اسمارت‌فون‌های گلکسی سامسونگ در بازار روسیه نایاب شدند!

اگرچه فروش اسمارت‌فون در بازار روسیه طی 3 ماهه دوم سال 2022 تقریبا یک‌سوم کاهش پیدا کرد؛ اما بر اساس گزارشات، موجودی دستگاه‌های گلکسی سامسونگ در فروشگاه‌های برخی مناطق روسیه به پایان رسیده است. با توجه به اینکه تقاضا برای گوشی‌های هوشمند طی 3 ماهه دوم سال 2022 به کمترین میزان طی مدت 10 سال گذشته رسیده است؛ لذا زنجیره تامین بیش از پیش دچار آسیب‌دیدگی می‌شود.

شرکت سامسونگ طی ماه مارس اعلام کرد که به‌دلیل تحولات ژئوپولتیکی جاری، صادرات محصولات خود به روسیه را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد. سامسونگ تنها تولیدکننده غربی تجهیزات الکترونیکی نبود که در واکنش به حمله روسیه به اوکراین از بازار این کشور خارج شد.

روسیه به منظور کاهش تبعات ناشی از این خروج با معرفی یک برنامه امکان واردات محصولات مختلف بدون نیاز به تائید صاحبان نمادهای تجاری را فراهم کرد. به عبارت دیگر فروشگاه‌ها می‌توانند اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های سامسونگ را بدون کسب رضایت از این شرکت به خاک روسیه وارد نمایند.

مشتریان مقیم روسیه برای تهیه گوشی‌های جدید سامسونگ دچار مشکل هستند

بر اساس گزارش نشریه مسکو تایمز حتی با وجود اجرای این اقدامات، ظاهرا بازار اسمارت‌فون روسیه دچار نوعی وضعیت درماندگی شده و مشتریان بالقوه در بسیاری از مناطق این کشور قادر به خریداری اسمارت‌فون‌های سامسونگ یا حتی اپل نیستند.

طی 3 ماهه دوم سال 2022 میزان تقاضا برای اسمارت‌فون در بازار روسیه نسبت به دوره مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافت و به کمترین رقم طی مدت 10 سال گذشته رسید. اکنون شرکت Merlion به‌عنوان توزیع‌کننده عمده محصولات سامسونگ اعلام کرده که عوامل متعددی به معضل کمبود عرضه در بازار روسیه دامن زده است که از جمله آنها می‌توان به زنجیره‌‌های لجستیکی آسیب‌دیده و مشکلات مربوط به محدودیت‌های بودجه‌ای برای ترخیص کالاها از گمرک اشاره کرد.

سهم غول کره‌ای از بازار روسیه به هیچ عنوان ناچیز نیست. در واقع سامسونگ برترین تولیدکننده اسمارت‌فون در بازار روسیه به‌شمار رفته و سهم حدودا 30 درصدی از این بازار را در اختیار دارد. این رقم 2 برابر سهم اپل از بازار روسیه است. با این‌حال در صورت اتمام موجودی هندست‌ها در فروشگاه‌ها و ایجاد حالت رکود فروش، این اعداد و ارقام از اهمیت چندانی برخوردار نخواهند بود.

2 در مورد “اسمارت‌فون‌های گلکسی سامسونگ در بازار روسیه نایاب شدند!”

  1. مردم باید همیشه جور دولتمردان بدشون رو بخورن و ازشون خیلی موقعیتها گرفته بشه……. بیچاره روسها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH