آپدیت اندروید 12L برای سری گلکسی تب S8 سامسونگ منتشر شد

اسمارت‌فون جدید گلکسی زد فولد 4 نخستین دستگاه سامسونگی است که از نرم‌افزار مبتنی بر اندروید 12L بهره می‌گیرد. البته ورژن تبلت‌محور اندروید برای تبلت‌های گلکسی سامسونگ نیز عرضه خواهد شد و این فرآیند از سری گلکسی تب S8 آغاز می‌شود. این به‌روزرسانی با شماره ورژن‌های X80xBXXU2AVH5، X70xBXXU2AVH2 و X90xBXXU2AVH2 به‌ترتیب برای تبلت‌های گلکسی تب S8، گلکسی تب S8 پلاس و گلکسی تب S8 اولترا منتشر شده است.

این آپدیت برای هر 2 ورژن وای‌فای و 5G تبلت‌های فوق قابل دسترس بوده و شامل پچ امنیتی ماه آگوست 2022 اندروید است. اما اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آپدیت جدید دربردارنده چه ویژگی‌ها یا امکانات تازه‌ای است؟

نوار وظیفه امکان اجرای سریع برنامه‌ها یا جابه‌جایی فوری میان آنها بدون نیاز به استفاده از حالت DeX Mode را فراهم می‌کند. این موضوع شامل اپلیکیشن‌های در حال اجرا در حالت اسپلیت اسکرین نیز می‌شود. همچنین کاربران به منظور تغییر وضعیت میان حالات تمام‌صفحه یا اسپلیت اسکرین می‌توانند از ژست حرکتی 2 انگشتی استفاده کنند. بعلاوه کاربران به گزینه‌ای جهت بازگشایی برنامه‌ها در یک پنجره شناور نیز دسترسی خواهند داشت.

همچنین آپدیت جدید قابلیت استخراج متن از تصویر را به خانواده گلکسی تب S8 اضافه می‌کند. این مشخصه از زبان‌های چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، کره‌ای، پرتغالی، اسپانیایی و البته انگلیسی پشتیبانی می‌کند. اقدامات هوشمند در کنار متن ظاهر خواهند شد. به‌عنوان مثال کاربران می‌توانند با شماره تلفن ثبت شده در تصویر یک کارت ویزیت تماس بگیرند. اپلیکیشن My Files می‌تواند به جستجو در اطلاعات درون فایل‌ها از جمله متن موجود در تصاویر بپردازد.

به‌روزرسانی اندروید 12L برای سری گلکسی تب S8 سامسونگ منتشر شده است 

همچنین در آپدیت جدید پیشرفت‌های دیگری نیز به چشم می‌خورد. به‌عنوان مثال مرورگر اینترنت سامسونگ به کاربر امکان می‌دهد تا از طریق ژست‌های کشیدن و رها کردن، سایت‌های مورد علاقه خود را مجددا سازماندهی کنند. همچنین امکان مرتب‌سازی بوک‌مارک‌ها نیز فراهم شده است. نهایتا کاربران می‌توانند مجموعه‌ای از تصاویر را به‌عنوان تصویر پس‌زمینه برای لاک‌ اسکرین تعیین نموده و بعدها در صورت تمایل آن‌را ویرایش نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH