‌افزاری ناشی می‌شود. اما مشکل اساسا این است که قفل گوگل پیکسل 6a حتی با استفاده از اثرانگشتی که درون دستگاه به ثبت نرسیده است نیز باز می‌شود. به بیان ساده‌تر اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر آن‌طور که باید عمل نکرده و این موضوع نشان‌دهنده وجود یک نقص امنیتی بزرگ است.

بر اساس محتوای ویدیوهای مورد اشاره، قفل اسمارت‌فون پیکسل 6a توسط افراد مختلف قابل بازگشایی خواهد بود. بنابراین چنان‌چه هندست شما گم شده یا به سرقت برده شود؛ در این‌صورت هر فرد دیگری می‌تواند به اطلاعات شخصی شما درون هندست دسترسی پیدا کند. این موضوع به منزله وجود یک مشکل بزرگ برای غول جستجوگر است؛ شرکتی که پس از گذشت 2 سال به‌دنبال فروش هندست جدیدی در بازار هندوستان است. بعلاوه این هندست چندان هم ارزان‌قیمت‌ نیست و مشتریان برای خریداری آن بایستی مبلغ 43999 روپیه (تقریبا 550 دلار آمریکا) را پرداخت نمایند.

این اسمارت‌فون مجهز به یک نمایشگر 6.1 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و قابلیت پشتیبانی از استاندارد HDR است. توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه بومی کمپانی موسوم به تنسور در کنار 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود.

گوگل پیکسل 6a مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر است 

باتری 4306 میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده در گوگل پیکسل 6a از فناوری شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند. از جنبه امکانات تصویربرداری نیز این اسمارت‌فون مجهز به پیکره‌بندی دوربین دوگانه 12.2 مگاپیکسلی روی پنل پشتی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی خواهد بود.

1 در مورد “اسکنر اثرانگشت گوگل پیکسل 6a با یک مشکل امنیتی بزرگ مواجه است!”

  1. من این رو توی ریویی های وبسایتای خارجی خوندم
    ولی برای من هیچ داستانی توش نی و خیلی هم عالی کار میکنه??

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH