چه کسی پاسخگوی خسارات وارد شده به دلیل قطعی اینترنت است؟

دو روز پیش به دلیل آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های مخابرات منطقه 8 تهران، قطعی و اختلال گسترده اینترنت در شبکه اینترنت کشور رخ داد که موجب بروز مشکلات متعدد برای کسب‌و‌کارهای آنلاین، کسب‌و‌کارهای سنتی، کاربران عادی و حرفه‌ای اینترنت شد.

گستره این اختلالات و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمد بسیار زیاد بود، به حدی که حتی بسیاری از فروشندگان عادی با قطعی دستگاه‌های کارت‌خوان مواجه شدند و به همین دلیل مشتریان خود را در ساعات قطع اینترنت از دست دادند.

بسیاری از مردم اعلام کردند که به دلیل قطعی نتوانستند از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند یا برای دریافت وجه مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی دستگاه‌های خودپرداز شدند.

همچنین بسیاری از سرویس‌های آنلاین دچار اختلال شد که ضرر قابل توجهی به صاحبان این سرویس‌ها وارد کرد و در یک بازه زمانی تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست دادند.

بانک‌ها دچار اختلال شده بودند و استفاده از تمام خدمات بانکی از جمله انتقال وجه و حتی خرید بسته اینترنت و شارژ هم وجود نداشت. بسیاری برای خرید بلیط یا رزرو یک سرویس به مشکل خورده بودند و تمام برنامه‌های کاری آن‌ها دچار مشکل شد.

تاکنون به طور دقیق مشخص نشده که چه مقدار خسارت به کسب‌و‌کارهای آنلاین، کسب‌و‌کارهای سنتی و حتی مردم وارد شده ولی فعلا هیچ سازمانی پاسخگوی انتقادات نبوده و به نظر می‌رسد قرار نیست خسارات وارد شده به کسب‌و‌کارها باز گردد.

تنها اقدام انجام شده انتشار اعلامیه و عذرخواهی لفظی بوده که مشکلی را حل نمی‌کند. شرکت مخابرات تنها بروز مشکل را اعلام کرد و خبری از عذرخواهی نبود.

روز گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در اعلامیه‌ای نوشت که پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی را انجام خواهد داد. هرچند که قطعی اینترنت در ایران برای اولین بار رخ نداده و بسیاری از دستگاه‌ها تاکنون چندین بار قول پیگیری این وضع را داده‌اند اما به هر شکل رگولاتوری در اعلامیه خود از تلاش برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی خبر داد.

وزیر ارتباطات هم تاکنون واکنشی نسبت به این مسائل نداشته است. البته روز گذشته نماینده مردم بابل به وزارت ارتباطات تذکر داد که پیگیر اعتراضات مردمی در خصوص قطع اینترنت باشد، اما مشخص نیست این تذکر چقدر تاثیرگذار است.

 

 

 

1 در مورد “چه کسی پاسخگوی خسارات وارد شده به دلیل قطعی اینترنت است؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH