سامسونگ گلکسی A04s با نمایشگر 90 هرتزی و دوربین 50 مگاپیکسلی رسما معرفی شد

امروز شرکت سامسونگ از یک عضو جدید خانواده گلکسی A با نام گلکسی A04s رونمایی کرد. این هندست جانشین مدل سال گذشته موسوم به گلکسی A03s به‌شمار رفته و ورژن ارتقایافته مدل جدیدتر گلکسی A04 قلمداد می‌شود. این هندست جدید بدون برگزاری مراسم رونمایی در منطقه شمال اروپا معرفی شد؛ بنابراین جزئیات مربوط به زمان عرضه آن هنوز اعلام نشده است.

سامسونگ گلکسی A04s یک هندست کاملا پایین‌رده اما در عین‌حال توانمند محسوب می‌شود. این هندست با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI Core 4.1 روانه بازار خواهد شد. رابط کاربری مورد اشاره نسخه سبک شده پوسته سفارشی سامسونگ قلمداد می‌شود.

تراشه مورد استفاده توسط این اسمارت‌فون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما انتظار می‌رود که این نیمه‌هادی از نوع اگزینوس 850 باشد. این تراشه با وجود 8 هسته پردازشی کورتکس A55 در مقایسه با تراشه هلیو P35 به‌کارگیری شده در گلکسی A03s از عملکرد سریع‌تری برخوردار است.

اگزینوس 850 یک تراشه 8 نانومتری است؛ بنابراین انتظار می‌رود که بهره‌وری آن در مقایسه با تراشه 28 نانومتری Unisoc درون اسمارت‌فون گلکسی A04 به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر باشد. این هندست در پیکره‌بندی‌هایی با 3 یا 4 گیگابایت رم و 32، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد. این اسمارت‌فون مجهز به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است؛ بنابراین کاربران در صورت تمایل قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی گجت خود خواهند بود.

نمایشگر یکی دیگر از مشخصه‌های ارتقایافته در گلکسی A04s محسوب می‌شود. این هندست مجهز به یک نمایشگر کاملا پایین‌رده PLS LCD با اندازه 6.5 اینچ، رزولوشن 1600×720 پیکسل و نسبت ابعاد 20:9 است. با این‌حال نرخ نوسازی نمایشگر از حالت استاندارد 60 هرتزی ارتقاء یافته و به 90 هرتز رسیده است. در نتیجه کاربران شاهد پخش انیمیشن‌ها و افکت‌های پیمایشی به شکلی روان‌تر خواهند بود. ناچ تعبیه شده روی نمایشگر نیز از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی معمولی میزبانی می‌کند.

پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی گوشی تنها از یک ماژول شاخص یعنی سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. این اسمارت‌فون همانند گلکسی A04 قادر به ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم برثانیه است. حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی هندست را تشکیل می‌دهند.

این هندست همانند سایر مدل‌های خانواده A0x از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. این باتری انرژی مورد نیاز برای پخش حداکثر 90 ساعت موسیقی یا وبگردی در بستر اتصال وای‌فای برای مدت 21 ساعت را فراهم می‌کند. شارژ از طریق درگاه USB-C یکی از پیشرفت‌های بسیار ضروری برای گلکسی A04S قلمداد می‌شود. این اسمارت‌فون کماکان فاقد قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع است؛ اما به هرحال حذف درگاه میکرو USB خبری خوشایند برای کاربران است.

جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. این اسمارت‌فون با قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت، درگاه کارت حافظه اختصاصی میکرو اس‌دی، اتصال 4G، وای‌فای 5ac و بلوتوث 5.0 عرضه می‌شود. در نهایت حسگر اثرانگشت نیز روی لبه جانبی بدنه گوشی تعبیه شده است.

اسمارت‌فون جدید سامسونگ گلکسی A04s در مدل‌های رنگی مشکی، سبز، سفید ‌‌‌‌‌‌‌و مسی

جزئیات مربوط به قیمت‌‌گذاری سامسونگ گلکسی A04s هنوز اعلام نشده است. این هندست با 4 مدل رنگی مختلف شامل مشکی، سبز، سفید و مسی روانه بازار می‌شود. با این‌حال در فروشگاه آنلاین سامسونگ تنها مدل‌های رنگی سفید و سبز قابل دسترس هستند. سامسونگ گلکسی A04s در فهرست سایت‌های دانمارک، نروژ، فنلاند و سوئد به معرض نمایش گذاشته شده است. با این‌حال هندست مذکور هنوز به بازار عرضه نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH