حمله کاربران ایرانی به یوزرنیم تلگرام پاول دورف

پاول دورف: کاربران ایرانی 70 درصد یوزرنیم‌های تلگرام را رزرو کرده‌اند

طبق اعلام پاول دورف، سایبراسکواترهای ایرانی، چیزی حدود 70 درصد تمام یوزرنیم‌های تلگرام را اشغال کرده‌اند.

سایبراسکواتر به کسانی گفته می‌شود که یوزرنیم‌ها، دامنه‌ها و یا هرگونه آدرس‌های اینترنتی کاربردی یا معروف را اشغال می‌کنند و آن‌ها را به حالت رزرو نگه می‌دارند. دلیل این کار هم معمولاً آن است که شاید بعدها بتوانند آن آدرس اینترنتی مشخص را به شرکت یا فردی که یوزرنیم متناسب با آن اشغال شده، بفروشند.

خصوصاً زمانی که پلتفرمی به تازگی معروف و محبوب می‌شود، سایبراسکواتینگ به شکل گسترده اتفاق می‌افتد. یعنی برخی کاربران تمام آدرس‌ها و آی‌دی‌های خاص را اشغال می‌کنند به این امید که توسط آن معروف شوند یا آن را بفروشند.

پاول دورف، مالک و موسس تلگرام، در آخرین پیام صفحه تلگرام خود عنوان کرد که کاربران ایرانی با این کار، یک «قبرستان» از یوزرنیم‌های مرده و غیرفعال درست کرده‌اند. این موضوع هم نتایج سرچ کاربران را مختل می‌کند، هم نمی‌گذارد کاربران یوزرنیم مناسب با خود را به راحتی انتخاب کنند.

کانال پاول دوروف مالک و سازنده تلگرام

دورف اشاره کرد: «کاربرانی که اقدام به خرید این یوزرنیم‌های رزروشده کرده‌اند، عمدتاً یا پاسخی دریافت نکرده‌اند یا قربانی کلاهبرداری شده‌اند.»

تلگرام درحال رفع مشکل

مالک و موسس تلگرام نوید این موضوع را داد که تیم تلگرام در تلاش است تا این موضوع را رفع کند. آن‌ها تاکنون آدرس‌های تلگرامی کانال‌هایی که بیش از یک سال غیرفعال بوده‌اند را منحل کرده‌اند تا آن یوزرنیم‌ها اکنون در دسترس بقیه باشند. تیم تلگرام در نظر دارد 99 درصد این آدرس‌ها و یوزرنیم‌ها را آزاد و قابل استفاده برای بقیه کند.

حراج برای یوزرنیم‌های روان با NFT!

تلگرام برای نام کاربری‌هایی که 4 حرفی هستند (مثل bank@ یا game@) یا یوزرنیم‌های روان، مثل storm@ یا royal@، حراج برگزار خواهد کرد! این حراج روی بستر بلاک‌چین و با NFT انجام می‌شود.

پاول دورف می‌گوید این کار باعث خواهد شد که مالکان جدید این یوزرنیم‌ها، از آن‌جایی که هزینه زیادی برای آن کرده‌اند، قدر این کانال‌ها را بیش‌تر بدانند، استفاده درستی از آن کنند و محتوای مناسبی به مخاطبان تلگرام ارائه دهند.

دورف در این باره نوشت:

من می‌دانم که این موضوع کسانی که یوزرنیم‌های تلگرام را اشغال کرده بودند را ناامید خواهد کرد، اما به نفع اکثریت کاربران ما خواهد بود. من بسیار مشتاق دیدن آن هستم که چگونه چند میلیون از آدرس‌های تلگرامی بی‌نظیر بازیابی خواهند شد و بالاخره در خدمت جامعه قرار خواهند گرفت.

در انتهای این پیام، پاول دورف اضافه شدن لینک username.t.me را هم به کاربران اعلام کرد. یعنی از این به بعد، علاوه بر آن که یوزرنیم خود را پس از عبارت «/t.me» به شکل «t.me/username» قرار می‌دادید و لینک خود را می‌ساختید، می‌توانید یوزرنیم خود را پیش از عبارت «t.me.» قرار دهید تا لینک شما به شکل «username.t.me» ساخته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH