سامسونگ از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو رسما رونمایی کرد

بازار گجت‌های پوشیدنی و مشخصا ساعت‌های هوشمند از مدت‌ها قبل تحت سیطره شرکت اپل قرار دارد؛ اما از طرفی سامسونگ بزرگ‌ترین رقیب غول آمریکایی در این حوزه محسوب می‌شود. تجربه همکاری موفق سامسونگ و گوگل موجب شده تا کارشناسان نسبت به موفقیت سری گلکسی واچ و حتی پیشی گرفتن برند کره‌ای از اپل خوشبین باشند.

امروز بالاخره زمان انتظار برای طرفداران ساعت‌های هوشمند سامسونگ به پایان رسید و غول کره‌ای از مدل‌های جدید سری گلکسی واچ رسما رونمایی کرد. گلکسی واچ 5 پرو به بیان ساده یک اسمارت‌واچ با ابهت است. این گجت در یک سایز 45 میلی‌متری عرضه شده و برای ساخت آن از تیتانیوم و شیشه سافایر استفاده شده است. بنابراین این محصول در عین طراحی چشم‌نواز خود از دوام و استحکام بالایی برخوردار است.

استفاده از باتری داخلی بزرگ موجب افزایش ضخامت گلکسی واچ 5 پرو شده است. بنابراین این اسمارت‌واچ بر روی مچ دست کاربر کاملا خودنمایی کرده و پنهان‌سازی آن در زیر آستین پیراهن احتمالا کمی دشوارتر از قبل خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ این مدل را برای مشتریانی با دور مچ ضخیم‌تر طراحی نموده و استفاده از آن برای کاربرانی با مچ ظریف چندان توصیه نمی‌شود.

گلکسی واچ 5 پرو دارای قابی برجسته است که هدف از به‌کارگیری آن محافظت از نمایشگر در برابر ضربات تصادفی است. با این‌حال نمایشگر دستگاه احتمالا کماکان در برابر اشیای تیز آسیب‌پذیر خواهد بود. این ساعت فاقد هرگونه قطعه متحرک بوده و از قاب فیزیکی قابل چرخش در گلکسی واچ 4 کلاسیک نیز خبری نیست. با این‌حال عملکرد حاشیه مکانیکی به‌طور کامل حذف نشده و قسمت داخلی قاب کماکان دارای خاصیت لمسی خازنی است. بدین‌ترتیب کاربران با کشیدن نوک انگشت خود می‌توانند عملکرد حاشیه چرخان فیزیکی را شبیه‌سازی کنند؛ اگرچه دقت و احساس خوشایند استفاده از قاب چرخان قدیمی تا حدی از بین رفته است.

وضوح و روشنایی نمایشگر گلکسی واچ 5 پرو کاملا رضایت‌بخش بوده و از سامسونگ انتظاری جز این نداریم. نمایشگر 1.4 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 450×450 پیکسل کاملا خوانا بوده و در نتیجه مشاهده محتوا و عناصر رابط کاربری روی آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

گلکسی واچ 5 پرو در مدل‌های رنگی خاکستری تیتانیومی (Gray Titanium) و مشکی تیتانیومی (Black Titanium) قابل دسترس خواهد بود. همچنین سامسونگ از یک بند جدید موسوم به D-Buckle رونمایی کرده که به منظور بستن ساعت روی مچ دست از یک مکانیسم هوشمندانه استفاده می‌کند. همچنین اسمارت‌واچ جدید سامسونگ به استودیوی Bespoke اضافه شده است. در نتیجه کاربران قادر به انتخاب رنگ‌های سفارشی برای بند گلکسی واچ 5 پرو خواهند بود.

گلکسی واچ 5 پرو دقیقا همانند مدل نسل قبلی خود دارای حسگر پیشرفته BioActive است. این حسگر شامل مجموعه‌ای از سنسورهای تخصصی در زمینه پایش وضعیت سلامت بوده و دقیق‌ترین داده‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین کیفیت تجزیه و تحلیل داده‌های بیومتریکی ارتقاء یافته و در کنار تجزیه و تحلیل کامل ترکیب بدنی، توصیه‌های مفیدی در رابطه با نحوه دستیابی به اهداف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال کاربر پس از انجام فعالیت‌های هوازی شدید به مصرف آب جهت آبرسانی بهتر به بدن تشویق می‌شود.

گلکسی واچ 5 پرو با توجه به ماهیت زمخت خود دارای برخی ویژگی‌های پیشرفته در زمینه ردیابی فعالیت‌ها است که از جمله آنها می‌توان به راهنمای انحصاری GPS مبتنی بر مسیر اشاره کرد. این قابلیت از طریق ارائه بازخوردهای لمسی ملایم و پیام‌های صوتی به هدایت هرچه بهتر کاربر در فضاهای غیرمسقف کمک می‌کند. Track Back یکی دیگر از ویژگی‌های مفید GPS است که فقط در گلکسی واچ 5 پرو یافت می‌شود و با ردیابی مسیری که طی کرده‌اید، شما را به نقطه شروع حرکت بازمی‌گرداند. همچنین سامسونگ 8 واچ فیس جدید با مجموعا 88 آیتم مختلف را در گلکسی واچ 5 پرو ارائه نموده است.

توان پردازشی گلکسی واچ پرو از طریق پردازنده 2 هسته‌ای اگزینوس W920 با فرکانس 1.18 گیگاهرتز، 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود. ابعاد این اسمارت‌واچ معادل 45.4×45.4×10.5 میلی‌متر و وزن آن برابر با 46.5 گرم است. از جنبه نرم‌افزاری نیز شاهد به‌کارگیری سیستم‌عامل Wear OS 3.5 و رابط کاربری One UI Watch 4.5 هستیم.

این اسمارت‌واچ با قابلیت سنجش اپتیکی ضربان قلب، سنجش سیگنال‌های الکتریکی قلب، تحلیل امپدانس بیوالکتریک (BIA)، دماسنج، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و حسگر سنجش نور محیط روانه بازار می‌شود. امکانات ارتباطی گلکسی واچ 5 پرو شامل اتصال LTE (بسته به مدل)، بلوتوث 5.2، وای‌فای 2 بانده، NFC، GPS، GLONASS، Beidou و Galileo هستند. این اسمارت‌واچ دارای گواهی حفاظتی IP68 و قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر بوده و گواهی استاندارد نظامی MIL-STD-810H را کسب نموده است.

گلکسی واچ 5 پرو از فناوری شارژ بی‌سیم 10 واتی پشتیبانی نموده و باتری غول‌پیکر 590 میلی‌آمپرساعتی این اسمارت‌واچ تنها با یک نوبت شارژ برای مدت 80 ساعت به‌صورت ترکیبی قابل استفاده خواهد بود. بدین‌ترتیب به‌نظر می‌رسد که گلکسی واچ 5 پرو یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف سری گلکسی واچ 4 را برطرف نموده است.

بر اساس اعلام سامسونگ، گلکسی واچ 5 پرو 30 درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود شارژ می‌شود. بر اساس شنیده‌ها شارژ ساعت برای مدت 8 دقیقه انرژی مورد نیاز جهت استفاده 8 ساعته از آن را تامین می‌کند. این اسمارت‌واچ به لطف شارژدهی فوق‌العاده باتری و بدنه مستحکم خود رقیبی جدیدی برای اپل واچ سری 8 به‌شمار خواهد رفت.

از سوی دیگر سری گلکسی واچ 5 در 2 سایز 40 و 44 میلی‌متری عرضه می‌شود. بر اساس اعلام سامسونگ، نمایشگرهای سری گلکسی واچ 5 در برابر خراشیدگی 60 درصد مقاوم‌تر از مدل‌های نسل قبلی هستند. مدل 40 میلی‌متری مجهز به نمایشگر 1.2 اینچی با رزولوشن 396×396 پیکسلی است؛ در حالی‌که مدل 44 میلی‌متری از نمایشگر مشابه با گلکسی واچ 5 پرو بهره می‌گیرد.

هر 3 اسمارت‌واچ از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کنند. مدل‌های 40 و 44 میلی‌متری گلکسی واچ 5 به‌ترتیب از باتری‌هایی با ظرفیت‌های 284 و 410 میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کنند. سایر ویژگی‌های گلکسی واچ 5 کم و بیش مشابه با گلکسی واچ 5 پرو است.

پیش‌فروش سری گلکسی واچ 5 از امروز آغاز شده و فروش آنها از روز 26 آگوست (4 شهریور ماه) شروع خواهد شد. مدل 40 میلی‌متری گلکسی واچ 5 با اتصال بلوتوث 280 دلار/ 300 یورو قیمت‌گذاری شده است؛ در حالی‌که مدل LTE با قیمت‌‌گذاری 330 دلار/ 350 یورو در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. نسخه 40 میلی‌متری گلکسی واچ 5 در 3 مدل رنگی خاکستری (Graphite)، نقره‌ای (Silver) و صورتی طلایی (Pink Gold) عرضه خواهد شد. از سوی دیگر رنگ‌آمیزی مدل 44 میلی‌متری کمی متفاوت بوده و شامل گزینه‌های Graphite، Silver  و Sapphire خواهد بود. مدل بلوتوث گلکسی واچ 5 پرو 450 دلار/ 470 یورو قیمت‌گذاری شده است؛ در حالی‌که مدل LTE با برچسب قیمتی 500 دلار/ 520 یورویی عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH