سامسونگ گلکسی زد فولد 4 از تست دوام سربلند بیرون آمد

پس از عرضه اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و انتشار گزارشات ارزیابی این محصول توسط رسانه‌های مختلف اکنون یک تستر یوتیوبی مشهور با شناسه JerryRigEverything اقدام به اجرای تست دوام روی گوشی تاشو جدید سامسونگ نموده است. ساختار و یکپارچکی ساختاری گلکسی زد فولد 4 نسبت به گلکسی زد فولد 3 بدون تغییر باقی مانده است؛ با این تفاوت که هندست جدید در عوض استفاده از پوشش محافظ گوریلا گلس Victus از پوشش Victus Plus برای نمایشگر خارجی خود استفاده می‌کند.

گلکسی زد فولد 4 به لطف برخورداری از گواهی حفاظتی IPX8 کماکان در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و نمایشگر داخلی آن همچنان با استفاده از یک پوشش پلاستیکی محافظت می‌شود. پوشش محافظ گوریلا گلس Victus Plus از هیچ‌گونه مقاومت مضاعفی در برابر خراشیدگی برخوردار نبود؛ چرا که نمایشگر خارجی هندست کماکان در سطح 6 از مقیاس سختی موس دچار خراشیدگی شد و این خراش‌ها در سطح 7 به‌مراتب عمیق‌تر شدند.

در عین‌حال نمایشگر داخلی گوشی کماکان به اندازه‌ای نرم است که سامسونگ به کاربران هشدار می‌دهد تا از فشردن بیش از حد ناخن‌های انگشت خود روی آن خودداری نمایند؛ چرا که ناخن‌ها می‌توانند موجب پیدایش علائمی دائمی در این ناحیه شوند. انتخاب سطح 2 مقیاس سختی موس موجب ایجاد علائمی دائمی روی نمایشگر داخلی شد. قرارگیری هر 2 نمایشگر داخلی و خارجی در معرض شعله فندک موجب آشکار شدن علائم سوختگی دائمی روی آنها شد. همچنین با کشیدن تیغ روی بخش‌های مختلف بدنه گوشی، خراشیدگی‌هایی در تمامی قسمت‌ها ایجاد شد. غوطه‌وری گلکسی زد فولد 4 درون شن موجب غبارآلود شدن هر 2 سمت لولای این هندست شد. همچنین پس از چندین نوبت باز و بسته کردن دستگاه، لولا از تلاش برای خرد کردن شن‌ها جان سالم به در برد.

نهایتا با اجرای تست خمش مشخص شد که خم کردن بدنه دستگاه در وضعیت بسته کاری دشوار است. همچنین تلاش برای خم کردن نمایشگر گلکسی زد فولد 4 در وضعیت باز شده نیز تغییر چندانی را در ظاهر دستگاه ایجاد نکرد. بنابراین اسمارت‌فون تاشو جدید سامسونگ از تست دوام JerryRigEverything با سربلندی بیرون آمد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH