با این لوازم و گجت‌ها از سفر آرام خود لذت ببرید

سفر با اتومبیل شخصی یکی از کارهای سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است که می‌توانید با دوستان و خانواده انجام دهید، اما آیا همه لوازم مورد نیاز برای این کار را دارید؟ جدای از یک مخزن پر بنزین، چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای لذت بیشتر از سفرهای خود، بهتر است وسایلی را همراه خود داشته باشید. در این مقاله با تعدادی از لوازم و گجت‌های مناسب برای سفر آشنا می‌شوید.

به همراه داشتن تعدادی از گجت‌ها از جمله یک شارژر برای روشن نگه داشتن وسایل همه افراد، یک هولدر برای نگه داشتن گوشی در سطح چشم (برای استفاده از برنامه‌های مسیریابی) و یک یخچال برای سرد نگهداشتن نوشیدنی می‌توانند لذت سفر را بیشتر کنند.

شاید بخواهید سرنشینان صندلی عقب را سرگرم کنید، به همین دلیل داشتن  یک گیرنده بلوتوث برای پخش آهنگ‌ها و یک هولدر برای نگهداری کنسول بازی همراه، موبایل یا تبلت عالی است. اگر هم برای ماشین مشکل باتری پیش بیاید، وسیله‌ای برای حل این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم. ادامه مطلب را بخوانید تا به شما گجت‌هایی را معرفی کنیم که بهتر است در مسافرت بعدی به همراه داشته باشید.

 شارژر فندکی چند پورت

اگر می‌خواهید در سفر از بابت شارژ گجت‌های خود و همراهانتان نگرانی نداشته باشید، یک شارژر فندکی دارای چند پورت جزو لوازم مورد نیاز سفر شماست. این نوع شارژرها در انواع مختلفی با قیمت‌های متنوع در بازار موجود هستند؛ اما یادتان نرود که همه تجهیزات الکترونیکی از جمله شارژر فندکی را فقط از برندهای معتبر با گارانتی اصلی و از فروشندگان معتبر خریداری نمایید. این وسیله می‌تواند به امکاناتی مانند مدارهای حفاظتی پیشرفته و شارژ سریع محهز باشد. یقینا امکانات بشتر قیمت بیشتری را می‌طلبد. توصیه می‌کنیم که شارژر فندکی را با توجه به ویژگی‌های گجت‌های خودتان انتخاب کنید.


هولدر موبایل

اگر می‌خواهید به راحتی از برنامه‌های مسیریابی استفاده کنید، استفاده از یک هولدر که گوشی موبایل را در مسیر دید شما نگه می‌دارد بهترین کار ممکن است. این هولدرها در انواع مختلفی مانند مغناطیسی و دارای بازوهای مکانیکی موجود هستند. برخی از هولدرها نیز امکانات بیشتری مانند سنسور مادون قرمز برای باز و بسته شدن اتوماتیک به منظور قرار دادن راحت‌تر موبایل و همچنین شارژر وایرلس دارند. برای انتخاب و خرید بهترین هولدرهای موبایل برای استفاده در اتومبیل، مقاله معرفی بهترین هولدر موبایل برای ماشین در قیمت‌های مختلف را بخوانید.


 نگهدارنده گوشی و تبلت برای سرنشینان عقب خودرو

زمانی که بچه‌هایتان یا سایر همراهان در صندلی عقب هستند و در طول یک سفر طولانی از دست گرفتن گوشی، تبلت و یا کنسول بازی همراه خسته می‌شوند، استفاده از هولدری که پشت صندلی خودرو نصب شود، عالی به نظر می‌رسد. به این ترتیب بچه‌ها می‌توانند در حالی که به راحتی به صندلی پشتی تکیه داده‌اند فیلم تماشا کنند. معمولا این هولدرها بین میله‌های پشت سری صندلی جلو نصب می‌شوند و اندازه محل قرار گرفتن گوشی و زاویه دید قابل تنظیم است.


تگ ردیاب

یکی از بدترین اتفاق‌ها در سفر، گم کردن وسایل مهم است. با داشتن چند تگ ردیاب و متصل کردن آنها به وسایل و چمدان‌های خودتان می‌توانید مانع از گم شدن یا سرقت آن‌ها شوید و حتی در صورتی که وسیله‌ای را گم کردید، با استفاده از اپلیکیشن مربوط به تگ، می‌توانید آن را روی نقشه پیدا کنید.

همچنین می‌توانید اگر یکی از این تگ‌ها را به لباس کودکتان متصل کنید تا از بابت گم شدن آن‌ها خیالتان راحت شود، چون هنگام دور شدن از شما با به صدا درآمدن آلارم متوجه می‌شوید.


گیرنده صدای بلوتوث

اگر سیستم صوتی اتومبیل شما بلوتوث ندارد یا از کیفیت پایین آن خسته شده‌اید، می‌توانید یک دستگاه گیرنده صدای بلوتوث بخرید. فقط کافی است سیستم صوتی ورودی AUX داشته باشد؛ حتی در غیر این صورت می‌توانید مدل‌هایی را بخرید که فقط از طریق پورت USB متصل می‌شوند. با داشتن این وسیله می‌توانید به راحتی و با ایمنی کامل به مکالمه بپردازید یا موسیقی ذخیره شده در گوشی را از طریق سیستم صوتی ماشن پخش کنید. در ضمن به این ترتیب صدای برنامه‌های آنلاین موسیقی، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی را هم از بلندگوی اتومبیل خواهید شنید.


پاوربانک

این روزها داشتن حداقل یک پاوربانک ضروری است؛ برای مسافرت هم داشتن این وسیله جانبی بسیار مفید و کاربردی از لوازم اصلی مورد نیاز سفر به شمار می‌رود. البته شاید فکر کنید که با داشتن شارژر فندکی نیازی به پاوربانک نخواهید داشت، اما اگر از ماشین دور شوید و شب را در یک کمپینگ یا چادر بگذرانید، یا حتی بخواهید به پیاده روی در دل طبیعت بپردارید و گوشی شما شارژ کافی نداشته باشد، به اهمیت موضوع پی می‌برید. مانند همه وسایل جانبی، پاوربانک هم تنوع زیادی از نظر طراحی، قابلیت‌ها، ظرفیت، توان شارژ و قیمت دارد. برای شناختن بهترین مدل‌های موجود، می‌توانید مقاله معرفی بهترین پاوربانک های موجود در بازار ایران را بخوانید.


یخچال خودرو

با داشتن یک یخچال کوچک که با برق ۱۲ ولت اتومبیل کار می‌کند، می‌توانید در طول مسیر از نوشیدنی‌های خنک لذت ببرید. تعدادی از مدل‌ها دمای قابل تنظیم دارند و می‌توانند دما را تا صفر درجه کاهش دهند یا حتی فریزر داشته باشند. حتی مدل‌هایی هستند که قابلیت گرم کردن هم دارند. می‌توانید با توجه به نیاز خود، ویژگی‌ها و حجم یخچال مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.


جامپ استارتر

خرابی ناگهانی و اتفاقی باتری ماشین یکی از اتفاقاتی است که هر زمانی ممکن است پیش بیاید؛ در چنین مواقعی یا باید با امداد تماس بگیرید و یا منتظر کسی باشید که با کمک باتری ماشین او، از دردسر نجات پیدا کنید. در هر دو صورت وقت و انرژی زیادی تلف می‌شود، اما راه بهتری هم هست: یک جامپ استارتر به همراه داشته باشید. جامپ استارتر در واقع یک پاوربانک است که علاوه بر شارژ گوشی می‌تواند در مواقع اضطراری ماشین شما را  هم روشن کند. بیشتر مدل‌ها چراغ قوه هم دارند که گاهی بسیار کاربردی است.


دوربین داشبورد

فیلم‌برداری توسط دوربین داشبورد، راهی جالب برای ثبت خاطرات سفر خانوادگی شما است. این دوربین‌ها در نور کم هم عملکرد خوبی دارند و با بهره‌گیری از GPS داخلی می‌توانند موقعیت مکانی شما را در بالای ویدیو نشان دهند. تعدادی از مدل‌ها صفحه نمایش دارند، بنابراین می‌توانید فیلم خود را در حال حرکت مشاهده کنید.

این وسیله نقش حفاظتی و امنیتی هم دارد؛ می‌تواند به خصوص زمانی که شما خودرو را پارک می‌کنید و از آن دور می‌شوید بسیار مفید باشد. دوربین داشبورد ضربه را تشخیص می‌دهد و به طور خودکار از حالت آماده به کار خارج شده و شروع به ضبط می‌کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH