AMD و انویدیا قیمت کارت‌های گرافیکی فعلی خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند

واقعیت این است که امروزه در بسیاری از بازارها، کارت‌های گرافیکی به‌طور متوسط با قیمت‌‌گذاری کمتر از رقم پیشنهادی توسط تولیدکنندگان قابل خریداری هستند؛ اما علیرغم این موضوع، کارت‌های گرافیکی احتمالا در آینده‌ای نزدیک حتی با قیمت‌‌گذاری ارزان‌‌تر نیز قابل دسترس خواهند بود.

بر اساس اعلام برخی منابع خبری تا پایان ماه جاری میلادی (حدودا 2 هفته دیگر) قیمت کارت‌های گرافیکی نسل فعلی شرکت‌های انویدیا و AMD بیش از پیش کاهش یافته و این موضوع در واقع از ابتکار عمل شرکت‌های تولیدکننده ناشی می‌شود. به گفته یک منبع خبری، AMD و انویدیا به منظور کاهش قیمت کارت‌های گرافیکی تولیدی خود دست به اقدامات چشمگیرتر و موثرتری خواهند زد. همچنین به‌نظر می‌رسد که قیمت کارت‌های گرافیکی شرکت انویدیا کاهش محسوس‌تری را تجربه خواهند کرد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که کاهش قیمت کارت‌های گرافیکی در آینده با وجود قیمت‌گذاری پایین این محصولات کماکان قابل‌توجه خواهد بود. با توجه به اینکه کارت‌های گرافیکی سری Radeon RX 7000 و جیفورس RTX 40 در آینده‌ای بسیار نزدیک به بازار عرضه خواهند شد؛ لذا تمایل شرکت‌های تولیدکننده برای فروش موجودی کارت‌های گرافیکی نسل فعلی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH