25 درصد کاربران اندروید در صدد مهاجرت به آی‌فون هستند

سیستم‌عامل اندروید گوگل در میان مردم منطقه آمریکای شمالی از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این میان اگرچه سامسونگ ادعا می‌کند که گوشی‌های تاشو جدید این شرکت موجب می‌شوند تا مردم از خریداری تولیدات سایر برندها خودداری نمایند؛ اما موسسه تحقیقاتی J.P.Morgan در اواخر سال گذشته ادعا کرد که آی‌فون‌ SE ارزان‌قیمت‌ اپل احتمالا به جذب بیش از یک میلیارد کاربر اندروید کمک خواهد کرد. بنابراین اکنون این پرسش مطرح می‌شود که وضعیت فعلی حاکم بر بازار به چه شکل است؟ شرکت امنیتی Beyond Identity به منظور یافتن پاسخ این پرسش به انجام نظرسنجی از 1003 کاربر آمریکایی پرداخته است.

بر اساس گزارش منتشر شده طی ماه آوریل، سیستم‌عامل iOS طی مدت 4 سال گذشته همواره سهم شاخصی از بازار را به خود اختصاص داده است؛ اگرچه اندروید با کسب سهم 69.74 درصدی کماکان اصلی‌ترین بازیگر بازار محسوب می‌شود. موضوع جالب‌‌توجه که در گزارش نیز به آن اشاره شده این است که بازارهای مختلف دارای ترجیحات متفاوتی بوده و به‌عنوان مثال قیمت بالای آی‌فون‌ در مناطقی نظیر آفریقا احتمالا یکی از دلایلی است که مردم را به سمت خریداری هندست‌های اندرویدی سوق می‌دهد. بر اساس اعلام گزارش، سهم iOS از بازار سیستم‌عامل در مناطق آمریکای شمالی و اقیانوسیه برابر با 54 درصد است.

موسسه Beyond Identity از زاویه دیگری نیز به این موضوع نگاه کرده و ادعا می‌کند که امنیت یکی از فاکتورهای کلیدی برای تصمیم‌گیری در جنگ میان سیستم‌عامل‌های موبایلی است. ظاهرا 25 درصد از کاربران اندروید در ایالات‌متحده به فکر جدایی از سیستم‌عامل گوگل و مهاجرت به iOS هستند. توجیه احتمالی 49 درصد از این کاربران برای مهاجرت این است که از نظر آنها آی‌فون دستگاه ایمن‌تری به‌نظر می‌رسد.

امروزه شاهد انتشار گزارشات متعددی پیرامون وجود حفره‌های امنیتی در سیستم‌عامل اندروید هستیم؛ اگرچه دستگاه‌های اپلی نیز از شر افراد خرابکار به‌طور کامل مصون نیستند. بر اساس گزارشات اگرچه بیش از 40 درصد از دستگاه‌های مجهز به اندروید و iOS در معرض حملات بدافزاری یا کلاهبرداری قرار گرفته‌اند؛ اما تعداد بیش‌تری از کاربران اپل ادعا می‌کنند که هرگز هیچ‌گونه نقص امنیتی را تجربه نکرده‌اند. در صورت بروز حملات خرابکارانه نیز شانس کاربران iOS برای بازیابی کامل اطلاعات خود 20 درصد بیش‌تر است.

هنگامی‌که پیرامون مقوله امنیت از مالکان گران‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون‌های اپل و سامسونگ که امروزه قابل دسترس هستند سوال شد؛ تعداد کاربران آی‌فون‌ 13 پرو مکس که این دستگاه را ایمن‌ترین هندست مورد استفاده توسط خود اعلام کردند؛ بیش از 2 برابر سایر کاربران بود. این در حالیست که احساس امنیت یک کاربر iOS در مقایسه با یک کاربر اندرویدی تنها کمی بیش‌تر است (76 درصد در برابر 74 درصد).

صرفنظر از این موضوع همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد؛ نزدیک به یک‌چهارم افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی اعلام کردند که احتمالا به استفاده از محصولات اپل روی می‌آورند. آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل موسوم به iOS 16 همان چیزی است که تعداد زیادی از کاربران اندروید را نسبت به خریداری آی‌فون‌ وسوسه می‌کند؛ چرا که این پلتفرم دارای ویژگی‌های امنیتی متعدد برای محافظت از کاربران در برابر نرم‌افزارهای جاسوسی است.

همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که کاربران اپل به مقوله ایمنی اهمیت بیش‌تری داده و در عوض استفاده از پین 4 رقمی برای بازگشایی قفل دستگاه خود به سراغ پین 6 رقمی رفته‌اند. همچنین کاربران به احتمال فراوان از سیستم تشخیص چهره و قابلیت ردیابی مکانی استفاده می‌کنند. از سوی دیگر کاربران iOS قابلا با دستگاه خود بسیار راحت بوده ‌‌‌‌‌‌و نهایتا بیش از کاربران اندروید گوشی‌های خود را گم می‌کنند.

در پایان بایستی خاطرنشان کرد که حجم نمونه مورد استفاده برای انجام نظرسنجی بسیار کوچک است و هم اپل و هم کمپانی‌های تولیدکننده هندست‌های اندرویدی محصولات فوق‌العاده‌ای را به بازار عرضه می‌کنند. اما موضوع جالب‌توجه اینکه گزارش اخیر نیز اذعان می‌کند که iOS 16 احتمالا یکی از دلایل کلیدی برای مهاجرت کاربران اندروید به iOS محسوب می‌شود.

1 در مورد “25 درصد کاربران اندروید در صدد مهاجرت به آی‌فون هستند”

  1. این مهاجرت شامل ایران نیست حتی یکصدم درصد
    اتفاقا برعکس تو ایران مهاجرت از آبفون به اندرویده
    چون گوشی آیفون ارزونترینش بسیاز گرونه و هم قیمت پرچمدارهای اندرویده
    خیلی از افرادی که میشناسم اپلیسم یا آیفونیسم بودن الان گوشی اصلیشون اندرویده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH