تیم کوک افت تقاضا برای آیپد را تائید کرد

apple-dollars

ظاهرا اپل در سال 2014 به رشد مطلوب خود دست نیافته است و حتی مدیران این شرکت نیز رفته‌رفته به این موضوع ناخوشایند اشاره نموده‌‌اند و در آخرین مورد، مدیر ارشد اجرایی این شرکت یعنی تیم کوک افت تقاضا برای آیپد را تائید کرد.

البته تیم کوک معتقد است که فروش سری آیپد با پیش‌بینی‌های داخلی این شرکت همخوانی دارد ولی درمجموع تقاضا برای این محصول با افت روبرو بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که در بدنه اجرایی اپل نیز سراشیبی کم شیب سقوط حس شده است و به همین دلیل نیز برنامه‌ریزی پیش‌بینی فروش برای محصولات این شرکت با دقت بیشتر و البته سقفی پایین‌تر انجام شده است.

البته نکته جالب در این میان این است که شرکت اپل در نتوانسته است با پیش‌بینی‌هایی که کارشناسان فناوری اطلاعات برای آن داشته‌اند همسو گردد و همین امر نیز موجب شده است تا بسیاری از مفسرین فناوری اطلاعات، این موضوع را آغاز یک بحران هرچند کوچک در امپراتوری اپل بدانند.

آمار فروش اپل نشان از این دارد که محصولات سری آیپد در سه‌ماهه گذشته میلادی با فروش 13.3 میلیون دستگاه روبرو بوده‌اند و همین آمار نشان از سقوط فرایند محبوبیت آیپد دارد زیرا در سال گذشته میلادی و در بازه مشابه زمانی، آیپد با فروشی بسیار بالاتر از رقم کسب‌شده در سال جاری به سه‌ماهه سوم وارد شده بود.

نکته جالب در این میان این است که تیم کوک علیرغم اذعان نمودن به این افت فروش، همچنان به‌شدت با خوش‌بینی به این محصول می‌نگرد و معتقد است آینده این محصول مطلوب و مناسب خواهد بود. تیم کوک مقصر اصلی این افت فروش را اشتباه در تعیین محدوده‌های عرضه و بازار ارائه محصول دانسته است و معتقد است که با تغییراتی جزئی می‌توان فروش این محصول را به سطح پیشین خود بازگرداند.

کوک درباره این موضوع می‌گوید: «ما در بخش بازار تبلت‌ها بسیار سرسختانه به رقابت ادامه می‌دهیم و معتقدیم که هنوز می‌توانیم در آینده بازار تبلت‌ها با نو‌آوری دز زمینه‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و خدمات به مشتریان خود در اوج باقی بمانیم.»

تعدادی از مفسرین معتقدند که یکی از عواملی که موجب شده است تا فروش تبلت‌های آیپد پایین بیاید در خرید محصولات جدید توسط افراد بزرگ‌سال نهفته است زیرا این افراد با خرید مدل‌های جدید برای خود، مدل قبلی خود را به افراد کم سن و سال‌تر می‌دهند و همین امر موجب شده است تا یک دسته و یک محدوده سنی از مخاطبین اپل با افت درخواست‌های خود به فروش آیپد لطمه بزنند.

4 در مورد “تیم کوک افت تقاضا برای آیپد را تائید کرد”

  1. آقا بی ربطه!ولی ترو خدا جواب بدین.از اونجاییکه بجز گوشی های اپل هیچ گوشی دیگه ای پلمپ نیس،چگونه تشخیص بدم پرچمداری که میخرم نو هس!آیا گوشی تو ویترین نو حساب میشه.ترو خدا راهنماییم کنین.

    1. احمد محمدحسینی

      این سوال رو از سایر دوستان بپرسید لطفا چون من تو ایران نیستم و شرایط بازار ایران رو اطلاع دقیق ندارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH