ویندوز 11 تبلت

ویندوز 11 در حال آزمایش حالت تبلت جدید است

مایکروسافت در حال آزمایش ویندوز 11 برای حالت تبلت جدید است تا در آپدیت بعدی منتشر کند.

مایکروسافت با انتشار ویندوز 11 بسیاری از ویژگی‌های تبلت را از ویندوز حذف کرد، اما این شرکت علاقه خود را برای بازگرداندن برخی از آن‌ها نشان داده است. اکنون یک نوار وظیفه جدید و مناسب برای تبلت در حال آزمایش قبل از به‌روزرسانی بزرگ 22H2 وجود دارد.

مایکروسافت تقریباً تمام جنبه‌های ویندوز را برای کارکرد بهتر روی تبلت‌ها برای انتشار ویندوز 8 دوباره طراحی کرد، که بخشی از دلیل عدم محبوبیت این به‌روزرسانی بود. بهینه‌سازی تبلت برای ویندوز 8.1 کاهش یافت و ویندوز 10 حالت تبلت جداگانه‌ای را معرفی کرد که برخی از دکمه‌ها را بزرگتر می‌کرد و منوی استارت را به صورت تمام صفحه نمایش می‌داد. با انتشار ویندوز 11 حالت تبلت به طور کامل حذف شد، اما برخی دیگر از تنظیمات مربوط به تبلت باقی مانده است.

Windows 11 Insider Preview Build 25197 برای Windows Insiders در Dev Channel عرضه می‌شود، که نوار وظیفه جدیدی را بهینه‌سازی شده با لمس معرفی می‌کند که «طراحی شده برای ایجاد احساس اطمینان و راحتی بیشتر در استفاده از دستگاه خود به عنوان تبلت». طراحی به‌روز شده فقط در تبلت‌ها و رایانه‌های 2 در 1 (مانند سرفیس پرو یا لنوو یوگا 9i) زمانی ظاهر می‌شود که صفحه کلید جدا شده یا به سمت عقب تا شود – در رایانه‌های رومیزی یا لپ‌تاپ‌های معمولی موجود نخواهد بود.

ویندوز 11 تبلت

نوار وظیفه تبلت‌ها در نوار کوچک‌تری جمع می‌شود که فقط نمادهای وضعیت شما را در بر می‌گیرد، بنابراین احتمال اینکه به‌طور تصادفی برنامه‌ای را باز کنید کمتر است. می‌توانید روی نوار وظیفه انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا دوباره آن را باز کنید و ظاهر همیشگی آن را بازیابی کنید. همچنین می‌توان آن را به طور کامل از تنظیمات > شخصی سازی > نوار وظیفه > رفتارهای نوار وظیفه خاموش کرد.

اگر این امر آشنا به نظر می‌رسد، ممکن است به این دلیل باشد که مایکروسافت در ماه فوریه شروع به آزمایش نوار وظیفه مناسب برای تبلت برای ویندوز 11 کرده بود. با این حال، این ویژگی دو ماه بعد، «در نتیجه بازخورد Windows Insiders» از نسخه‌های Insider خارج شد. این شرکت گفت که این ویژگی را پس از کار بیشتر مجدداً معرفی خواهد کرد، اما نسخه به‌روز شده یکسان به نظر می‌رسد.

Windows 11 Insider Preview Build 25197 دارای چند تغییر دیگر است، از جمله جلوه‌های شناور جدید برای نمادها در سینی سیستم، انیمیشن‌های جدید در برنامه Settings، ساخت برنامه Calculator بهینه شده با Arm64 و تعدادی رفع اشکال. مشخص نیست که آیا نوار وظیفه جدید تبلت یا سایر تغییرات به موقع برای به‌روزرسانی 22H2 ویندوز 11 می‌آیند یا دیرتر وارد می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH