سهم 1 درصدی اسمارت‌فون‌های تاشو از بازار طی سال 2022

موسسه تحقیقاتی TrendForce گزارش مربوط به پیش‌بینی خود از وضعیت بازار جهانی گوشی‌های تاشو مجهز به نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر را منتشر کرده است. پیشرفت‌های فناوری، اصلاحات اعمال شده در طراحی و عملکرد مناسب به محبوبیت فزآینده چنین دستگاه‌هایی کمک کرده است.

موسسه TrendForce در ارزیابی خود عرضه 2 گونه مختلف از دستگاه‌های تاشو را مدنظر قرار داده است. گونه نخست دارای طراحی تاشو عمودی یا صدفی‌شکل بوده و برای حمل در جیب یا کیف دستی کوچک مناسب هستند. دسته دوم اسمارت‌فون‌هایی هستند که به‌صورت افقی یا کتاب‌شکل تا شده و هنگام بازگشایی می‌توانند به جایگزینی برای یک تبلت کوچک تبدیل شوند.

همچنین از جنبه طراحی، گوشی‌های هوشمند با نمایشگر انعطاف‌پذیر در 2 مدل تاشونده به داخل و تاشونده به خارج تولید می‌شوند. بنابراین در دستگاه‌های تاشونده به داخل، وجود یک نمایشگر خارجی کمکی ضروری خواهد بود. همچنین دستگاه‌های تاشونده به خارج در معرض آسیب‌دیدگی پنل انعطاف‌پذیر خود قرار دارند.

بر اساس پیش‌بینی موسسه TrendForce ضریب نفوذ پرچم‌داران تاشو جدید در بازار جهانی اسمارت‌فون طی سال 2022 به حدودا 1.1 درصد خواهد رسید

در حال حاضر اندازه نمایشگر انعطاف‌پذیر اسمارت‌فون‌های تاشونده عمودی بین 6.5 تا 7 اینچ متغیر است. در مقابل اندازه نمایشگر برای دستگاه‌هایی که به‌صورت افقی تا می‌شوند؛ بین 7.5 تا 8 اینچ خواهد بود. بعلاوه نرخ نوسازی نمایشگرها نیز به 120 هرتز می‌رسد.

بر اساس اعلام موسسه TrendForce با پیشرفت فناوری و مواد اولیه مورد استفاده، ضریب نفوذ اسمارت‌فون‌های تاشو مجهز به نمایشگر اولد در سال 2022 احتمالا به 1.1 درصد خواهد رسید. با ادامه روند عرضه گوشی‌های تاشو جدید توسط برندهای مختلف تولیدکننده اسمارت‌فون، نرخ نفوذ این گجت‌ها پس از سال 2024 از مرز 2.5 درصد فراتر خواهد رفت. این پدیده مدیون ارتقاء مشخصات فنی و قیمت‌گذاری رقابتی دستگاه‌های تاشو خواهد بود. بعلاوه این دستگاه‌ها به منزله یک فرصت برای تزریق جانی دوباره به بازار مملو از احساس رکود و کسادی محسوب می‌شوند. بدین‌ترتیب گوشی‌های تاشو به‌تدریج به محصولاتی کلیدی در بازار اسمارت‌فون مبدل خواهند شد.

موسسه TrendForce پیش‌بینی می‌کند که ضریب نفوذ اسمارت‌فون‌های تاشو مجهز به نمایشگرهای انعطاف‌پذیر تا پایان سال جاری میلادی به حدودا 1.1 درصد رسیده و این رقم پس از سال 2024 از مرز 2.5 درصد نیز فراتر خواهد رفت. در حال حاضر سامسونگ دیسپلی بزرگ‌ترین تامین‌کننده پنل‌های انعطاف‌پذیر برای دستگاه‌های تاشو محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH