بهترین تبلت سامسونگ

معرفی ارزان‌ترین و بهترین تبلت‌های سامسونگ

در این مقاله به معرفی بهترین تبلت های سامسونگ در رده‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم، با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

مدل‌های بسیار کمی از تبلت‌های سامسونگ در بازار ایران موجود هستند که همه آن‌ها در میان مردم بسیار محبوب و پرطرفداران هستند. به طور کلی چند سالی هست که اکثر شرکت‌ها به‌مرور از بازار تبلت خارج شده‌اند چرا که اپل این بازار را به کل تسخیر کرده و جا برای رقابت دیگر شرکت‌ها نگذاشته بود. شما می‌توانید معرفی بهترین تبلت های ویندوزی و بهترین تبلت های اپل را نیز بخوانید.

تنها شرکتی که به‌جد این ماجرا را دنبال کرد سامسونگ بود. حالا بعد از چند سال سرمایه‌گذاری، بالاخره سامسونگ توانسته تبلت‌هایی عرضه کند که توانایی رقابت با بهترین‌های اپل دارند و حرفی برای زدن دارند.

به طور کلی تبلت‌های سامسونگ در دو سری A و S عرضه می‌شوند که تبلت‌های پایین‌رده و میان‌رده سامسونگ در سری A قرار می‌گیرند و سری S مختص پرچم‌دارهای این شرکت هستند. در ادامه با معرفی بهترین تبلت های سامسونگ در هر دو سری با ما همراه باشید.

بهترین تبلت سامسونگ – ارزان قیمت

تبلت سامسونگ A7 Lite 

همانطور که در مقدمه گفته شد، سری A مختص تبلت‌های میان‌رده و پایین‌رده است. همچنین نام Lite نشان می‌دهد که این مدل، نسخه کمی ضعیف‌تر از مدل اصلی بوده. با توجه به این دو نکته، می‌توان حدس زد که تبلت A7 Lite باید در مقام بهترین تبلت سامسونگ در رده ارزان قیمت قرار گیرد. البته ارزان قیمت بودن آن دلیلی بر بد بودن آن نمی‌شود و A7 Lite همچنان نسبت به قیمت خود، ارزش خرید بالایی دارد.

دو نسخه از A7 Lite در ایران موجود است که تفاوت‌شان در میزان رم است. نسخه دوم با یک گیگ رم کمتر عرضه می‌شود تا قیمت کمتری داشته باشد. استفاده از 3 گیگ رم، به خودی خود مقدار کمی محسوب می‌شود، به همین دلیل بهتر است سراغ نسخه دو گیگی از این تبلت نروید.

تبلت ارزان

استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای Helio P22T و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 به همراه 3 گیگابایت رم تضمین می‌کند که تبلت در انجام کارهای روزانه و نیمه‌سنگین مشکلی نداشته باشد. با این حال بهتر است برای انجام کارهای سنگین و اجرای بازی‌ها، سراغ دیگر اعضای این لیست بروید.

صفحه نمایش این تبلت سامسونگ، 8.7 اینچی از نوع TFT LCD است که رزولوشنی برابر با 800 در 1340 دارد. دو پورت در این تبلت دیده می‌شود که یکی از آن‌ها برای انتقال اطلاعات و شارژ سریع 15 واتی باتری 5100 میلی‌آمپری آن استفاده می‌شود و از نوع USB Type C 2.0 است. پورت دوم جک 3.5 میلی‌متری است که برای وصل کردن هندزفری و اتصال به بلندگوها استفاده می‌شود.

دو دوربین در این تبلت دیده می‌شوند که یکی در پشت دستگاه با دقت 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و دیگری با دقت 2 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی قرار داده شده‌اند. در حالت کلی نباید انتظار زیادی از دوربین‌های یک تبلت اقتصادی داشته باشید و بهتر است بیشتر به چشم ابزاری برای اسکن اسناد به آن نگاه کنید.

برخی مشخصات A7 Lite:

  • صفحه نمایش: 8.7 اینچی
  • پردازنده: مدیاتک Helio P22T
  • کارت‌گرافیک: PowerVR GE8320
  • دوربین: 8 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 2 مگاپیکسلی
  • رم: 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • باتری: 5100 میلی‌آمپری

بهترین تبلت سامسونگ – پایین‌رده‌

A8 X205

مدل بعدی لیست که به عنوان بهترین تبلت سامسونگ در دسته پایین‌رده معرفی خواهیم کرد نیز از سری A بوده و یک نسل بالاتر از مدل قبلی است. مدل‌های مختلفی از تبلت A8 در بازار ایران موجود است که برخی ار آن‌ها مدل‌های بسیار قدیمی هستند. به همین‌ دلیل، حواستان باشد که مدل X205 آن را خریداری کنید.

A8 در هر بخشی نسبت به A7 Lite برتری دارد که البته با توجه به اخلاف قیمت آن، انتظار دیگری نیز نداشتیم. در حال حاضر قیمت این مدل تقریبا دو برابر A7 Lite است و به صورت حدودی مشخصات و عملکرد آن با کمی ارفاق نیز دو برابر آن است.

سامسونگ در ساخت این تبلت از پردازنده هشت هسته‌ای شرکت یونیساک با نام Tiger T618 و پردازنده گرافیکی Mali G52 استفاده کرده که عملکرد بسیار خوبی (دو برابر A7 Lite) دارند. 4 گیگابایت رم نیز برای استفاده این پردازنده‌ها در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی A8 نیز دو برابر شده و به 64 گیگابایت رسیده است.

تبلت سامسونگ

صفحه نمایش این تبلت از پنل TFT LCD استفاده می‌کند و توانسته رزولوشن 1920 در 1200 را در صفحه 10.5 اینچی خود جا دهد. یکی از نقاط قوت این مدل، بلندگوهای آن است که از سیستم چهارگانه استریو استفاده می‌کند که توانایی تولید صدای واضح و بلند را دارند. همانند مدل قبل شاهد دو پورت USB Type C 2.0 و جک 3.5 میلی‌متری هستیم.

به گفته سامسونگ دوربین‌های Tab A8 به کل از اول طراحی شده‌اند و عملکرد بسیار بهتری دارند. این ادعا تا حدی درست است، عملکرد دوربین به‌مراتب بهبود یافته اما همچنان به حدی نرسیده است که بتوان آن‌ها را “دوربین خوب” خطاب کرد. دو دوربین 8 و 5 مگاپیکسلی اصلی و سلفی این تبلت فقط در حدی خوب هستند که اگر گوشی در نزدیکی خود نداشتید، بتوانید از آن استفاده کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی بهترین تبلت های دانشجویی

یکی از بزرگترین نقاط ضعف این تبلت، شارژر 15 واتی آن است. در قسمت مشخصات تبلت “شارژ سریع 15 واتی” نوشته شده است که این مقدار اصلا سریع نخواهد بود، چرا که ظرفیت باتری A8 برابر با 7040 میلی‌آمپر است و شارژ آن خیلی طول خواهد کشید.

برخی مشخصات A8 X205:

  • صفحه نمایش: 10.5 اینچی
  • پردازنده: یونیساک Tiger T618
  • کارت‌گرافیک: Mali G52 MP2
  • دوربین: 8 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • باتری: 7040 میلی‌آمپر

بهترین تبلت سامسونگ – میان‌رده

S7 FE LTE

سری FE که در ابتدا در میان گوشی‌های سامسونگ معرفی شد و به موفقیت رسید، به دیگر بخش‌های سامسونگ نیز آمد. به‌طور کل مدل FE سعی می‌کند ویژگی‌های مهم پرچم‌داران را حفظ کند و با انجام چند فداکاری در بخش‌های متفرقه، قیمت محصول را کاهش دهد تا بتواند یک گزینه اقتصادی برای خانواده آن پرچم‌دار اضافه کند.

مدل Tab S7 FE همین‌کار را برای پرچمدار Tab S7 سامسونگ می‌کند و با اعمال چند تغییر جزئی و کاهش قیمت، این مدل را به بهترین تبلت در رنح میان‌رده سامسونگ تبدیل می‌کند. صفحه نمایش این تبلت 12.4 اینچ ابعاد دارد و رزولوشن پنل TFT LCD آن برابر با 1600 در 2560 است. تمام مشخصه‌های صفحه نمایش این تبلت بسیار خوب هستند، اما استفاده از پنل TFT مانند بسیاری از اعضای این لیست، همچنان جای سوال دارد. اسپیکرهای تب S7 FE از چهار قطعه تشکیل شده که صدای استریو بسیار خوب و با کیفیتی تولید می‌کنند.

بهترین تبلت سامسونگ

بزرگترین اختلاف بین این نسخه از تبلت S7 و نسخه اصلی آن در بخش پردازنده دیده می‌شود. نسخه اصلی از پردازنده اسنپ‌دراگون 865 پلاس استفاده می‌کند که این پردازنده با اسنپ‌دراگون 750G در S7 FE جایگزین شده است. این پردازنده با کارت گرافیک Adreno 619 و 4 گیگابایت رم ترکیب شده تا یک قدرت میان‌رده‌ای در اختیار شما باشد.

با حذف شدن جک 3.5 میلی‌منری، تنها پورت باقی مانده Tab S7 FE پورت USB Type C 3.2 آن است. این تبلت بر خلاف مورد قبلی از شارژر (واقعا) سریع 45 واتی استفاده می‌کند اما به خاطر استفاده از باتری بسیار حجیم 10090 میلی‌آمپری، یک دور شارژ کامل تبلت 190 دقیقه (طبق گفته سایت GSMArena) طول خواهد کشید. کیفیت دوربین‌های این تبلت از موردهای قبلی این لیست یک سر و گردن بالاتر است و با داشتن میکروفن با کیفیت، به یک گزینه بسیار خوب برای کسانی است که نیاز دائم به برقرار کردن تماس تصویری دارند.

برخی مشخصات S7 FE:

  • صفحه نمایش: 12.4 اینچی
  • پردازنده: اسنپ‌دراگون 750G
  • کارت‌گرافیک: Adreno 619
  • دوربین: 8 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • باتری: 10090 میلی‌آمپری

S6 T865

تبلت S6 سامسونگ نسبت به اعضای این لیست، بسیار قدیمی‌تر محسوب می‌شود، اما سامسونگ S6 را در سال 2020 با تغییرات جزئی دوباره عرضه کرد. تبلت S6 در بازار فعلی ارزش خرید بالایی دارد و ویژگی‌های زیادی را به خریداری خود ارائه می‌کند.

گلکسی تب S6 نسبت به تمام اعضای این لیست یک برتری بزرگ دارد و آن هم صفحه نمایش آن است. صفحه نمایش 10.5 اینچی آن که رزولوشن 2560 در 1600 دارد، از نوع Super AMOLED است که کیفیت بسیار بالایی دارد. سامسونگ یکی از بهترین تولیدکنندگان صفحه نمایش گوشی است و سوپر امولد در بهترین گوشی‌های سامسونگ استفاده شده است. ترکیب این دو جمله بهترین تعریف برای پنل سوپر امولد است. اسپیکرهای چهارگانه این تبلت نیز کیفیت بسیار خوبی دارند و صدای استریو بلندی را خروجی می‌دهند.

بهترین تبلت سامسونگ

پردازنده به‌کار رفته در این گوشی اسنپ‌دراگون 855 پلاس است که جزو پرچم‌‌داران سال 2019 بود اما همچنان از بسیاری از پردازنده‌های میان‌رده امروزی عملکرد بهتری دارد. این پردازنده 8 هسته‌ای بوده و در کنار 6 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی آدرنو 640 به امور پردازشی تبلت می‌پردازد. 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 در تبلت قرار گرفته که هم سرعت و هم حجم خوبی دارد.

دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی از نوع واید و اولترا واید در این تبلت قرار گرفته‌اند که کیفیت عکس‌‌های گرفته شده توسط این دوربین‌ها قابل قبول و حتی خوب هستند. همچنین سامسونگ قابلیت نایت مود گوشی‌های خود را به تبلت‌هایش نیز آورده است تا بتوانید در روشنایی کم نیز، عکس‌های خوبی ثبت کنید.

تا اینجا سامسونگ نتوانسته تبلتی عرضه کند که به سرعت شارژ شود، یا سرعت شارژ کم بوده یا باتری به قدری حجیم بوده که شارژ سریع آن، بسیار کند عمل می‌کرد. تب S6 نیز از این قاعده مستنثی نیست و باتری 7040 میلی‌آمپری آن، توسط شارژر کند 15 واتی شارژ می‌شود.

برخی مشخصات S6 T865:

  • صفحه نمایش: 10.5 اینچی
  • پردازنده: اسنپ‌دراگون 855 پلاس
  • کارت‌گرافیک: Adreno 640
  • دوربین: 13 + 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی
  • رم: 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • باتری: 7040 میلی‌آمپری

بهترین تبلت سامسونگ – بالارده 

Tab S8

تبلت Tab S8 آخرین نسل تبلت‌های سامسونگ است که در اوایل سال 2022 عرضه شد. البته مدل‌های مختلف پلاس و اولترا نیز از این خانواده عرضه شده که تبلت‌های بسیار خوبی هستند اما در بازار ایران موجود نیستند. با این حال اگر به‌دنبال یک گزینه در تبلت‌های بالارده هستید، تبلت S8 سامسونگ جزو بهترین گزینه‌های شما خواهد بود.

مهمترین نقطه ضعفی که می‌توان از S8 به آن اشاره کرد، استفاده نکردن از صفحه نمایش Super AMOLED است چرا که سامسونگ در بیشتر بخش‌های این تبلت سراغ بهترین قطعات رفته اما همچنان روند استفاده از TFT LCD در تبلت‌های خود را ادامه داده است. این صفحه نمایش 11 اینچی بوده و با پشتیبانی از نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی و داشتن رزولوشن 1600 در 2560، یک صفحه نمایش خوب به شمار می‌رود.

تبلت سامسونگ خوب

پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 1، یک پردازنده پرچم‌دار گوشی‌هاست که به تازگی نیز عرضه شده و در این تبلت به همراه 8 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی آدرنو 730 قرار گرفته تا از نظر سخت‌افزاری هیچ مشکلی هنگام استفاده تب S8 نداشته باشید و به راحتی سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کنید.

دو دوربین 13 مگاپیکسلی واید و 6 مگاپیکسلی اولترا واید به عنوان دوربین‌های پشتی انتخاب شده‌اند و لنز سلفی 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی عمل می‌کند. هر سه دوربین، کیفیت بسیار خوبی دارند و در دسته دوربین‌های تبلتی، جزو بهترین‌ها هستند. یک باتری 8000 میلی‌آمپری وطیفه شارژدهی تبلت و شارژر 45 واتی وظیفه شارژ کردن آن باتری را بر عهده دارند. طبق گفته سامسونگ این تبلت در مدت زمان 80 دقیقه به صورت کامل شارژ خواهد شد.

برخی مشخصات S8:

  • صفحه نمایش: 11 اینچی
  • پردازنده: اسنپ‌دراگون 8 نسل 1
  • کارت‌گرافیک: Adreno 730
  • دوربین: 13 + 6 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 12 مگاپیکسلی
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • باتری: 8000 میلی‌آمپر

S7 Plus

تبلت S7 پلاس از مورد قبلی لیست ما قدیمی‌تر است اما چون دو مدل پلاس و اولترا تب S8 در ایران موجود نیستند، مجبور می‌شویم که تب S7 پلاس را نیز معرفی کنیم که در برخی بخش‌های خاص از تب 8 بهتر است. به صورت کلی، ما خرید اس 8 را بیشتر پیشنهاد می‌کنیم.

یکی از برتری‌های این مدل نسبت مدل جدیدتر خود، صفحه‌نمایش است که تقریبا در هر بخش صفحه نمایش از اس 8 بهتر عمل می‌کند. پنل Super AMOLED به کار رفته در صفحه نمایش این تبلت 12.4 اینچ ابعاد داشته و رزولوشن و فریم‌ریت آن به ترتیب برابر با 1752 در 2800 و 120 هرتز است. اگر صفحه نمایش برای شما فاکتور بسیار مهمی است، بی‌شک باید اولویت خرید S7 Plus را از S8 بالاتر بگذارید.

پردازنده به‌کار رفته در این مدل در زمان خود، پرچم‌دار قدرتمندی بوده اما در زمان حال، صرفا از پردازنده‌های میان‌رده قوی‌تر است و توان رقابت با پردازنده‌های پرچم‌دار را ندارد. البته این اتفاق به معنی ضعیف بودن سخت‌افزار این تبلت نیست. وجود 6 گیگابایت رم به همراه پردازنده گرافیکی آدرنو 650 تضمین می‌کند که مشکلی در اجرای بازی‌های حتی سنگین نداشته باشید.

در حالت کلی سه دوربین برای استفاده شما دراین تبلت قرار گرفته که دوتای آن‌ها واید و اولترا واید بوده به عنوان دوربین‌های اصلی، 13 و 5 مگاپیکسل دقت دارند. دوربین سلفی تبلت S7 Plus نیز 8 مگاپیکسلی بوده و کیفیت خوبی دارد. به صورت کلی کیفیت دوربین‌های این تبلت عملکرد خوبی دارند و شما را ناامید نخواهند کرد. باتری 10090 میلی‌آمپری این تبلت توسط شارژر 45 واتی شارژ خواهد شد که باعث می‌شود مدت زمان زیادی منتظر شارژ شدن آن باشید.

برخی مشخصات S7 Plus:

  • صفحه نمایش: 12.4 اینچی
  • پردازنده: اسنپ‌دراگون 865+
  • کارت‌گرافیک: Adreno 650
  • دوربین: 13 + 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی
  • رم: 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • باتری: 10090 میلی‌آمپر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH