12 آگوست، تاریخ احتمالی عرضه نسخه جدید به‌روزرسانی برای ویندوز

Windows-8.1-Update-1

ظاهرا شرکت مایکروسافت قرار است در تاریخ 12 ماه آگوست یعنی 21 روز دیگر، نسخه جدید به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز 8.1 را عرضه نماید.

این به‌روزرسانی که با نام Windows 8.1 Update 2 شناخته می‌شود هنوز توسط مایکروسافت با تاریخ عرضه رسمی روبرو نشده است ولی یک وب‌سایت روسی که سابقه مناسبی در پیش‌بینی مواردی ازاین‌دست را داشته است، تاریخ عرضه این به‌روزرسانی را برابر با 12 آگوست یا 21 مردادماه دانست.

البته مایکروسافت هنوز این خبر را تائید و تکذیب نکرده است یا به عبارت بهتر باید گفت که هیچ عکس‌العمل خاصی نسبت به آن نشان نداده است. حتی تماس با مسئولان این شرکت نیز با یک حمله ساده بدون نتیجه باقی مانده است: «درباره بسته به‌روزرسانی برای ویندوز 8.1 در حال حاضر هیچ اطلاعاتی برای به اشتراک گذاشتن با شما وجود ندارد.»

این پچ ویژه قرار است بسیاری از باگ‌های گزارش شده در ویندوز 8.1 را رفع کند و با توجه به شرایط عمومی فعالیت مایکروسافت که در بیشتر موارد، بسته‌های به‌روزرسانی خود را در دومین سه‌شنبه ماه منتظر می‌کرده است، تاریخ 12 آگوست منطقی به نظر می‌رسد.

با توجه به شرایط بد ویندوز 8 در میان کاربران لپ‌تاپ‌ها و دسکتا‌پ‌ها، شرکت مایکروسافت تصمیم به ایجاد تغییراتی در این سیستم‌عامل گرفت و نتیجه این تغییرات نیز ویندوز 8.1 بود که البته به‌صورت رایگان در اختیار دارندگان ویندوز 8 قرار گرفت ولی این تغییرات علیرغم خوب بودن، به‌هیچ‌عنوان کافی نبودند و کاربران ویندوز همچنان از ویندوز 8 راضی نبودند، نتیجه این امر تعداد بالای کاربران ویندوزهای هفت و Xp بود که در برهه‌ای از زمان حتی فروش ویندوزهای قبلی از آخرین نسخه پیشی گرفت. در این میان مایکروسافت نیز با قطع پشتیبانی از ویندوز XP و اعلام قطع قریب‌الوقوع قطع پشتیبانی از ویندوز 7، به‌صورت رسمی کاربران خود مجبور به پذیرش ویندوز جدید نمود.

در این میان یکی از بزرگ‌ترین مواردی که کاربران را از ویندوز 8.1 ناراضی نگاه داشته است را می‌توان عدم وجود استارت منوی کلاسیک و یا حداقل نسخه‌ای جدید با کارایی مشابه با آن دانست. البته تصاویری که به‌تازگی در شبکه اینترنت منتشر شدند و خبر آن را نیز در وب‌سایت ما مشاهده نمودید، حاکی از بازگشت قطعی استارت منوی کلاسیک و یا به عبارت بهتر، نسخه جدیدی از این استارت منو بودند.

ویندوز 9 نیز در سال 2015 به بازار عرضه خواهد شد و تا ماه آوریل باید انتظار تغییرات در ویندوز را با احتمالات غیررسمی همراه دانست ولی با عرضه شدن ویندوز 9 ممکن است کاربران با سیستم‌عامل ویندوز آشتی کنند و مایکروسافت مجددا به‌روزهای خوش خود بازگردد.

4 در مورد “12 آگوست، تاریخ احتمالی عرضه نسخه جدید به‌روزرسانی برای ویندوز”

  1. ولا من از ویندوز اکس پی به بعد شاید به جرات بگم به استارت نیازی نداشتم البته به غیر از قسمت کنترل خاموش کردن سیستم

  2. واقعا نمبفهمم این همه مخالفت برای تغییر واسه چیه من الان ویندوز 8.1 رو دارم در یک کلام عالیه.مگه استارت قدیمی چی داشت که این نداره؟تازه بهتر هم شده فقط طبق معمول اکثر مردم از پذیرش تغییرات سرباز میزنن وگرنه دسکتاپ که همون 7 همه چی همونه فقط بعضی منو ها عوض شده.و استارت که یک روزی یک نوار بود حالا تبدیل به یک صفحه شده که بخ راحتی و از هر جایی میشه بش سوییچ کرد به شخصه این استارت رو بهتر میدونم چون فضای بیشتری برای مدیریت برنامه های دم دست داره و نباید یادمون بره که خانواره ی ویندوز 8 (8 و 8.1 و وینفون 8.1)جز امن ترین سیستم عاملها و 100 امن ترین ویندوز تا به امروزن.
    البته نظر شخصیه منه و خیلیا باهاش مخالفن ولی آنچنان تفاوتی نمیکنه شاید اولش گیج کننده باشه اما کم کم بهش عادت میکنین و وقتی عادت کردین دل کندن ازش سخته.بهترین راهکار اینه که مثل ویندوز 98 یا XP اگه اشتباه نکنم دو نو استارت داشت که میشد انتخاب کرد حالا هم میشه همون جوری بشه هر کی خواست این هر کی خواست اون.به شخصه پس از مهاجرت دسکتاپم واقعا خلوت تر شده و هر چی قشنگ سر جاشه و همه چی دم دست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH