دقت سنسورهای سامسونگ گلکسی واچ 4 با ابزارهای پزشکی قابل مقایسه است!

تحقیقات منتشر شده در ژورنال Sleep Health نشان می‌دهند که حسگرهای مورد استفاده در سامسونگ گلکسی واچ 4 جهت سنجش میزان اکسیژن محلول در خون (SpO2) هنگام بررسی OSA یا آپنه انسدادی خواب با ابزارهای پزشکی واقعی قابل مقایسه هستند. بر اساس این پژوهش، داده‌هایی که به‌صورت همزمان توسط گجت پوشیدنی و دستگاه‌های پزشکی معمول اندازه‌گیری می‌شوند؛ در این راستا قرار دارند.

این مطالعه توسط 7 متخصص حوزه پزشکی انجام شد که 6 نفر از آنها به نوعی با سامسونگ الکترونیکس در ارتباط بودند. این پژوهش در مرکز پزشکی سامسونگ انجام شد و هزینه اجرای تحقیقات نیز از جانب سامسونگ پرداخت شد. این موضوع موجب ایجاد تردیدهایی در خصوص میزان صحت و سقم داده‌های مورد استناد در پژوهش شده است.

در جریان این تحقیق مشخص شد که سنسور سنجش اکسیژن خون در قسمت پشتی گلکسی واچ 4 می‌تواند نگرشی واقعی از وضعیت سلامت کاربر را در اختیار وی قرار دهد. از آنجا که میانگین خطا در داده‌های اندازه‌گیری شده کمتر از 4 درصد است؛ لذا عملکرد این سنسور با استانداردهای FDA و ISO مطابقت دارد.

محققان دریافتند که سنسور تعبیه شده در گجت پوشیدنی نسبت به ابزارهای پزشکی سنتی قابل نصب روی مچ دست تا حدی قابل اعتمادتر است؛ چرا که داده‌های مربوط به میزان اکسیژن محلول در خون با روش متفاوتی گردآوری می‌شوند. گجت سامسونگ بر مبنای ایده پالس اکسی‌متر (سنجش نبض از طریق پوست) عمل می‌کند؛ در حالی‌که ابزارهای پزشکی از ایده CO-oximeter (سنجش اکسیژن از طریق پوست) متکی هستند.

تحقیقات در زمینه آپنه انسدادی خواب حائز اهمیت هستند؛ چرا که بر اساس اعلام پژوهش، 38 درصد بزرگسالان به نوعی از این اختلال در خواب رنج می‌برند. این رقم معادل 50 درصد کل مردان بالغ و 25 درصد تمامی زنان بزرگسال در جهان است.

1 در مورد “دقت سنسورهای سامسونگ گلکسی واچ 4 با ابزارهای پزشکی قابل مقایسه است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH