عجیب‌ترین آزمایش دوام گوشی، آیفون در برابر قطار!

screen-shot-2014-07-24-at-3-11-24-pm

در سراسر جهان آزمایش‌های متعددی برای تعیین میزان قدرت بدنه موبایل‌ها انجام می‌شود که هریک هدفی را دنبال می‌کنند و به‌نوعی می‌خواهند خوب بودن یا ضعیف بودن بدنه یک گوشی را به اثبات برسانند ولی در عجیب‌ترین آزمایش دوام گوشی، آیفون در برابر قطار! قرار گرفت که شاید بی‌رحمانه‌ترین آزمایش برای سنجیدن قدرت بدنه یک تلفن‌ همراه در طول تاریخ فناوری به‌حساب بیاید.

در این آزمایش عجیب‌وغریب، مسئولان یک کانال پخش تصویری در شبکه یوتیوب تصمیم گرفتند تا یک دستگاه آیفون 5s را تا سرحد جنون به چالش بکشند و به همین دلیل نیز تصمیم بر این گرفتند که ببینند آیا این گوشی در برابر برخورد با قطار نیز دوام خواهد آورد یا خیر.

البته با اندکی فکر کردن، حتی پیش از شروع آزمایش نیز می‌شد فهمید که نتایج این تست چندان دور از انتظار نخواهد بود ولی بازهم این افراد تصمیم به آزمودن این گوشی در برخورد با قطار گرفتند و درنهایت نیز از گوشی آیفون تنها یک پاره فلز دهم پیچیده باقی ماند که به‌هیچ‌عنوان ارزشی نداشت.

در این آزمایش این افراد در ویدیوی خود ابتدا یک گوشی آیفون 5S را بر روی ریل قطار قرار دادند و بعد منتظر ورود قطار به منطقه ایستادند. پس‌ازاین بود که با قرار دادن یک دوربین درون ریل به فیلم‌برداری از عبور قطار از روی این گوشی پرداختند که درنهایت گوشی به‌طور کامل پرس شد. این آزمایش دو بار و با دو عدد گوشی آیفون مشابه که تنها ازنظر رنگ متفاوت بودند به انجام درسید که در یکی از آزمایش‌ها، گوشی آتش گفت و کاملا خاکستر شد.

این آزمایش و ویدیوی آن را می‌توانید از طریق کانال Techrax در یوتیوب و یا از طریق لینک زیر مشاهده فرمایید که دیدن آن خالی از لطف نیست.

https://www.youtube.com/watch?v=Yd1ICZhtR8s

پیش‌ازاین نیز آزمایش‌های عجیب و غیرمعمول تست قدرت بدنه برای گوشی‌‌های مختلف به انجام رسیده بود که نمونه‌‌ای از آن را می‌توان آزمایش دوام گوشی در برابر شلیک گلوله دانست ولی این آزمایش و مواجهه گوشی با قطار چند تنی، در نوع خود بسیار ویژه بود و البته نتیجه‌ای دور از انتظار نیز به همراه نداشت.

کانال Tech Rax در یوتیوب به فعالیت‌های مربوط به تست گرفتن از گجت‌ها و مقایسه ابزارهای مختلف می‌پردازد و دارای بیش از 600‌هزار عضو است. یکی از مشهورترین ویدیوهای این گروه را نیز می‌توان بتن‌ریزی کردن بدنه آیفون 5S دانست که درنتیجه آن، محکم‌ترین گوشی تاریخ تولید شده است و می‌توانید ویدیوی این مورد عجیب‌وغریب را نیز از لینک زیر مشاهده نمایید.

https://www.youtube.com/watch?v=9vIx_dF7Hj4

از دیگر آزمایش‌های این گروه بر روی آیفون 5S می‌توان به تست انفجار با ترقه، کوبیدن چکش به روی گوشی و ریختن نوشابه کولا بر روی این دستگاه اشاره نمود

2 در مورد “عجیب‌ترین آزمایش دوام گوشی، آیفون در برابر قطار!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH