یوتیوب به‌دنبال راه‌اندازی سرویس اختصاصی استریم ویدیویی است

ظاهرا یوتیوب سرگرم برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت‌های خود از طریق عرضه یک فروشگاه آنلاین جدید برای سرویس استریم ویدیو است. این کمپانی اخیرا مشغول مذاکره با شرکت‌های فعال در حوزه سرگرمی برای توسعه مدل تجاری جدید خود بوده است.

بر اساس اعلام نشریه وال استریت ژورنال، پلتفرم محبوب اشتراک‌گذاری ویدیو به منظور نزدیک شدن به شرکت‌های مشهور رسانه‌ای برای مشارکت در توسعه پلتفرم جدید خود با تمام قوا تلاش می‌کند. بر اساس اعلام منابع خبری آگاه، این پلتفرم اساسا به‌عنوان یک کانال فروشگاهی فعالیت خواهد کرد. بعلاوه در این گزارش خاطرنشان شده که غول فناوری برای مدت حداقل 18 ماه روی توسعه این پلتفرم کار کرده و احتمالا در اوایل فصل پاییز امسال نسبت به راه‌اندازی آن اقدام خواهد کرد.

در حال حاضر شرکت آلفابت به هیچ‌کدام از پرسش‌های مطرح شده در این زمینه پاسخ نداده است. با توجه به اینکه اکنون مصرف‌کنندگان در سراسر جهان از به‌کارگیری خدمات تلویزیون کابلی یا ماهواره‌ای فاصله گرفته و به سمت استفاده از سرویس‌های استریم مبتنی بر خریداری اشتراک روی آورده‌اند؛ لذا اتخاذ چنین تصمیمی از جانب یوتیوب نیز چندان مایه تعجب نیست. به‌ عبارت دیگر پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو به‌زودی با شرکت‌هایی مانند نت‌فلیکس و سرویس Prime Video آمازون در بازار رقابت خواهد کرد.

شایان به ذکر است که یوتیوب با این اقدام در کنار شرکت‌هایی نظیر اپل و Roku Inc قرار گرفته و برای ایجاد و تثبیت جایگاه خود در بازار سرویس‌های استریم ویدیویی تلاش خواهد کرد. به‌طور مشابه برخی شایعات نشان می‌دهند که کمپانی Walmart Inc نیز به منظور گنجاندن سرگرمی‌های جریانی در سرویس اشتراکی خود با برخی شرکت‌های رسانه‌ای مذاکره نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH