ظرفیت باتری گوشی‌های سری آی‌فون 14 اپل اعلام شد

سری جدید آی‌فون‌ 14 اپل از همان طراحی و ابعاد کلی مدل‌های خانواده آی‌فون‌ 13 برخوردار است (ابعاد هندست‌های جدید تنها به اندازه کسری از میلی‌متر کاهش یافته است). بنابراین ظرفیت تقریبا مشابه باتری در آی‌فون‌‌های امسال و سال گذشته اپل نیز چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد.

در این میان اگرچه تفاوت‌هایی جزئی به چشم می‌خورد؛ اما این موضوع احتمالا موجب تغییر معنادار در مدت شارژدهی باتری هندست‌ها نخواهد شد. پدیده متفاوت طی سال جاری این است که اکنون 2 مدل با اسامی آی‌فون‌ 14 پرو مکس و آی‌فون 14 پلاس مجهز به باتری‌هایی با اندازه بزرگ هستند. باتری این هندست‌ها در مقایسه با آی‌فون‌ 13 پرو مکس کمی کوچک‌تر است. اما میزان تفاوت کماکان بسیار ناچیز است.

باتری‌های مورد استفاده در آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 پرو در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی خود تنها چند درصد بزرگ‌تر هستند. مدل استاندارد همانند سال گذشته از ظرفیت باتری بالاتری نسبت به مدل پرو برخوردار است. اما هندست‌های امسال از تراشه‌ها و البته نمایشگرهای متفاوتی استفاده می‌کنند. مقایسه شارژدهی باتری این گجت‌ها نیز امری جالب‌ توجه خواهد بود.

اپل ادعا می‌کند که آی‌فون‌ 14 پلاس از بهترین شارژدهی باتری در میان تمامی مدل‌های آی‌فون‌ تا به امروز برخوردار است. همچنین مدل‌های پرو با وجود بهره‌گیری از مشخصه جدید نمایشگر همیشه روشن نویدبخش شارژدهی برای مدت یک روز کامل خواهند بود.

از جنبه قابلیت‌های شارژ نیز اپل به هیچ‌گونه اعداد و ارقام خاصی اشاره نکرده است. اما اسناد ثبت شده در آژانس‌های رگولاتوری نشان می‌دهند که هیچ چیز تغییر نکرده است. بر اساس فهرست 3C یکی از مدل‌ها دارای توان 29 واتی (ولتاژ 14.5 ولت و شدت جریان 2 آمپر) بوده و این توان عملا مشابه آی‌فون‌ 13 پرو مکس است. ظرفیت شارژ این هندست به‌طور غیر رسمی 27 وات اعلام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH