واتس‌آپ امکان مخفی‌سازی شماره تلفن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد

بر اساس اطلاعات پیش‌تر منتشر شده قرار بود قابلیت مخفی‌سازی شماره تلفن از سایرین در اختیار کاربران اپلیکیشن اندرویدی واتس‌آپ قرار گیرد. اکنون روی کلام با نسخه در نظر گرفته شده برای برنامه تست بتای گوگل پلی است. این ویژگی هم‌اکنون در حال توسعه است؛ اما مشخص نیست که آیا این قابلیت جدید در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت یا خیر.

بر اساس اعلام پرتال خبری WABetaInfo که معمولا در رابطه با پیشرفت‌های جدید واتس‌آپ، اطلاعات داخلی دقیقی را منتشر می‌کند؛ کاربران به‌زودی می‌توانند شماره تلفن خود را از مخاطبان پنهان نمایند. اما در حال حاضر این قابلیت صرفا در گروه‌های خاصی در اپلیکیشن اندروید قابل دسترس است. این گزینه به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است.

بعلاوه این قابلیت صرفا برای اعضای انجمن قابل دسترس خواهد بود. شماره تلفن فردی که به انجمن ملحق می‌شود؛ به‌صورت پیش‌فرض آشکار نخواهد شد. اما پس از پیوستن کاربر به یک گروه خاص در انجمن، امکان مشاهده شماره تلفن وی فراهم خواهد شد؛ البته این قابلیت صرفا برای اعضای همان گروه قابل دسترس خواهد بود.

کاربران قادر به پنهان نمودن شماره تلفن خود در واتس‌آپ خواهند بود

تصویر اسکرین‌شات به کاربران امکان می‌دهد تا ظاهر این قابلیت جدید در تنظیمات گروه را بررسی نمایند. این قابلیت در خارج از انجمن‌ها یا اساسا ارائه نشده و یا دارای ماهیتی ناشناخته است. بایستی خاطرنشان کرد که پیام‌رسان‌های فوری نظیر تلگرام از مدت‌ها قبل قابلیت مخفی‌سازی شماره تلفن را به‌صورت پیش‌فرض در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند.

توسعه‌دهندگان واتس‌آپ ویژگی جدیدی را به این پیام‌رسان اضافه کرده‌اند که به مدیران گروه‌ها امکان می‌دهد تا قابلیت حذف کلیه پیام‌ها را در اختیار تمامی کاربران قرار دهند. این مشخصه در ورژن 2.22.17.12 اپلیکیشن واتس‌آپ برای تسترهای بتا ارائه شده است. مدیر گروهی که قصد دارد یک پیام دریافتی را حذف کند؛ گزینه “delete for everyone” را مشاهده می‌کند. در جریان فرآیند حذف، نام کاربری در حباب چت نمایان خواهد شد. همچنین تمامی اعضای گروه از حذف پیام مطلع خواهند شد.

واتس‌آپ اخیرا ویژگی‌های جدید متعددی را در اختیار کاربران قرار داده است که از جمله آنها می‌توان به افزایش حجم فایل‌های قابل اشتراک‌گذاری، عدم دریافت پیام از برخی کاربران خاص در یک چت گروهی، پنهان کردن آخرین عکس پروفایل و وضعیت آنلاین از برخی مخاطبان خاص اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH