معنی نام شیائومی

معنی نام شیائومی چیست؟

در این مقاله به دلیل انتخاب نام و معنی شیائومی توسط این شرکت بزرگ می‌پردازیم. معنی نام Xiaomi چیست؟ با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

شیائومی یکی از شرکت‌هایی است که تازه وارد میدان رقابت شده اما با این حال توانست موفقیت‌های زیادی به‌دست بیاورد و نام خود را در این صنعت درخشان کند. هم‌اکنون شیائومی بعد از سامسونگ در رتبه دوم از نظر میزان فروش گوشی‌های هوشمند قرار دارد. شما می‌توانید مقاله معنی نام سامسونگ را نیز بخوانید.

اما این نام به چه معناست؟ شیائومی یعنی چه؟ در مصاحبه‌ای، موسس شرکت از معنی نام شیائومی می‌گوید و کمی اطلاعات بیشتری در روند نام‌گذاری شرکت می‌دهد. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

خلاصه تاریخچه شیائومی

شیائومی در سال 2010 توسط آقای Lei Jun چهل ساله تاسیس شد و در سال 2011 اولین گوشی خود را عرضه کرد. محصولات این شرکت در ابتدا حتی خرید حضوری نیز نداشتند و فقط به صورت آنلاین به فروش می‌رفتند. شیائومی توانست خیلی زود و بعد از گذشت سه سال، بیشترین سهم را دز میان بازار گوشی‌های چینی دریافت کند!

معنی نام شیائومی

هم‌اکنون شیائومی بیش از 17 درصد از کل بازار گوشی‌های دنیا را در اختیار دارد و بعد از سامسونگ دوم است. این شرکت رنج بسیار بزرگ‌تری از محصولات را نیز تولید می‌کند، از هدست‌ها و تلوزیون‌ها گرفته تا ترازوهای هوشمند و غیره.

معنی نام شیائومی

مهم‌ترین نکته‌ای که موسسان شرکت به آن توجه می‌کردند، چینی محض نبودن نام بود که مخاطبان غیرچینی نیز بتوانند نام آن را حفظ کنند.

نام شیائومی از دو بخش تشکیل شده است: می و شیائو. در زبان چینی، می به معنای برنج است. موسس شیائومی، آقای Lei Jun کل فضای اینترنت که فضای بسیار بزرگی است را به برنج تشبیه می‌کند و شرکت خود را بخش کوچکی از آن می‌داند. بنابراین نام شیائومی که در اصل به معنی “برنج کوچک” است، به عنوان نام شرکت انتخاب شد.

البته هم‌اکنون این شرکت در سایت خود، معانی جدیدی را نیز به نام خود اضافه می‌کند. شیائومی در سایت خود توضیح می‌دهد که لوگوی آن‌ها که نوشته MI است، مخفف Mobile Internet است. همچنین در بخشی دیگر می‌گوید که MI مخفف Mission Impossible نیز هست و اشاره به موانع بسیار زیاد شیائومی در ابتدای کار دارد.

گزینه‌های دیگر

آقای Lei Jun در ادامه درمورد برخی از نام‌ها که کاندید بودند نیز سخن گفت. بیشتر این اسم‌ها به خاطر زیادی “میهن پرستانه” بودن، از گزینه‌ها حذف شدند. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • Hongxing به معنی ستاره قرمز
  • Laijiao به معنی فلفل
  • Heimi به معنی برنج سیاه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH