فروش آی‌فون‌های اپل در چین طی مدت 10 سال گذشته به 380 میلیون دستگاه رسید

آی‌فون‌‌های شرکت اپل 15 سال قبل متولد شدند و در این مدت غول کوپرتینویی مجموعا 34 مدل مختلف آی‌فون‌ را روانه بازار نموده است. از زمان عرضه نخستین نسل آی‌فون‌ به بازار در سال 2007 تا عرضه سری آی‌فون‌ 13 در سال 2021 این هندست‌ها شاهد تغییرات قابل‌توجهی بوده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط رسانه‌ها، فروش 34 مدل آی‌فون در چین طی مدت 10 سال گذشته مجموعا به 380 میلیون دستگاه رسیده است. این موضوع در واقع نشان‌دهنده یک دستاورد بزرگ برای غول کوپرتینویی است.

اپل تاکنون 34 مدل مختلف آی‌فون‌ را به بازار عرضه کرده و در این میان کاربران چینی به آی‌فون‌ 6 علاقه بسیار زیادی داشته‌اند

میزان نقل و انتقال آی‌فون‌‌های اپل در چین طی سال 2011 برابر با 10.03 میلیون دستگاه بود. این رقم در سال 2012 به 23.82 میلیون دستگاه رسید و روند روبه رشد آن طی سالیان پیش رو نیز ادامه یافت و تعداد هندست‌های اپلی فروخته شده طی سال 2015 به 58.38 میلیون واحد رسید. دلیل اوج‌گیری فروش آی‌فون طی سال 2015 این بود که آی‌فون 6 حداقل از نظر فروش بسیار موفق ظاهر شد.

متعاقبا فروش آی‌فون‌ در بازار چین به آرامی شروع به کاهش کرد و در سال 2019 به 27.5 میلیون دستگاه رسید. اما از آن زمان به بعد، فروش آی‌فون‌ بار دیگر شاهد رشدی سریع بود؛ تا جایی‌که میزان نقل و انتقالات آی‌فون طی سال‌های 2020 و 2021 به‌ترتیب به 34.4 و 50.4 میلیون دستگاه رسید. البته افزایش ناگهانی قیمت تمام شده یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش فروش آی‌فون‌ طی مدت 2 سال گذشته محسوب می‌شود.

در شرایط تورم جهانی، اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار اندرویدی یکی پس از دیگری شاهد افزایش قیمت بوده‌اند و اکنون قیمت آنها به سطحی تقریبا مشابه با آی‌فون‌های اپل رسیده است. بنابراین فروش هندست‌های اپل به‌طور طبیعی افزایش یافته است. با توجه به وضعیت فعلی بازار انتظار می‌رود که مدل‌های آینده سری آی‌فون‌ 14 اپل نیز با استقبال بسیار مطلوبی مواجه شوند.

فروش آی‌فون‌‌های اپل در جشنواره اخیر کشور چین بسیار چشمگیر بود و بر اساس برآوردها در جریان برگزاری نمایشگاه تجاری سالیانه چین تقریبا 14 میلیون دستگاه اسمارت‌فون به فروش رفته است؛ در حالی‌که بیش از نیمی از آنها متعلق به آی‌فون‌های اپل بوده است. عملکرد اپل در جشنواره‌های سالیان گذشته چین نیز مناسب بوده است. با این‌حال بر اساس گزارشات، کمپانی آمریکایی در جشنواره امسال چین موفق به فروش مجموعا 7 میلیون دستگاه آی‌فون‌ شد.

شیائومی پس از اپل در جایگاه دوم قرار گرفته و سهمی 30 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است. سهم این شرکت چینی در سال گذشته برابر با 32 درصد بود. برند آنر اخیرا از سری جدید آنر 70 رونمایی کرد. این برند هم‌اکنون کنترل 10 درصد از بازار چین را در اختیار دارد. این رقم در مقایسه با سهم 6 درصدی کمپانی طی سال 2021 افزایش یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH