راهنمای خرید بهترین آیپد و تبلت اپل بازار

در این مقاله قصد داریم تا بهترین تبلت اپل و آیپد ها در بازه‌های قیمتی مختلف را معرفی کنیم. شما می‌توانید معرفی بهترین تبلت های سامسونگ و بهترین تبلت های ویندوزی را نیز در آی‌تی‌رسان بخوانید.

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات کمپانی اپل آیپد‌های این شرکت است. هر ساله اپل نسخه‌ جدیدی از این تبلت‌ها را در رنگ‌ها، اندازه‌ها و شکل‌های مختلف عرضه می‌کند تا مخاطبان مختلف با بودجه‌های مختلف بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

به عقیده بسیاری قلم اپل و دیگر لوازم جانبی یا فناوری‌های این سری از تبلت‌ها در بازار بهترین است و اپل بیشترین سهم و محبوبیت را در این بازار برای خود کرده است. در ادامه قصد داریم تا بهترین آیپد‌هایی که می‌توانید خریداری کنید را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید لیست قیمت آیفون‌ها در بازار را نیز مطالعه کنید.

نکات قابل توجه برای خرید هر تبلت اپل

  • موضوعی که در مورد تمام آیپد‌ها در ادامه صادق است، آن است که معمولا به جای خرید یک مدل با حافظه بالا، می‌توانید یک مدل بالاتر آن با حافظه پایین را تهیه کنید. به همین دلیل اگر می‌توانید با حافظه‌های کم (۶۴ گیگابایت) سر کنید بهتر است مدل‌های بالاتر را تهیه نمایید. برای مثال به جای تهیه یک آیپد با حافظه ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت که نزدیک به ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد، می‌توانید به سراغ آیپد مینی ۶۴ گیگابایتی در همان بازه قیمتی بروید(شاید نیاز باشد یک یا دو میلیون بیشتر هزینه کنید). در نهایت باید بین فناوری‌ و قابلیت‌های بهتر و جدید‌تر و یا حافظه ذخیره سازی یکی را انتخاب کنید. البته بحث اندازه صفحه‌نمایش و پشتیبانی از سیمکارت نیز مطرح است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.
  • در همان مثال بالا درست است که آیپد مینی فناوری‌های جدیدتری ارائه می‌کند اما اندازه آن کوچک‌تر است و ممکن است برای برخی خوشایند نباشد. به طور کلی از چهار مدل تبلت های اپل همگی در یک اندازه عرضه می‌شوند به جز بهترین آن‌ها یعنی مدل پرو که دو سایز مختلف دارد.

بهترین تبلت اپل

  • وجود قابلیت استفاده از سیم‌کارت حداقل در بازار فعلی داخل، تاثیر زیادی روی قیمت دارد و این تاثیر ممکن است قیمت را تا جایی بالا ببرد که بتوانید یک یا حتی دو مدل بالاتر را با WiFi تهیه کنید. دلیل این موضوع هم نیاز آن‌ها به رجیستری است که هزینه اضافی به ارمغان می‌آورد. همچنین نکته مهمی که باید به آن توجه کنید آن است که حتی اگر آیپد شما درگاه سیم‌کارت داشته باشد قرار نیست بتوانید با آن تماس برقرار کنید و تنها می‌توانید به اینترنت متصل شوید. این موضوع نیز به دلیل سیاست‌های اپل برای فروش آیفون است.

تبلت اپل – آیپد

پایه‌ترین مدل آیپد در واقع بدون هیچ پسوندی به بازار عرضه می‌شود. این مدل قرار نیست قابلیت‌های عجیب و غریب و یا به روزی داشته باشد و برای کسانی ساخته شده که می‌خواهد با یک قیمت معقول و اقتصادی تجربه کار با آیپد را داشته باشد و کار‌های روزانه یا خاص خود را در این اکوسیستم انجام دهد.

بهترین تبلت اپل

برای بهتر فهمیدن سیاست طراحی این مدل بهترین مثال می‌تواند آیفون SE باشد. درواقع آیپد همان آیفون اس‌ای دنیای تبلت‌ های اپل است که قرار نیست از بهترین ها باشد و هدف اول آن اقتصادی بودن است.

طراحی این مدل‌ها با آنچه که تا چندین سال اخیر از اپل دیده‌ایم تقریبا تفاوتی ندارد و برای یک تبلت یا آیپد امروزی ظاهری بسیار قدیمی دارد. این طراحی شامل حاشیه‌های صفحه نمایش بسیار ضخیم و همینطور دکمه هوم در پایین آن است که در چند سال اخیر از گوشی و آیپد های اپل حذف شده است.

از دیگر خصوصیاتی که این تبلت اپل را از بقیه مدل‌ها که جزو بهترین‌ ها هستند جدا می‌کند، استفاده از پورت لایتنینگ برای شارژ و انتقال اطلاعات است. این پورت که همچنان در آیفون‌ها نیز استفاده می‌شود این روز‌ها دیگر به اندازه کافی کارآمد نیست و بسیاری اپل را بابت این تصمیم مورد سرزنش قرار داده‌اند.

در نهایت باید گفت که آیپد‌های این سری در عین سادگی ۹۰ درصد نیاز‌های اکثر کاربران را از یک آیپد برآورده خواهد کرد و بسیار مقرون به صرفه نیز هست. استفاده از این مدل برای کودکان و یا افرادی که قصد ندارند کارهایی فراتر از کارهای روزمره انجام دهند پیشنهاد می‌شود.

iPad 9th Gen (2021) WiFi

در بازار فعلی کشور بیشتر آخرین نسل این مدل یعنی نسل ۹ (۲۰۲۱) و نسخه WiFi آن در دسترس است که با توجه به نکاتی که بالاتر ذکر شد بهترین گزینه و انتخاب برای خرید است. با این حال اگر نسخه سلولار آن را می‌خواستید نیز شاید بتوانید در چند فروشگاه آن را پیدا کنید.

جالب است بدانید که برخلاف پنل‌ها، تمام تبلت های نسل جدید اپل از اقتصادی تا بهترین از تراکم‌پیکسلی یکسانی بهره می‌برند (تراکم پیکسلی آیپد مینی کمی از بقیه بیشتر است). این مدل یک پنل 10.2 اینچ با رزولوشن 1620 در 2160 دارد که از نوع IPS LCD است.

بهترین تبلت اپل

دوربین ۸ مگاپیکسلی واید این مدل برای چندتا عکس از مدارک یا اسکن کد QR پاسخگو است و در نور خوب شاید بتوان عکس‌های خوبی با آن گرفت، بیشتر از این نیز نباید از آن انتظار داشت. دوربین سلفی از سویی دیگر کیفیت کلی بهتری ارائه می‌کند و مانند تمام مدل‌های دیگر آیپد نسل جدید، از قابلیت سنتر استیج پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا هنگام فیس‌تایم حرکت کنید و دوربین صورت شما را دنبال کند.

بهترین تبلت اپل

سه گیگابایت رم در کنار پردازنده A13 شاید به اندازه A15 یا M1 قدرتمند نباشد اما همچنان کار راه‌انداز بوده و تا چند سالی هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در نهایت توجه داشته باشید که این سری از قلم نسل ۱ اپل پشتیبانی می‌کند که با لایتنینگ شارژ می‌شود و به صورت مگنتی متصل نمی‌شود. همچنین فقط می‌توانید از اسمارت کیبورد اپل استفاده کنید که به اندازه مجیک کیبورد کارآمد نخواهد بود.

این مدل صرفا در دو مدل ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه شده است و خبری از ۱۲۸ گیگابایت نیست. و در مورد این آیپد نیز بحث حافظه و مدل مطرح است و مانند مثالی که زده شد می‌توانید به جای حافظه‌ بیشتر، آیپد مینی را انتخاب نمایید.

  • پنل 10.2 اینچ با رزولوشن 1620 در 2160 – IPS LCD
  • پردازنده Apple A13 Bionic (7 nm+)
  • رم 3 گیگابایتی
  • دوربین ۸ مگاپیکسل واید
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسل
  • iPadOS 15

تبلت اپل – آیپد مینی

بسیاری معتقدند که این مدل صرفا یک آیفون است که کمی بزرگ‌تر شده است اما تفاوت‌هایی دارد که می‌تواند ارزش خرید آن را بالا ببرد. در مرحله اول با توجه به نام آن، این آیپد کوچک است و می‌توانید با یک دست آن را برای مدت بیشتری نگه دارید و برای مثال مطالعه کنید. همچنین این مدل برای بسیاری از بازی‌ها بهتر است چراکه می‌توانید به تمام دکمه‌های روی صفحه دسترسی داشته باشید.

به طور کلی اگر یک آیپد ایر را کوچک کنید به آیپد مینی خواهید رسید چرا که از نظر ظاهری نیز این دو شباهت زیادی به یکدیگر دارند. همچنین این مدل از نسل دوم قلم اپل پشتیبانی می‌کند و جایگاه مگنتی اتصال آن را نیز دارد. همین پشتیبانی از قلم شاید بزرگ‌ترین نقطه تمایز آن از آیفون‌های پرومکس است. در این سری همچنین از USB-C استفاده می‌شود که خبر خوبی است. برای باز کردن گوشی نیز برای شما باری دیگر تاچ آیدی قرار داده شده است که در لبه بالایی این تبلت اپل قرار دارد.

خرید این مدل از آیپد‌های اپل به کسانی پیشنهاد می‌شود که یک آیپد جمع‌وجور می‌خواهند که از جدیدترین فناوری‌های اپل پشتیبانی کند و تجربه کاربری روان و خوبی داشته باشد.

iPad Mini 6th Gen (2021) WiFi

به دلیل محدودیت در ورود محصولات اپل به کشور آیپد مینی نیز در حال حاضر در این مدل داخل فروشگاه‌های مختلف بیشتر پیدا می‌شود. با این حال باز باز هم پیشنهاد می‌کنیم که همین مدل را انتخاب کنید چراکه برای نسخه سلولار هزینه‌ زیادی باید پرداخت که شاید ارزش نداشته باشد.

صفحه‌نمایش این آی‌پد از نوع Liquid Retina IPS LCD و با ابعاد 8.3 اینچ عرضه می‌شود. رزولوشن 1488 در 2266 و روشنایی ۵۰۰ نیت از دیگر خصوصیات این صفحه‌نمایش است که در مجموع تجربه بسیار خوبی را رقم می‌زند.

آیپد

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی واید در کنار دوربین سلفی اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، تجربه کاربری بهتری نسبت به مورد قبلی ارائه می‌دهند و برای یک آیپد، توقع را برآورده می‌کنند.

۴ گیگابایت رم در این آیپد در کنار پردازنده Apple A15 Bionic که در آیفون ۱۳ استفاده شده است پاسخگوی تمام نیاز‌های روزمره شما خواهد بود و بازی‌ها و برنامه‌ها را به خوبی اجرا می‌کند.

  • پنل 8.3 اینچ با رزولوشن 1488 در 2266 – Liquid Retina IPS LCD
  • پردازنده Apple A15 Bionic (5 nm)
  • رم 4 گیگابایتی
  • دوربین 12 مگاپیکسل واید
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسل اولترا واید
  • iPadOS 15

تبلت اپل – آیپد ایر

نقطه متعادل بین آیپد‌های اپل را می‌توان سری آیپد‌های ایر دانست. درواقع پیشنهاد دادن این محصول برای خرید نسبت به تمام آیپد‌های دیگر راحت‌تر است چرا که از طرفی فناوری و قابلیت‌هایی بهتر از تمام مدل قبلی دارد و حتی در برخی موارد نمی‌توان تفاوت زیاد بین آن و سری پرو قائل شد، از سویی دیگر قیمت آن نیز متعادل‌تر است و تقریبا در میانه تمام مدل‌ها قرار دارد.

آیپد

آیپد ایر همچنین با توجه به نامی که دارد پیداست که قرار است سبک و خوش دست ساخت هشود که همینطور نیز هست. شما می‌توانید برای این آیپد از نسخه دوم قلم اپل و همچنین مجیک کیبورد استفاده کنید که یک تاچ‌پد، چینش کلید‌های بهتر و همچنین قابلیت نگه داشتن و تنظیم جایگاه آیپد را داراست. همچنین سخت‌افزار استفاده شده در جدیدترین نسخه این محصول در موارد خاصی از آیپد های پرو ضعیف‌تر ظاهر شده که شاید فقط برای افراد حرفه‌ای که کاربری تخصصی دارند کاربرد داشته باشد.

iPad Air 4th Gen (2020) wifi

اگر قصد دارید کمی صرفه جویی کنید و همچنان آیپد ایر داشته باشید می‌توانید یک نسل قدیمی‌تر آن را که در سال 2020 عرضه شده است را تهیه نمایید. البته توجه داشته باشید که با پرداخت مقدار کمی بیشتر می‌توانید نسل جدید آن را تهیه کنید که پردازنده بسیار قدرتمند‌تری دارد.

صفحه‌نمایش 10.9 اینچی این تبلت اپل از نوع Liquid Retina IPS LCD بوده که با رزولوشن 1640 در 2360 و رفرش ریت ۶۰ هرتز عرضه شده است. درواقع صفحه‌نمایش این مدل با نسل پنج آیپد ایر هیچ تفاوتی ندارد.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی واید در کنار دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی تجربه قابل قبولی را در حد همان تبلت ارائه می‌کند و خبری از قابلیت‌هایی مثل سنتر استیج نیست.

۴ گیگابایت رم در کنار Apple A14 Bionic باعث می‌شود که تجربه‌تان از کار با این دستگاه به خوبی آیپد مینی ۶ نباشد اما همچنان تا چند وقت حتی نمی‌شود به راحتی تفاوتی بین آن‌ها پیدا کرد و شاید در طولانی مدت ضعیف‌تر واقع شود.

  • پنل 10.9 اینچ با رزولوشن 1640 در 2360 – Liquid Retina IPS LCD
  • پردازنده Apple A14 Bionic (5 nm)
  • رم 4 گیگابایتی
  • دوربین 12 مگاپیکسل واید
  • دوربین سلفی 7 مگاپیکسل
  • iPadOS 14.1

iPad Air 5th Gen (2022) wifi

تفاوت قیمت گاها کم مدل‌های مختلف آیپد باعث می‌شود تا مدل به مدل بالاتر برویم و ناگهان ببینیم در حال پرداخت ۱۰ میلیون تومان اضافه‌تر هستیم. همین موضوع سیاست‌های دیگر اپل را که جوابگو نیز بوده است نمایش می‌دهد.

صفحه‌نمایش این تبلت اپل از نوع Liquid Retina IPS LCD بوده که با رزولوشن 1640 در 2360 و رفرش ریت ۶۰ هرتز عرضه شده است. همان‌طور که اشاره شد، صفحه‌نمایش این مدل با نسل قبل آیپد ایر هیچ تفاوتی ندارد.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی واید در کنار دوربین سلفی اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، تجربه کاربری بهتری نسبت به مورد قبلی ارائه می‌دهند و برای یک آیپد، توقع را برآورده می‌کنند.

در بخش پردازنده این آیپد حرف زیادی برای گفتن دارد. آیپد ایر جدید از همان پردازنده سری پرو استفاده می‌کند یعنی Apple M1 که در نسل‌های قبل در لپ‌تاپ‌های اپل از آن‌ها استفاده شد و در یک کلام می‌توان گفت که توان پردازشی آن در کنار ۸ گیگابایت رم بی‌نظیر است. تا حدی که ۶۰ هرتز بودن صفحه‌نمایش آن مانع نمایش تمام قدرت این پردازنده می‌شود.

  • پنل 10.9 اینچ با رزولوشن 1640 در 2360 – Liquid Retina IPS LCD
  • پردازنده Apple M1
  • رم 8 گیگابایتی
  • دوربین 12 مگاپیکسل واید
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسل
  • iPadOS 15.4

تبلت اپل – آیپد پرو

بی‌شک بهترین و قدرتمند‌ترین تجربه کار با آیپد را می‌توانید با خانواده پرو از میان تبلت های اپل داشته باشید. در این سری از بهترین و جدید‌ترین فناوری‌هایی استفاده شده که اپل در تبلت های خود قرار داده است.

تنها سری پروی اپل است که در دو سایز عرضه می‌شوند، نسخه 11 و 12.9 اینچ که اولی تقریبا هم اندازه نسخه ایر و صرفا با فناوری جدیدتر است و نسخه 12.9 اینچ که دیگر به عقیده بسیاری لپ‌تاپ محسوب می‌شود.

بهترین تبلت اپل

در هر دو اندازه از جدید‌ترین نسل این سری یعنی نسل ۵ از صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز استفاده شده تا تمام قدرت پردازنده Apple M1 را به نمایش بگذارند که همین امر نیز منجر به پاسخ‌گویی سریع‌تر نسل دوم قلم اپل روی این دستگاه‌ها می‌شود.

اسپیکر استریو استفاده شده در نسل جدید آیپد‌های پرو، صدایی بلند و تمیز ارائه می‌دهند که شنیدنی است.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد محدود بودن کاربر‌هایی است که واقعا به همچین آیپدی نیاز دارند. آیپد پروی اپل را می‌توان به افرادی که به صورت تخصصی می‌خواهند از سنسور لایدار آن و یا پاسخ‌گویی بالای قلم آن استفاده کنند پیشنهاد کرد و همچنین کسانی که صرفه‌جویی و پول برای آن‌ها مانعی نیست و صرفا می‌خواهند بهترین تجربه را داشته باشند.

 iPad Pro 11 inch 5th Gen (2021) WiFi

این مدل با نسخه 12.9 اینچ تفاوت‌های اندکی به جز اندازه دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت اما اگر نسخه 12.9 اینچ زیادی بزرگ است با خرید این مدل نیز چیز خاصی از دست نمی‌دهید و همچنان از بهترین تبلت های اپل است.

آیپد پروی ۱۱ اینچ یک صفحه نمایش Liquid Retina IPS LCD دارد که 600 نیت روشنایی دارد و ۱۲۰ هرتز نرخ به‌روز رسانی آن است. همچنین از دالبی ویژن و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین تبلت اپل

برای دوربین بهترین تبلت های اپل از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسل واید، ۱۰ مگاپیکسل اولترا واید و حسگر تشخیص عمق TOF 3D LiDAR و برای دوریبن سلفی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید استفاده شده است که در کنار یکدیگر عکس‌های خوبی می‌گیرند. شما می‌توانید با حسگر لایدار این آیپد اجسام را اندازه بگیرید و نقشه‌کشی مهندسی انجام دهید.

این مدل با توجه به حافظه‌ای که انتخاب می‌کنید، رم ۸ و ۱۶ گیگابایت را ارائه می‌دهد که همراه پردازنده M1 می‌تواند به خوبی هر آنچه که از آن می‌خواهید را بهتر از هر پردازنده دیگری در تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی یا iOS انجام دهد.

  • پنل 11 اینچ با رزولوشن 1668 در 2388 – Liquid Retina IPS LCD
  • پردازنده Apple M1
  • رم 8 گیگابایتی
  • دوربین 12 مگاپیکسل واید، ۱۰ مگاپیکسل اولترا واید و حسگر تشخیص عمق TOF 3D LiDAR
  • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید
  •  iPadOS 14.5.1

iPad Pro 12.9 inch 5th Gen (2021) 5G

بهترین تبلت اپل که در حال حاظر می‌توانید تهیه کنید این مدل است. همانطور که اشاره شد اپل حتی خصوصیتی اضافی به این مدل افزوده که ارزش خرید آن را نسبت به نسخه ۱۱ اینچ بالا ببرد.

آیپد پروی 12.9 اینچ یک صفحه‌نمایش Liquid Retina XDR mini-LED LCD دارد که آن را با دیگر موارد مقاله متفاوت می‌سازد. روشنایی این صفحه تا ‍1600 نیت بالا می‌رود که در نمایش محتوای HDR بی‌نظیر عمل می‌کند. از دیگر خصوصیات آن پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز است.

بهترین تبلت اپل

دوربین این مدل تفاوتی با نسخه‌ ۱۱ اینچ ندارد. یک سنسور ۱۲ مگاپیکسل واید، ۱۰ مگاپیکسل اولترا واید و حسگر تشخیص عمق TOF 3D LiDAR و برای دوریبن سلفی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید استفاده شده است که در کنار یکدیگر عکس‌های خوبی می‌گیرند. شما می‌توانید با حسگر لایدار این آیپد اجسام را اندازه بگیرید و نقشه‌کشی مهندسی انجام دهید.

بهترین تبلت اپل

این مدل همچنین با توجه به حافظه‌ای که انتخاب می‌کنید، رم ۸ و ۱۶ گیگابایت را ارائه می‌دهد که همراه پردازنده M1 می‌تواند به خوبی هر آنچه که از آن می‌خواهید را بهتر از هر پردازنده دیگری در تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی یا iOS انجام دهد.

  • پنل 12.9 اینچ با رزولوشن 2048 در 2732 – Liquid Retina XDR mini-LED LCD
  • پردازنده Apple M1
  • رم 8 و 16 گیگابایتی
  • دوربین 12 مگاپیکسل واید، ۱۰ مگاپیکسل اولترا واید و حسگر تشخیص عمق TOF 3D LiDAR
  • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید
  •  iPadOS 14.5.1

به نظر شما کدام آیپد بهترین انتخابی است که می‌توان داشت؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذراید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH