گزارش تریبون 1400

گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از گزارش سالانه تریبون 1400

تریبون با برگزاری همایشی در تاریخ 24 مردادماه، گزارشی از کارها و دست‌آوردهای خود در سال اخیر را شرح داد.

خانم فائزه غفوری، مدیر دیجیتال مارکیتنگ تریبون در همایش حضور داشتند و درمورد گزارش‌های تریبون صحبت کردند. همچنین در این همایش خانم مینا ملکی، راهبر اجرایی تریبون و آقای آرمان صفایی، مدیر عامل تریبون حضور داشتند و با دادن توضیحات بیشتر، به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دادند.

به گفته خود شرکت، تریبون یک پلتفرم است که سعی می‌کند کسب و کارها را به رسانه‌ها برای انجام امور دیجیتال مارکتینگ متصل کند و راهی باشد برای پیشرفت این حوزه در کشور. به‌طور کلی تریبون پلی میان رسانه و کسب و کارها است و خدمات مختلفی در زمینه تبلیغات توسط رسانه‌ها، برای کسب و کار‌ها ارائه می‌دهد. تریبون در سال اخیر چند سرویس جدید مانند بخش تولید محتوا، امور سئو و بخش‌های آموزشی را به مجموعه خدمات خود اضافه کرده است که در ادامه به آنان می‌پردازیم.

گزارش تریبون 1400

گزارش خدمات و سرویس‌های تریبون

تریبون در سال 1399 توانسته بود جایگاه خود را در بازار تثبیت کند و در سال 1400، نوبت پیشرفت مجموعه بود. به همین دلیل خدمات و سرویس‌های بیشتری به مجموعه خدمات تریبون اضافه شدند.

اولین بخشی که به تریبون اضافه شد، سرویس نردبون نام دارد. سرویس نردبون مجموعه‌ای از ابزارهای سئو است که به سایت‌های ایرانی کمک می‌کند تا بتوانند بهتر عملکرد سایت خود را بررسی کنند و رقیبان خود را تحلیل کنند. نردبون ویژگی‌های گسترده‌ای مانند رصد کلمات کلیدی به صورت روزانه را در خود جا داده است.

بعد از این که تریبون توانست کاربران زیادی را جذب خود کند، تصمیم گرفت با راه‌اندازی باشگاه مشتریان تریبون و اهدا جوایز مختلف قدردان وفاداری کاربران خود باشد و رضایت کاربران خود را افزایش دهد.

سرویس بعدی که به عنوان زیرمجموعه تریبون فعالیت خود را آغاز کرد، بخش تولید محتوا نام دارد که این بخش قصد دارد به کسب و کارها برای تولید محتوای رپورتاژها کمک کند و خودش محتوا را برای کسب و کارها بسازد. در حالت عادی، کسب و کارها باید خودشان محتوا را تولید کنند و به برای دیده شدن بیشتر، به رسانه‌ها بدهند.

خدمات بک لینک و لینک پرو مکس نیز در سال اخیر به مجموعه خدمات تریبون اضافه شدند. لینک پرو مکس به صورت ساده تضمین می‌کند که آگهی‌ها در صفحات مهم و با رنک بالای رسانه‌ها قرار بگیرد.

پایشگر سلامت رپورتاژ آگهی پیش‌تر عرضه شده بود اما در سال 1400 برای تمام کابران فعال شد تا بتوانند سلامت رپورتاژهای خود را از هر طریقی که منتشر کرده‌اند، بررسی کنند.

خلاصه گرازش تریبون 1400

در بخش اول گزارش، خلاصه‌ای از دست‌آوردهای تریبون در سال اخیر گفته شد.

  • تعداد رپورتاژهای آگهی منتشر شده با افزایش 134 درصدی به 54,156 عدد رسید.
  • تعداد رسانه‌هایی که در تریبون فعالیت می‌کنند تا پایان سال 1400 با افزایش 70 درصدی به تعداد 1,472 رسیدند.
  • تعداد کل کسب و کارهایی که از خدمات تریبون استفاده می‌کنند با رشد 123 درصدی مواجه شد و به عدد 19,050 رسید.
  • یک بخش دیگر که درمورد آن صحبت شد، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ بود! تریبون اعلام کرد که در سال 1400 تعداد 48,902,868 کلمه را در رسانه‌ها منتشر کرده است که اگر قرار بود این تعداد کلمه، بر روی روزنامه‌ها نوشته شود باید 2,717 روزنامه چاپ می‌شد.

رفتار کسب و کارها در تریبون

بعد از خلاصه گزارش، بخش تحلیل داده تریبون، اطلاعات تحلیلی خود را در سال اخیر منتشر کرد.

تا پایان سال 1400 تعداد کسب و کارهای تریبون به بیش از دو برابر رسید که در ماه شهریور توانست بیشترین کسب و کار را در میان دیگر ماه‌های سال جذب کند.

یک‌شنبه و دوشنبه روزهای مورد علاقه کسب و کارها برای انتشار آگهی‌هاست. این در حالی است که شنبه و سه‌شنبه‌ها پر‌ترافیک‌ترین روزهای هفته در رسانه‌ها هستند.

بزرگ‌ترین کمپین سال اخیر، آگهی خود را در 421 رسانه منتشر کرده بود. بیشترین کمپین خریداری شده متعلق به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است که تعداد 2,892 کمپین و 4,618 آگهی را به نام خود ثبت کرده است.

حوزه ارز دیجیتال و بیتکوین بیشترین بودجه را در انتشار آگهی‌ها به خود اختصاص دادند:

گزارش تریبون 1400

کسب و کارها به صورت میانگین با پرداخت 1.9 میلیون تومان با 2.9 رسانه کار کردند، همچنین با خرج 12.2 میلیون تومان لینک پرومکس را از 3 رسانه خریداری کردند. 1.6 رسانه نیز به صورت میانگین با دریافت مبلغ 1.9 میلیون تومان به کسب‌ و کارها بک لینک داده‌اند.

کسب و کارهای تریبون در سال 1400 به صورت میانگین 222 میلیون تومان در تریبون خرج کرده‌اند که این مقدار رشد 113 درصدی را نسبت به سال قبل نمایش می‌دهد. کسب و کارها به صورت میانگین 6.54 کمپین خریداری کردند و با 18.78 رسانه کار کردند که این مقادیر به ترتیب 20 و 15.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشتند.

رسانه‌های تریبون

در سال 1400 تعداد 3,096 رسانه در تریبون ثبت نام کردند که 19.3 درصد از این رسانه‌ها تایید شدند. در بین این رسانه‌ها، 40 درصد مربوط به سایت‌‌های خبرگزاری و رسانه‌های سبک زندگی می‌شود.

گزارش تریبون 1400

رسانه‌ها با استفاده از خدمات تریبون به صورت میانگین 5 میلیون تومان درآمد داشتند که این مقدار نسبت به سال 1399، پنجاه درصد افزایش داشته است. همچنین 95 درصد از تمام رسانه‌های تایید شده به درآمدزایی رسیدند و حداقل یک رپورتاژ منتشر کرده‌اند.

انتشار آگهی‌ها توسط رسانه‌ها در ساعات 10 تا 12 صبح به نقطه اوج و از ساعت 23 تا 7 صبح به کمترین مقدار خود می‌رسد.

تریبون یک ربات تلگرامی برای انجام امور رسانه‌ها نیز دارد که 75 درصد از رسانه‌ها به صورت میانگین روزانه 2 بار از این ربات استفاده می‌کنند. همچنین در سال 1400، امکانات بیشتری به این ربات اضافه شد.

لازم به ذکر است که تمام آگهی‌ها تایید نمی‌شوند و در سالی که گذشت 3.3 درصد از آگهی‌ها توسط رسانه‌ها رد شدند که نزدیک به 40 درصد از آن‌ها بعد از ویرایش‌های جزئی منتشر شدند. بیشترین دلیل رد کردن آگهی، مورد تایید نبودن موضوع محتوا توسط رسانه بوده است.

در ادامه اطلاعاتی درمورد کلمات مورد استفاده در انکرتکست‌ها داده شد. مقام پرتکرارترین انکرتکست در رپورتاژ‌ها به دو کلمه “اینجا” و “لینک” رسیده است. نمودار برتکرارترین انکرتکست‌ها به صورت زیر است:

گزارش تریبون 1400

پرتکرار بودن دو کلمه “اینجا” و “لینک” باعث شده تا این دو کلمه را در دسته پر هزینه‌ترین انکرتکست‌ها نیز ببینیم. لازم به ذکر است که در این دسته کلمه “لینک” با اختلاف از “اینجا” جلوتر است. در کل کلمه “لینک” نسبت به سال قبل 6 برابر هزینه بیشتری را از جانب کسب و کار‌ها دریافت کرده است.

به صورت کلی انکرتکست‌ها توسط تریبون به 4 دسته تقسیم می‌شوند:

  • Head: انکرتکست‌های تک کلمه‌ای
  • Middle Tail: انکرتکست 2 یا 3 کلمه‌ای
  • Long Tail: انکرتکست بیشتر از 3 کلمه
  • Naked: آدرس سایت‌ها به صورت کامل

انکرتکست‌هایی که توسط کسب و کارها خریداری شده‌اند، از نظر دسته‌ای به صورت زیر تقسیم می‌شوند:

نمودارهای بالا نمایش می‌دهند که کسب و کارها بر خلاف سال گذشته، انکرتکست‌های Middle Tail را به دیگران ترجیح داده‌اند.

سرویس نردبون

در هر پروژه رصد کلمات کلیدی به صورت میانگین 18.6 کلمه وجود دارد. همچنین 98.5 درصد از کاربران فعال، از قابلیت گزارش روزانه نردبون استفاده می‌کنند. با استفاده از ابزار نردبون، 34,374,270 بار کلمه‌های کلیدی رصد شده‌اند.

با استفاده از اطلاعات نردبون می‌توان نتیجه گرفت که رقابت داغی میان حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ و گردشگری وجود دارد. دلیل این نتیجه‌گیری این است که در میان پرتکرارترین کلمات نردبون، عبارات “طراحی سایت” و “بلیط هواپیما” از دیگر کلمات بیشتر بررسی شدند.

گزارش تریبون 1400

تیم پشتیبانی تریبون

در بخش تماس‌های ورودی، تیم تریبون در سال گذشته به مجموع 9,065 تماس پاسخ دادند. میانگین مدت زمان مکالمه‌ها 2:45 دقیقه بوده و کابران برای برقراری تماس به صورت میانگین تنها 9 ثانیه منتظر پاسخ‌دهی بودند.

تعداد 19,709 تیکت نیز در سامانه‌های پشتیبانی تریبون ثبت شده است که مدت زمان پاسخ‌دهی آن‌ها به صورت میانگین در ساعات کاری برابر با 13 دقیقه و در ساعات غیرکاری برابر با 2 ساعت و 50 دقیقه بود.

دیگر بخش‌های گزارش

تریبون با راه‌اندزای بخش آکادمی تریبون، آموزش‌های رایگانی را در موضوعات سئو و دیجیتال مارکتینگ در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین بخش ریبون قصد دارد تا دوره‌های آموزش سئو و تولید محتوا را برای افراد توان‌یاب جسمی-حرکتی برگزار کند. تاکنون 17 نفر در این دوره شرکت کرده‌اند که 5 نفر از آن‌ها به عنوان تولید کننده محتوا با تریبون شروع به همکاری کرده‌اند.

تعداد افراد تریبون در سال 1400 دو برابر شده و به 45 نفر رسیده است. نیمی از این تعداد، آقا و نیم دیگر خانم بودند. همچنین 78 درصد از رده مدیران و مدیران ارشد تریبون را خانم‌ها تشکیل داده‌اند.

حرف آخر

در انتها از برنامه‌های تریبون برای سال آینده پرسده شد. تریبون قرار نیست در سال جدید مانند 1400 سرویس‌ها و خدمات بیشتری عرضه کند، بلکه قرار است بر سرویس‌های فعلی خود تمرکز کند و آن‌ها را بهبود بخشد. هدف بعدی تریبون، افزایش تعداد آگهی‌های خود است چرا که بخش اعظم تبلیغ‌ها از طریق راه‌های غیر پلتفرمی رخ می‌دهد که تریبون قصد دارد افراد بیشتری را به سمت استفاده از پلتفرم‌های آنلاین مانند تریبون سوق دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH