نخستین خودرو برقی شیائومی یک سدان 4 در خواهد بود

نخستین نشانه‌های عدم تطابق خودرو برقی آینده شیائومی با انتظارات کاربران به تدریج در حال نمایان شدن هستند. لی جون؛ بنیان‌گذار شیائومی در اوایل سال 2022 اقدام به اجرای یک نظرسنجی کرد و از مخاطبان خود پرسید که برای خریداری نخستین خودرو برقی شیائومی حاضر به پرداخت چه مبلغی هستند. ظاهرا 1.7 میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کرده و 70 درصد از آنها اعلام کردند که قیمت این خودرو از 150 هزار یوان (حدودا 21750 دلار یا یورو) بیش‌تر نباشد. موضوع جالب توجه اینکه 10 درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی خواهان قیمت‌گذاری بالغ بر 300 هزار یوانی (یا 43500 دلاری) برای این خودرو بودند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط وبسایت LatePost؛ یکی از رسانه‌های محلی چین، خودرو برقی آینده شیائومی یک مدل سدان 4 در بوده و قیمت‌گذاری آن نیز حتی از سقف رقم پیش‌تر اعلام شده نیز فراتر خواهد رفت. متاسفانه قیمت این خودرو رده بالا با احتساب تمامی آپشن‌ها به بیش از 300 هزار یوان خواهد رسید.

شیائومی به سرعت در حال یادگیری بوده و متوجه شده که در حال حاضر مسیریابی زنجیره تامین خودرو در مقایسه با گذشته بسیار پیچیده‌تر است. دنیای خودرو برخلاف صنعت تلفن تحت تاثیر عوامل متعددی قرار داشته و کمپانی چینی در کنترل هزینه‌های خود با مشکل مواجه شده است. با توجه به اینکه بازار خودروهای برقی چین به سرعت در حال توسعه است؛ لذا این موضوع شیائومی را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد. این شرکت نخستین خودرو برقی خود را تا پیش از سال 2024 عرضه نخواهد کرد؛ اما در عین‌حال بایستی اطمینان حاصل کند که تا آن زمان این خودرو از نظر طراحی، تجهیزات و قیمت‌گذاری قابل رقابت با سایر تولیدات موجود در بازار خواهد بود. شیائومی به سرعت متوجه شده که با ساخت یک خودرو ارزان‌قیمت به این اهداف دست نخواهد یافت.

غول چینی برای موفقیت خودرو برقی آینده شیائومی روی توانایی‌های سیستم خودران و ایده‌های نرم‌افزاری اختصاصی خود حساب ویژه‌ای باز کرده است. این شرکت از تصمیم خود برای به‌کارگیری حسگرهای LiDAR ارائه شده توسط کمپانی Hesai Technology (که در حوزه رباتیک خودران دارای تخصص است) خبر داده است. شیائومی از سنسور هیبریدی حالت جامد LiDAR موسوم به AT128 به‌عنوان گزینه اصلی استفاده خواهد کرد. این حسگر توسط رادارهای حالت جامد اضافی پشتیبانی شده و بالاترین سطح آگاهی محیطی را برای سیستم خودران اتومبیل به ارمغان می‌آورد.

لی جون؛ مدیرعامل شیائومی معتقد است که آینده متعلق به فناوری رانندگی خودکار خواهد بود

انتخاب سنسورهای LiDAR حالت جامد در مقایسه با حسگرهای هیبریدی، زاویه دید و دریافت بسیار بزرگ‌تری را ارائه خواهد داد. این پدیده موجب می‌شود تا نقاط کور محیط به نحوی بسیار مطلوب‌تر پوشش داده شوند. چنین انتخابی اگرچه پرهزینه است؛ اما موجب برتری پیکره‌بندی مورد استفاده توسط شیائومی نسبت به سایر رقبا خواهد شد. حسگر Hesai AT128 در خودرو SUV Li L9 شرکت Li Auto که به تازگی در چین معرفی شده مورد استفاده قرار گرفته است. 

سنسور Hesai AT128 قادر به تولید 1.5 میلیون نقطه داده در هر ثانیه است

لی جون؛ مدیرعامل شیائومی متقاعد شده که در صنعت خودروهای برقی، سیستم رانندگی خودران حرف آخر را خواهد زد. رونمایی اخیر این شرکت چینی از فناوری خود نشان‌دهنده جهش واقعی شیائومی در مسیر پیشرفت است. شیائومی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌ها در صنعت خودرو را در اختیار دارد و به منظور توسعه فناوری خودران خود تیم بزرگی از برجسته‌ترین کارشناسان این حوزه را به خدمت گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH