معنی نام دیزنی

معنی نام دیزنی یا Disney چیست؟

پیش‌تر به معانی نام‌های شرکت‌های سامسونگ، ال جی، شیائومی، ایسوس و لنوو پرداخته‌ایم، در این مقاله به تاریخچه مختصر و معنی نام دیزنی یا Disney خواهیم پرداخت، با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

تاریخچه دیزنی

شرکت والت دیزنی که معمولاً با نام دیزنی شناخته می‌شود، یک شرکت چند ملیتی رسانه جمعی و سرگرمی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در مجتمع استودیو والت دیزنی در بربنک، کالیفرنیا قرار دارد. دیزنی در ابتدا در 16 اکتبر 1923 توسط برادران “والت و روی او دیزنی” به عنوان استودیو برادران دیزنی تاسیس شد.

همچنین قبل از تغییر نام به شرکت والت دیزنی در سال 1986، تحت نام‌های استودیو والت دیزنی و پروداکشن والت دیزنی فعالیت می‌کرد. در اوایل، این شرکت با خلق شخصیت محبوب میکی، خود را به عنوان یک رهبر در صنعت انیمیشن معرفی کرد.
دیزنی یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های جهان است و بر اساس درآمد، رتبه ۵۳ را در فهرست ۵۰۰ فورچون ۲۰۲۲ از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده کسب کرده است. از زمان تأسیس، این شرکت در مجموع 135 جایزه اسکار را دریافت کرده است که 32 مورد از آن‌ها متعلق به والت است.

همچنین گفته می‌شود که این شرکت برخی از بهترین فیلم‌های تمام دوران را تولید کرده و همچنین صنعت پارک‌های تم‌دار را متحول کرده است. دیزنی هم‌اکنون صاحب برخی از بهترین آی‌پی‌ها و استودیو در صنعت تولید محتوا است، برای مثال کمپانی فاکس و لوکاس در سال‌های اخیر توسط دیزنی خریداری شدند.

معنی نام دیزنی 

همان‌طور که در مقدمه گفته شد، دیزنی توسط دو برادر با نام‌های والت دیزنی و روی او دیزنی تاسیس شده که نام خود را بر روی شرکت خود گذاشتند.

Disney به عنوان نام این دو برادر، معنی خاص خود را نیز دارد. این کلمه در زبان فرانسوی قدیم، از دو بخش De و Isigny تشکیل شده است. DE به معنی “از” و Isigny در اصل مکانی در Calvados است. پس معنی نام دیزنی برابر با “از جایی در Calvados” خواهد شد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH