سامسونگ تولید نیمه‌هادی‌ها در ویتنام را از سال 2023 آغاز خواهد کرد

سامسونگ در حال تقویت شبکه تامین‌کنندگان بین‌المللی و تلاش برای گسترش عملیات تولیدی‌ خود در تعداد بیش‌تری از کشورهای جهان است. بر اساس گزارش رسانه ویتنامی Lao Dong، ریاست سامسونگ در اوایل این هفته با نخست‌وزیر ویتنام دیدار کرده و این ملاقات با هدف آماده‌سازی زیرساخت‌های فعالیت‌های آینده ترتیب داده شده است.

بر اساس گزارشات سامسونگ الکترونیکس در تدارک افتتاح یک مرکز جدید تحقیق و توسعه در هانوی طی 3 ماهه چهارم سال 2022 یا حداکثر اوایل سال 2023 است. کمپانی کره‌ای قصد دارد که از اواسط سال 2023 تولید تراشه در خاک ویتنام را آغاز نموده و تولید قطعات در این کشور را گسترش دهد.

سامسونگ الکترونیکس در تدارک شرایط لازم برای تولید آزمایشی مجموعه محصولات مرتبط با نیمه‌هادی‌ها است. این تراشه‌ها از ماه جولای 2023 در کارخانه Thai Nguyen سامسونگ الکترومکانیکس در ویتنام به‌صورت انبوه تولید خواهند شد. انتظار می‌رود که مرکز جدید تحقیق و توسعه در شهر هانوی تا پایان سال 2022 یا اوایل سال 2023 افتتاح شود. به همین دلیل برند کره‌ای در هدف‌گذاری خود صرفا کشور ویتنام را مد نظر قرار نداده است. بعلاوه فرآیند احداث مرکز تحقیق و توسعه در منطقه جنوب‌شرق آسیا شاهد پیشرفت حدودا 85 درصدی بوده است.

در حال حاضر کره‌جنوبی پس از چین و ایالات‌متحده سومین شریک تجاری بزرگ ویتنام محسوب می‌شود. حدودا 60 درصد گوشی‌های هوشمند سامسونگ در خاک ویتنام تولید می‌شوند. مبلغ سرمایه‌گذاری سامسونگ در ویتنام تا ماه ژوئن 2022 بیش از 20 میلیارد دلار بوده است. این سرمایه‌گذاری عظیم حدودا 28 برابر رقم اولیه اعلام شده از سوی کمپانی است. بعلاوه سامسونگ الکترونیکس در صدد احداث یک کارخانه جدید تولید تراشه در ایالات‌متحده است. این شرکت اخیرا درخواست خود مبنی بر دریافت زمین برای توسعه فضای تولید را رسما مطرح نموده است. سامسونگ ادعا می‌کند که تا سال 2026 ظرفیت تولید تراشه‌های نیمه‌هادی خود را 3 برابر خواهد کرد.

سامسونگ به‌دنبال سرمایه‌گذاری هنگفت در کره‌جنوبی است

Roh Tae-Moon؛ رئیس سامسونگ ادعا کرده که این شرکت قصد دارد تا 3.3 میلیارد دلار دیگر در کره‌جنوبی سرمایه‌گذاری نماید. همچنین این گروه به 50 تامین‌کننده ویتنامی طرف قرارداد خود کمک خواهد کرد تا توانایی رقابتی خود را ارتقاء بخشیده و سطح همکاری با دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی در ویتنام را بهبود دهند.

نخست‌وزیر ویتنام اعلام کرده که دولت این کشور نسبت به ایجاد شرایط مطلوب برای سرمایه‌گذاران خارجی نظیر سامسونگ و بهبود فضای کسب‌وکار متعهد است. به گفته وی، دولت ویتنام با توجه به نیازهای گروه تجاری سامسونگ، پیشنهادات این شرکت جهت آموزش و ارتقاء کیفیت عملکرد نیروی انسانی را به شکلی جدی و فعالانه مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی از سامسونگ الکترونیکس درخواست کرد تا تحقیقات در زمینه نیمه‌هادی‌ها و تولید آنها را گسترش داده و ساخت این محصولات در ویتنام را افزایش دهد. سامسونگ در بخش اسمارت‌فون و لوازم خانگی موفق به ایجاد یک مدل کسب‌وکار کارآمد شده است. تولید نیمه‌هادی زنجیره بسته‌ای از تولید تجهیزات الکترونیکی در ویتنام را تشکیل می‌دهد.

درآمد صادراتی سامسونگ به ویتنام طی 6 ماهه نخست سال 2022 معادل 34.3 میلیارد دلار بود. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 18 درصدی را نشان می‌دهد. هدف این گروه طی سال جاری میلادی دستیابی به گردش مالی صادراتی 69 میلیارد دلاری است. این رقم معادل 20.5 درصد ارزش کالاهای صادراتی به ویتنام طی سال میلادی گذشته (336.31 میلیارد دلار) است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH