سامسونگ پتنت اسمارت‌فون با نمایشگر دوگانه و صفحه‌نمایش پشتی شفاف را ثبت کرد

بر اساس گزارشات شرکت سامسونگ سرگرم توسعه یک اسمارت‌فون مجهز به نمایشگر دوگانه و صفحه‌نمایش شفاف روی پنل پشتی است. این برند کره‌ای در ژانویه امسال یک پتنت جدید را در دفتر جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رساند. اطلاعات مربوط به ثبت اختراع دربردارنده جزئیاتی منحصربه‌فرد پیرامون طراحی هندست بوده و سازوکار طراحی دستگاه توسط سامسونگ را نمایش می‌دهد.

اسمارت‌فون‌ها معمولا دارای پنل پشتی با طراحی صاف هستند و این پنل یک ماژول دوربین و لوگوی برند را در خود جای می‌دهد. اکنون با توجه به پتنت ثبت شده به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا طراحی خلاقانه هندست خود را به سطح جدیدی ارتقاء دهد. این برند در حال بررسی توسعه یک نمایشگر شفاف روی پنل پشتی است.

بر اساس پتنت ثبت شده، نمایشگر ثانویه در صورت عدم استفاده با سایر بخش‌های پنل پشتی دستگاه یکپارچه خواهد شد. این نمایشگر می‌تواند به‌طور کامل روشن شده یا همانند مشخصه نمایشگر همیشه روشن به‌صورت جزئی روشن شود. این نمایشگر ثانویه می‌تواند به منظور نمایش طرح‌ها و اطلاعات به‌صورت اجمالی و همچنین تصاویر سلفی با استفاده از دوربین پشتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پتنت ثبت شده سامسونگ برای نمایشگر دوگانه به لحاظ ظاهری مشابه با اسمارت‌فون ZTE Nubia X به‌نظر می‌رسد. این هندست پیش‌تر در سال 2020 معرفی شد. با این‌حال این هندست به منظور پنهان‌سازی نمایشگر معمولی در هنگام خاموش بودن از یک پنل پشتی شیشه‌ای با شفافیت بالاتر استفاده می‌کند. از سوی دیگر پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد که این هندست مجهز به یک نمایشگر واقعی در قسمت پشتی خواهد بود.

اگرچه درخواست ثبت پتنت یک پدیده واقعی محسوب می‌شود؛ اما برنامه‌های سامسونگ برای عرضه یک هندست با نمایشگر دوگانه احتمالا هرگز به یک محصول حقیقی تبدیل نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH