دامیننس تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر به‌عنوان اولین ارز دنیای استیبل‌کوین‌ها شناخته می‌شود و بعد از بیت‌کوین و اتریوم در رتبه سوم بازار جهانی ارز‌های دیجیتال قرار دارد. این ارز دیجیتال به‌صورت استیبل‌کوین‌های الگوریتمی فعالیت نمی‌کند و پشتوانه مالی مطمئنی دارد. در‌واقع، به تعداد تتر‌های موجود در بازار ارز، یک دلار در بانک‌های جهانی آمریکا ذخیره شده است و به دلیل وجود ارتباط میان ارزش تتر و دلار آمریکا، قیمت هر تتر با قیمت جهانی دلار یکسان است.

بررسی دامیننس ارز تتر یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که هر تریدر بازار ارز‌های دیجیتال، باید آن را یاد بگیرد و از اصول اساسی آن اطلاع داشته باشد. تریدر با آگاهی از نحوه تحلیل دامیننس و بررسی سایر عوامل موجود در بازار ارز‌های دیجیتال، می‌تواند میزان رشد یا ریزش قیمت ارز‌های دیجیتالی مثل بیت‌کوین یا اتریوم را به‌درستی تشخیص دهد. در این شرایط کاربر می‌تواند از استراتژی‌های مناسب و تخصصی استفاده کند و همیشه در سود باشد.

مفهوم دامیننس در بازار ارز دیجیتال!

معنای لغوی دامیننس همان تسلط داشتن است. در‌واقع، زمانی که شما درباره دامیننس یک ارز صحبت می‌کنید، میزان ارزش آن ارز در کل بازار ارز دیجیتال را نشان می‌دهید. در‌نتیجه، هرچقدر میزان ارزش یک ارز در بازار بیشتر شود، مقدار دامیننس آن نیز افزایش پیدا می‌کند. مثلاً زمانی که شما دامیننس تتر را بررسی می‌کنید، به ارزش فعلی این سهم در بازار ارز دیجیتال در مقایسه با سایر ارز‌های موجود می‌رسید.

دامیننس تتر و ردیابی مسیر نقدینگی!

زمانی که میزان دامیننس ارز تتر کاهش یا افزایش پیدا کند، شما می‌توانید از طریق دامیننس بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های دیگر و تحلیل نمودار دامیننس برای تتر مسیر نقدینگی این ارز را تشخیص دهید. پیدا‌کردن این مسیر می‌تواند به شما کمک کند تا در بازار بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های دیگر سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهید و همچنین نحوه خرید یا فروش ارز و زمان این کار را به‌درستی تشخیص دهید. شما در این روش می‌توانید هنگام کاهش یا افزایش دامیننس تتر، استراتژی‌های متناسب با آن را به‌کار بگیرید و ارزش ارز‌های خودتان را حفظ کنید.

مثلاً زمانی که دامیننس ارز تتر نزولی باشد و قیمت بیت‌کوین و دامیننس آن روند افزایشی داشته باشد، نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری بیشتر کاربران بازار در ارز دیجیتال بیت‌کوین است. در این حالت هر نوع سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها اشتباه است و شما باید تا زمان مناسب صبر کنید و روند بازار را کنترل کنید.

همچنین، در حالت دیگر ممکن است دامیننس در تتر افزایش پیدا کند و روند بازار و قیمت بیت‌کوین صعودی باشد؛ در این شرایط آلت‌کوین‌ها نزولی می‌شوند. این حالت به معنا آن است که سرمایه کلی بازار از آلت‌کوین‌ها خارج شده و به سمت بیت‌کوین می‌رود. در این شرایط بازار ارز دیجیتال برای انجام سرمایه‌گذاری‌های بلند‌مدت مناسب نیست و فقط می‌توان روی سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت حساب باز کرد. البته باید بدانید روند کلی بازار ارز دیجیتال ریسک دارد و گاهی اوقات ممکن است تحلیل شما تحت‌تأثیر عوامل مختلف درست از آب درنیاید.

دامیننس بیت‌کوین، یک ابزار کاربردی برای روند بازار!

یک شاخص کاملاً کاربردی دیگر برای بررسی روند بازار ارز دیجیتال، بررسی دامیننس بیت‌کوین است. هنگامی‌که روابط میان دامیننس ارز تتر و قیمت بیت‌کوین یا ارز‌های دیجیتال دیگر بررسی شود، تریدر می‌تواند میزان سودآوری انجام هر نوع سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها و بیت‌کوین را تشخیص دهد. البته استفاده از این شاخص ایرادات خاص خود را دارد؛ چرا‌که بازار ارز مدام در حال به‌روز شدن است و ممکن است در آینده آلت‌کوین‌های جدیدی وارد بازار شوند و استفاده از این شاخص دیگر کاربرد نداشته باشد. به همین دلیل فقط در حال حاضر می‌توانید از این شاخص استفاده کنید تا شرایط بازار ارز دیجیتال را به‌درستی بسنجید. در آینده نیز شاخص‌های متناسب با شرایط موجود برای کاربران طراحی خواهد شد

تحلیل دامیننس ارز‌های دیجیتال، بهترین شاخص بررسی همبستگی رشد ارز‌ها!

همبستگی میان روند رشد بازار ارز دیجیتال، جزء نقاط قوت این بازار شناخته می‌شود؛ چون اگر شما بتوانید دامیننس ارز‌های مختلف را تحلیل کنید، به یک درک درست از روند پیشرفت بازار می‌رسید. علاوه بر این، انجام تحلیل نمودار لحظه‌ای دامیننس تتر و بیت‌کوین، جزء مهم‌ترین قسمت‌های تحلیل فاندامنتال بازار ارز است و زمانی که شما بتوانید این سه عامل را به‌درستی تحلیل کنید، روند فعالیت ارز‌های دیجیتال با ضریب خطای بسیار پایین به دست می‌آید.

برای بررسی همبستگی ارز‌ها، باید به رابطه 5 عامل محوری در بازار ارز توجه کنید. این 5 عامل شامل دامیننس ارز تتر، بیت‌کوین، ارزش توتال، قیمت سایر آلت‌کوین‌ها و قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین است. برای مثال زمانی که روند فعالیت بازار نزولی است، دامیننس تتر و بیت‌کوین و قیمت این ارز نیز صعودی می‌شود. در مقابل، روند رشد قیمت سایر کوین‌ها نیز نزولی است.

در یک حالت دیگر ممکن است روند کلی بازار، قیمت سایر ارز‌ها، دامیننس بیت‌کوین و قیمت آن صعودی باشد اما دامیننس تتر نزولی عمل کند. باتوجه‌به بررسی چارت دامیننس این ارز به این نتیجه می‌رسید که میان دامیننس ارز تتر و قیمت بیت‌کوین همبستگی معکوس وجود دارد؛ بنابراین تأثیر دامیننس ارز تتر بر ارزش بیت‌کوین کاملاً مشخص است.

تحلیل پیشرفته دامیننس تتر با تحلیل فاندامنتال!

تحلیل نمودار ارزش تتر به‌صورت پیشرفته به شما کمک می‌کند تا سودتان را هنگام انجام ترید چندین برابر کنید. یک نکته مهم در هنگام انجام تحلیل دامیننس تتر لحظه‌ای و تشخیص زمان مناسب برای ورود یا خروج سرمایه به بازار، استفاده از اخبار فاندامنتال است. در‌واقع، هنگامی‌که شما از اخبار اقتصادی دنیا اطلاعات کافی داشته باشید، می‌توانید دامیننس ارز تتر خود را افزایش دهید. مثلاً زمانی که میزان ارزش تتر رو به افزایش باشد، بهتر است تمام ارز‌های خود را به تتر دلیل تبدیل کنید و با سیو سود از بازار خارج شوید. اما زمانی که روند کلی بازار مثبت باشد و ارز تتر نیز مثبت عمل کند، شما می‌توانید نقدینگی جدیدی به بازار ارز دیجیتال وارد کنید.

لذت تحلیل درست دامیننس تتر را با دنیای ترید تجربه کنید!

شما به‌عنوان علاقه‌مندان و تریدر‌های بازار فارکس، هنگام ورود به بازار ارز‌های دیجیتال باید از چارت دامیننس تتر اطلاعات کافی داشته باشید. برای انجام تحلیل لحظه‌ای دامیننس ارز تتر باید از قیمت بیت‌کوین، میزان ارزش بازار ارز‌های دیجیتال، میزان ارزش ارز‌های دیجیتال موجود در کل بازار و دامیننس مخصوص بیت‌کوین آگاهی داشته باشید. با بررسی این شرایط می‌توانید به برآورد درستی درباره روند رشد بازار برسید و خریدوفروش پر‌سود داشته باشید. به همین دلیل تحلیل نمودار لحظه‌ای دامیننس ارز تتر از اهمیت زیادی برخوردار است و بهتر است اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH