تمامی مدل‌های سری آی‌فون 14 اپل مجهز به رم 6 گیگابایتی هستند

داده‌های به‌دست آمده از محیط توسعه نسخه بتا Xcode 14 که شامل یک کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) برای تمامی پلتفرم‌های اپل است؛ نشان می‌دهد که کلیه مدل‌های سری آی‌فون 14 اپل مجهز به حافظه رم 6 گیگابایتی هستند. بدین‌ترتیب ظرفیت رم در گوشی‌های آی‌فون 14 و آی‌فون‌ 14 پلاس در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی آنها یک گام بالاتر است.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که در سری آی‌فون‌ 13 تنها 2 مدل برتر با اسامی آی‌فون‌ 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس دارای رم 6 گیگابایتی هستند؛ در حالی‌که ظرفیت حافظه رم در مدل‌های آی‌فون‌ 13 و آی‌فون‌ 13 مینی برابر با 4 گیگابایت است. بنابراین اپل در سری جدید هندست‌های خود، پارامترهای مربوط به مدل‌های قدیمی‌تر و جوان‌تر را یکسان‌سازی نموده است.

اپل در رابطه با ظرفیت رم آی‌فون‌های خود به‌طور رسمی اظهارنظر نمی‌کند؛ بنابراین کاربران تنها با اجرای یک تست بنچمارک می‌توانند از ظرفیت رم هندست خود مطلع شوند. تست بنچمارک گیک‌بنچ پیش‌تر روی آی‌فون‌ 14 پرو اجرا شده و بر این اساس اکنون می‌دانیم که این مدل مجهز به 6 گیگابایت رم است. اما اطلاعات به‌دست آمده با استفاده از Xcode در گذشته نیز بارها مورد تائید قرار گرفته است؛ بنابراین در حال حاضر هیچ‌گونه دلیلی برای رد آنها وجود ندارد.

با این‌حال آی‌فون‌‌های جدید اپل کماکان بر اساس پارامترهای پلتفرم سخت‌افزاری خود به 2 گروه مجزا تفکیک می‌شوند. مدل‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 پلاس مجهز به تراشه A15 Bionic هستند؛ در حالی‌که آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس با تراشه جدید A16 Bionic روانه بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH