اپل با معرفی سری آی‌فون‌ 14 قیمت‌گذاری برخی هندست‌های قبلی خود را کاهش داد

شب گذشته شرکت اپل از گوشی‌های سری آی‌فون 14 خود رونمایی کرد و بدین‌ترتیب دوران آی‌فون‌های مینی به پایان رسید. اگرچه افزایش قیمت آی‌فون به ضرر مشتریان تمام می‌شود؛ اما شایعات مربوط به افزایش قیمت صرفا در خارج از ایالات‌متحده صادق هستند. به هرحال این موضوع بدان معناست که ارزان‌‌ترین مدل از خانواده آی‌فون‌های جدید اپل با قیمت‌‌گذاری پایه 800 دلاری روانه بازار می‌شود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که آی‌فون‌ 13 نیز با قیمت‌‌گذاری پایه 800 دلاری عرضه شد؛ اما این رقم برای آی‌فون‌ 13 مینی برابر با 700 دلار بود.

چنان‌چه این ارقام از نظر شما بسیار گران بوده و یا به‌دنبال خریداری هندستی با حداکثر اندازه 6.1 اینچ هستید؛ در این‌صورت اخبار جدید برای شما مایه خرسندی خواهند بود. در واقع اکنون مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون‌ با قیمت‌‌گذاری ارزان‌‌تری قابل دسترس هستند. البته بایستی توجه داشت که مطابق روال معمول اپل این‌بار نیز تنها مدل‌های معمولی آی‌فون‌ 13 و دستگاه‌های قدیمی‌تر از آن قابل دسترس بوده و مشتریان از این پس قادر به خریداری یک دستگاه آی‌فون‌ 13 پرو جدید از اپل نیستند.

با این‌حال شما می‌توانید آی‌فون‌ 13 مینی را نیز با قیمت‌‌گذاری ارزان‌‌تری خریداری نمایید. آی‌فون‌ SE 2022 مطابق گذشته با قیمت‌‌گذاری 430 دلاری عرضه خواهد شد. همچنین تولید سری آی‌فون‌ 11 نیز به‌طور کامل متوقف شده است. به‌طور خلاصه، تخفیفات ارائه شده در برخی بازارها مناسب به‌نظر می‌رسند. به‌عنوان مثال می‌توان به تخفیف 100 دلاری در بازار آمریکا اشاره کرد. این تخفیفات در سایر مناطق برقرار نبوده و یا از ارزش کمتری برخوردار هستند.

به‌عنوان مثال برای بازارهای اتحادیه اروپا هیچ‌گونه تخفیفی در نظر گرفته نشده است. همچنین قیمت هندست‌ها در بازار لهستان افزایش یافته است. قیمت‌گذاری مدل‌های جدید آی‌فون‌ در اروپا بسیار گران‌تر است و این موضوع احتمالا موجب رشد بهای آی‌فون‌ در بازار لهستان شده است.

جدول زیر نشان‌دهنده قیمت‌گذاری ورژن پایه مدل‌های مختلف آی‌فون‌ با کمترین میزان حافظه داخلی است. در این جدول، قیمت‌گذاری قدیم و جدید سری آی‌فون‌ 12 به‌طور دقیق مورد مقایسه قرار نگرفته است. در واقع سری آی‌فون 12 دیگر به‌طور کامل قابل دسترس نیست؛ چرا که تولید آی‌فون‌ 12 مینی متوقف شده و صرفا مدل آی‌فون‌ 12 از طریق وبسایت Apple.com قابل دسترس است. اکنون مدل پایه آی‌فون‌ 12 مجهز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قیمت‌‌گذاری 600 دلاری عرضه می‌شود. این رقم در مقایسه با قیمت‌‌گذاری 700 دلاری پیشین (پس از اعمال تخفیف) 100 دلار ارزان‌‌تر است.

 

با این‌حال در این میان برخی استثنائات نیز وجود دارد. اکنون مدل 64 گیگابایتی آی‌فون‌ 12 با قیمت‌‌گذاری مشابه نسخه 128 گیگابایتی آی‌فون‌ 13 مینی قابل دسترس است. این هندست از نسخه 128 گیگابایتی آی‌فون‌ 13 ارزان‌‌تر است. اما تشخیص منطقی بودن این صرفه‌جویی در هزینه نهایتا به تصمیم مشتریان بستگی دارد.

بایستی توجه داشت که ارقام فوق مربوط به قیمت‌‌گذاری مدل‌های ارائه شده توسط فروشگاه آنلاین رسمی اپل است. خرده فروشی‌های ثالث کماکان به عرضه آی‌فون‌ 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس ادامه می‌دهند؛ اما تعیین قیمت‌گذاری این گجت‌ها کماکان در حیطه اختیارات آنها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH