راندن قطار در حال انجام باز‌ی کامپیوتری!

8359769b5fdfbb29019ca28d534733f5689d1139526d879fef5b41f772722fd8_large

جنون بازی‌های کامپیوتری و شبکه‌های اجتماعی هنگامی رخ می‌دهد که افراد بدون دانستن مزایا و نحوه استفاده از این ابزارها و با عدم توجه به فرهنگ مناسب و رعایت زمان و مکان مناسب برای بازی، با بازی‌ کردن اقدام به خطر انداختن خود و دیگران می‌کنند. در تایید جمله بالا باید به یک نمونه علنی اشاره نمود که در مکزیک اتفاق افتاده است و در طی آن، یک راننده با جان صدها بازی کرده است و مرتکب یک اقدام عجیب شده: راندن قطار در حال انجام باز‌ی کامپیوتری!

این ماجرا از طریق یک ویدیو در شبکه یوتیوب منتشرشده است و سروصدای فراوانی به پا کرده است. ماجرا ازاین‌قرار است که در شهر مکزیکوسیتی یک مسافر که در نخستین واگن و درست کنار کابین راننده قطار بود به‌صورت اتفاقی از پنجره کوچک موجود بر روی در جداکننده قسمت راننده از مسافران، متوجه شد که راننده محترم در حال انجام یک حرکت بسیار خطرساز است. او. با دیدن یک تبلت در دستان راننده به ماجرا مشکوک شد و در ادامه با کمی دقت متوجه شد که آقای راننده در حال بازی کردن بازی محبوب فارم ویل است.

این مسافر که کارو سگوئرا نام داشت با گرفتن این فیلم و قرار دادن آن در یوتیوب سعی کرد تا عمق فاجعه را نشان بدهد، او دراین‌باره این‌گونه می‌گوید: «من متوجه شدم که راننده در حال بازی کردن فارم ویل است و بلافاصله گوشی خود را از جیبم درآوردم و شروع به فیلم‌برداری کردم زیرا می‌دانستم بدون داشتن یک سند مهم مثل این، هیچ‌کس حرف من را باور نخواهد کرد. من با ا پخش این ویدیو می‌خواستم مطمئن شوم که همه متوجه شده‌اند که ما زندگی خود را در دستان چه آدم احمقی قرار داده بودیم.»

مسئولان راه‌آهن مکزیکوسیتی بلافاصله به این ماجرا عکس‌العمل نشان دادند و تصمیم گرفتند تا اعتماد ازدست‌رفته را بازیابند، نخستین اقدام نیز اخراج راننده بی‌مسئولیت بود و همچنین در یک بیانیه اقدام به تصریح ماجرا نمودند، در این بیانیه آمده است: «راننده رفتاری کاملا خارج از حد متعارف داشت و رفتار او و عمل انجام شده توسط او کاملا مغایر با تمامی دستورالعمل‌ها و کتاب قوانین داخلی ما است.»

جالب است که بدانید این‌گونه اقدامات نخستین بار نیست که رسانه‌ای می‌شوند و پیش‌ازاین نیز در هنگ‌کنگ یک راننده قطار شهری در حال بازی کردن با آیپد خود به دام افتاده بود ولی سوال مهم در این میان این است که اگر مسافران متوجه این ماجرا نشوند آنگاه چه کسی به این اعمال رسیدگی خواهد کرد؟

مشکلات فرهنگی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های کامپیوتری همراه به‌تدریج وارد مرحله‌ای جدید شده است و حتی ممکن است به یک بحران تبدیل شود و هنوز راه‌حل قطعی برای این مشکلات یافت نشده است. نظر شما درباره مشکلات این‌چنینی و راه‌حل آن‌ها چیست؟

1 در مورد “راندن قطار در حال انجام باز‌ی کامپیوتری!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH