وزیر ارتباطات: چیزی به نام طرح صیانت نداریم

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: چیزی به اسم اینترنت ملی و طرح صیانت نداریم که نگران به تصویب رسیدن آن باشیم.

زارع پور پس از اتفاقات اخیر در حوزه زیرساخت‌های شبکه مخابرات و مطرح شدن مباحثی پیرامون ارتقاء امنیت این شبکه گفت: بحث‌هایی را به شکل جدی در حوزه ارتقاء امنیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم فضایی امن برای کسب و کارهای مردم فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در روزهای اخیر یک کنفرانس داشتیم با عنوان “کنفرانس امنیت تاب‌آوری شبکه ملی اطلاعات” که در آن ظرفیت‌هایی که در کشور در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار وجود داشت، بررسی کردیم. پنل‌های مختلفی برگزار شد.

زارع پور با اشاره به اهمیت افزایش امنیت زیرساخت، تاکید کرد: تمامی همفکری‌ها در این کنفرانس در این جهت بود که چه کارهایی صورت گیرد تا امنیت زیرساخت‌ ارتقاء پیدا کند. واقعیت آن است که زندگی مردم به این فضا وابسته شده، اطلاعات شخصی، سازمانی و دولتی در این بستر تبادل می‌شود حتما امنیت مقوله بسیار مهمی است و جزو اولویت‌های ما در وزارت ارتباطات است.

وی درخصوص آخرین وضعیت اینترنت ملی گفت: چیزی به اسم اینترنت ملی نداریم.

زارع پور با اشاره به طرح موسوم به صیانت عنوان کرد: هنوز چیزی به نام طرح صیانت تصویب نشده و چیزی به این اسم نداریم. یک عده بالاخره جوسازی می‌کنند، بازی می‌کنند، نان می‌خورند واگرنه هنوز چیزی تصویب نشده است که بخواهد اجرایی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH