سری هواوی P60 با تراشه پیشرفته ساخت کمپانی TSMC در راه است

بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته، شرکت هواوی امروز ضمن برگزاری رویدادی از گوشی‌های پرچم‌دار سری میت 50 رونمایی خواهد کرد. این هندست‌ها علاوه بر بهره‌مندی از ویژگی‌های برتر متعدد، نخستین اسمارت‌فون‌های هواوی با برند تصویربرداری اختصاصی کمپانی موسوم به XMAGE به‌شمار می‌روند. به هرحال سری میت 50 با مجموعه‌ای از ویژگی‌های شگفت‌انگیز از جمله طراحی جدید، باتری با شارژدهی بالا و قابلیت‌های ارتباطی متنوع معرفی خواهد شد.

این سری شامل چندین مدل مختلف با اسامی هواوی میت 50، میت 50 پرو، میت 50RS و احتمالا میت 50E خواهد بود. تمامی این هندست‌ها به‌جز هواوی میت 50E از ورژن 4G تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام استفاده خواهند کرد. از سوی دیگر میت 50E احتمالا با تراشه اسنپ‌دراگون 778G روانه بازار خواهد شد.

اکنون این پرسش در ذهن بسیاری از کاربران مطرح شده که آیا ورژن 4G تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 با استفاده از فناوری فرآیندی کمپانی TSMC تولید خواهد شد یا خیر. اکنون یک افشاگر در شبکه اجتماعی Weibo مدعی شده که تراشه‌های مورد استفاده در سری هواوی P60 از فناوری TSMC بهره خواهند برد؛ اگرچه در مقطع کنونی تائید صحت این اطلاعات ممکن نیست.

نکات برجسته در رابطه با سری میت 50 هواوی

بر اساس اطلاعات منتشر شده پیش‌بینی می‌شود که هواوی میت 50 پرو مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX766، لنز فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی با حسگر IMX688، لنز سیاه و سفید 40 مگاپیکسلی با سنسور IMX600 و یک لنز پریسکوپی 64 مگاپیکسلی از نوع OV64B با بزرگنمایی 3.5 برابری خواهد بود. دوربین جلویی این هندست نیز از فناوری تشخیص چهره پشتیبانی خواهد کرد.

ورژن استاندارد هواوی میت 50 از یک نمایشگر ساده با حفره کروی‌شکل استفاده خواهد کرد. هواوی میت 50 پرو مجهز به یک نمایشگر خمیده با ناچ چتری‌شکل بوده و از نمایشگر آبشاری با انحنای بسیار زیاد در لبه‌ها دیگر خبری نخواهد بود. سیستم‌عامل HarmonyOS 3.0 ساخت شرکت هواوی یکی دیگر از نقاط قوت فروش برای سری میت 50 به‌شمار می‌رود. نهایتا اخیرا مشخص شد که هندست‌های آینده سری میت هواوی از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد. پیش‌ از این اعلام شد که سری آی‌فون 14 اپل نیز مجهز به این فناوری خواهد بود. به بیان صادقانه این مشخصه در مقطع کنونی هیچ‌گونه مزیت خاصی را به‌همراه نخواهد داشت؛ اما کاربردهای مختلف آن احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور آشکار خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH