اپل به‌دنبال تولید آی‌فون‌ با استفاده از ضایعات است!

تیم کوک؛ مدیرعامل اپل در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که هدف بلندمدت کمپانی آمریکایی این است که برای تولید محصولات خود ناچار به استفاده از هیچ‌کدام از منابع روی زمین نباشد. در واقع هدف این شرکت تولید اسمارت‌فون از ضایعات یا محصولات بازیافتی است. به گفته آقای کوک برای اپل مهم است که محصولات خود را به روشی سازگار با محیط زیست تولید کند. وی ضمن اظهارات خود مدعی شد: “ما چه از جنبه مواد مورد استفاده و چه از نظر بازیافت مواد قصد داریم تا زمین را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم.”

بعلاوه تیم کوک ادعا می‌کند که کمپانی تحت سرپرستی وی به نقش‌آفرینی خنثی در تولید کربن دست یافته است. همچنین به گفته وی، اپل امیدوار است که تا سال 2030 زمینه عدم تولید کربن توسط منابع زنجیره تامین و محصولات مورد استفاده توسط مصرف‌کنندگان را فراهم نماید. آقای کوک بر این باور است که اپل بدون هرگونه استفاده از منابع روی زمین می‌تواند محصولاتی را تولید کند.

این موضوع صرفا یک هدف بلندمدت برای اپل به‌شمار رفته و چیزی نیست که غول کوپرتینویی در آینده‌ای نزدیک به آن دست پیدا کند. البته سوء تفاهم پیرامون هدف اپل موجب به‌راه افتادن بحث‌های داغی در خصوص ادعاهای این شرکت شده است. در این میان برخی معتقدند که اپل صرفا کاربران ساده‌لوح را فریب می‌دهد. با این‌حال چنین ادعایی احتمالا چندان منصفانه به‌نظر نمی‌رسد؛ چرا که اپل برای رسیدن به این هدف، سخت تلاش کرده و پیش‌تر به شرکت برتر در حوزه صنعت تبدیل شده است.

اپل نیازمند دستگاه‌های دوستدار محیط زیست است

با این‌حال بایستی توجه داشت که اظهارات آقای کوک بدان معنا نیست که اپل از منابع بیگانه استفاده خواهد کرد. در واقع این شرکت قصد دارد تا از مواد بازیافتی و ترکیبات سازگار با محیط زیست استفاده کند. بدین‌ترتیب هدف نهایی اپل، تولید گوشی‌های هوشمند با استفاده از ضایعات و حفاظت از محیط زیست است.

در همین راستا غول کوپرتینویی طی سال گذشته استفاده از لایه پلاستیکی به‌عنوان پوشش جعبه گوشی‌های آی‌فون‌ 13 و آی‌فون‌ 13 پرو را متوقف کرد. این اقدام موجب صرفه‌جویی 600 تنی در مصرف پلاستیک شد. در عین‌حال برای تولید، ساخت و بسته‌بندی گوشی‌های سری آی‌فون 13 اپل عمدتا از مواد بازیافتی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال موتور لمسی داخلی این هندست‌ها به‌طور 100 درصدی از تنگستن بازیافت شده استفاده می‌کند. بدین‌ترتیب 99 درصد از محتوای تنگستن در کل دستگاه برای تولید این قطعه به‌کارگیری شده است. لایه آبکاری مخصوص برد اصلی با استفاده از تنگستن 100 درصد بازیافتی تولید شده و به منظور تولید کابل‌های دوربین جلویی و پشتی گوشی نیز از طلای 100 درصد بازیافتی استفاده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH