هک شدن کلاه برای رفع مشکل آفتاب‌سوختگی

light_sunscreen-reminder-hat-poolside-becky-stern

در دنیای امروزی ما تقریبا همه‌چیز در حال هک شدن است و شرایط به نحوی رقم می‌خورد که باید هرروز منتظر یک خبر عجیب‌وغریب از دنیای عجیب‌وغریب هکرها باشیم، در آخرین مورد هکرها با یک اقدام عجیب که شاید در نظر نخست با تعریف استاندارد هک در ذهن ما همخوانی نداشته باشد، یک کلاه را هک کرده‌‌اند و با اتصال تعدادی حسگر به آن به این کلاه امکانی را داده‌اند که با کاربر خود اعلام کند که چه زمانی نیاز به تجدید کرم ضد آفتاب خود خواهد داشت.

این نوع از عملیات از طرف سازندگان این فناوری با نام هک کردن یک ابزار غیر دیجیتالی نام‌گذاری شده است و بیشترین هدف آن برای مناطق گرمسیری و دارای آفتاب مستقیم و گرم بوده است تا مسافرین و حتی اهالی این مناطق، به‌موقع بتوانند از آفتاب‌سوختگی فرار نمایند.

این سیستم که بر روی کلاه‌های حصیری سوار شده است تنها 25 دلار قیمت خواهد داشت و توسط متخصصین چینی طراحی و تولید شده است. درون این دستگاه یک باتری داخلی، یک حسگر میزان ورود اشعه ماوراءبنفش و یک بلندگوی پخش صدای هشدار تعبیه‌شده است تا با کمک برنامه‌ریزی داخلی این محصول، هنگامی که سطح تابش آفتاب از سطح خاصی بالاتر برود و یا مدت خاصی از ماندن کلاه در زیر آفتاب بگذرد، صدای آلارم کلاه به صاحب آن خبر از فرارسیدن زمان تجدید کرم ضد آفتاب را بدهد.

این دستگاه با یک راهنمای تصویری عرضه می‌شود که تک‌تک کارهای موردنیاز برای متصل کردن آن به کلاه و استفاده از دستگاه را با دقت فراوان برای صاحب دستگاه توضیح خواهد داد و حتی به خریداران اجازه می‌دهد که بتوانند با تنظیم زنگ آلارم کلاه خود، در هنگام رسیدن به شرایط تجدید کرم ضد آفتاب با نوای موسیقی متن بازی سوپر ماریو روبرو شوند. تنها مجسم کردن اینکه کسی در کنار شما در ساحل در حال قدم زدن باشد و از کلاه او نوای آشنای موسیقی این بازی نوستالژیک پخش شود در نوع خود منحصربه‌فرد و خنده‌دار است.

البته سازندگان این محصول اعلام کرده‌اند که این کیت از قابلیت ضد آب بودن بی‌بهره است و بهتر است صاحبان این محصول در هنگام استفاده از آن دقت لازم را داشته باشند که آب بر روی کلاه آن‌ها ریخته نشود.

این دست ابزارها در طول چند سال آینده به یک مورد عادی بدل خواهند شد و انسان امروزی را تنبل‌تر و کم‌توجه‌تر از قبل خواهند نمود ولی نمی‌توان در نوآوری و خلاقیت به‌کاررفته در ایده پردازی خالقان محصولاتی ازاین‌دست شکی داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH