گلکسی F یا آلفا یا همان نسخه پریمیوم گلکسی S5، راز نهفته در وجود این اسمارتفون چیست؟

Samsung_Galaxy_Alpha_leak-580-90

بیایید اعتراف کنیم که گلکسی F، آلفا یا همان S5 Prime همه ما را گیج کرده است.

به طور نرمال زمانی که شایعاتی از یک تلفن هوشمند ظاهر می‌شود، بدون آنکه وجودش کاملا قطعی شده باشد سریعا انتشار می‌یابند.حالا درباره نسخه پریمیوم اس 5 این شایعات نه تنها سریعا فضای نت را پر کرده‌اند، بلکه هر بار با نامی متفاوت به گوش رسیده‌اند. نامهایی که واقعا خواننده را گیج می‌کند.

بالاخره کدامیک درست است؟ آیا واقعا قرار است سامسونگ یک نسخه پریمیوم از اس 5 را روانه بازار کند؟ آیا این دستگاه چیزی بیش از یک هندست خواهد بود؟ اصلا وجود خارجی خواهد داشت یا تمام اینها فقط یک حقه تبلیغاتی است؟

شاید پاسخ صریحی برای هیچ یک از پرسشهای بالا نداشته باشیم، اما قرار است در تحلیلی که در زیر می‌خوانیم احتمالات وجود این اسمارتفون را بررسی کنیم.

اولین شایعات به طور گسترده حاوی اخبار درباره اسمارتفونی بودند که قرار است قدرتمندتر و با کیفیت‌تر از اس 5 باشد. دستگاهی با صفحه نمایش 5.2 اینچی، بدنه کاملا فلزی و ضخامت 6 میلیمتری.

از نظر سخت‌افزار داخلی هم گفته می‌شد که قرار است دستگاه پریمیوم ما مجهز به اسنپدراگون چهار هسته‌ای 805 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز، یا یک پردازند هشت هسته‌ای Exynos 5433، یک رم 3 گیگابایتی و رابط گرافیکی Adreno 420  باشد.

شنیدن و دیدن این مشخصات قطعا بسیار هیجان انگیز به نظر می‌آمد، اما همیشه نکته مشکوکی هم وجود داشت. چرا که سامسونگ همیشه یک پرچمدار را هر سال معرفی می‌کند، یا با در نظر گرفتن سری نوت دو پرچمدار را، اما اینکه چنین دستگاهی قرار باشد امسال بی‌آید با پلن همیشگی این برند مغایرت دارد.

بعلاوه با صفحه نمایش 5.2 اینچی این دستگاه قطعا برای همان بازاری آماده می‌شود که اس 5 شده بود و آپگریدهای آن به اندازه‌ای هستند که بتوان آن را یک جانشین تمام عیار دانست نه فقط یک نسخه اصلاح شده از پرچمدار.

شاید بتوان تصور کرد که سامسونگ هم مثل سونی سالی دو پرچمدار را به بازار بفرستد، اما آپگریدی به این بزرگی آنهم بعد از تنها شش ماه یا همین حدود احتمالاش ضعیف است.

شاید سامسونگ واقعا می‌خواهد ایراداتی که در پرچمدارش وجود داشت زودتر از همیشه برطرف کند، بعلاوه با تجهیز به یک صفحه نمایش QHD، می‌تواند با جی 3 نیز رقابت داشته باشد، هر چند با تمام این اوصاف هنوز آمدن این اسمارتفون بیش از حد زود است.

جایگزینی برای آیفون 6

پس از شایعات اولیه، مطالب دیگری منتشر شد که آلفا را مقابل آیفون 6 قرار می‌داد. در این مطالب سه نکته وجود داشت، اول، زمان عرضه بود که پس از کلی تغییرات بالاخره تقریبا احتمال سپتامبر بودنش بیشتر شد و این یعنی دقیقا ماهی که انتظار داشتیم آیفون 6 را ببینیم.

بعلاوه پس از آن شنیدیم که این دستگاه بجای اینکه 5.2 اینچی باشد، قرار است 4.7 اینچی ساخته شود و دوباره این یعنی دقیقا همان اندازه‌ای که یکی از نسخه‌های آیفون قرار است ساخته شود.

در آخر هم شنیدیم که این هندست با بدنه فلزی ساخته می‌شود، آنهم به این دلیل که این برند کره‌ای به خاطر پلاستیکی بودن محصولاتش انتقادات فراوانی را به جان خریده است. ولی اپل در مقابل به طراحی شیک و کیفیت بالای محصولاتش معروف بوده که اگر سامسونگ بخواهد با آن محصولات رقابت کند باید دستگاهی بسازد که در همان حد و اندازه‌ها باشد.

اگر قرار باشد دستگاه سامسونگ برای رقابت با آیفون 6 بی‌آید، نیازی نیست که اینقدر آن را مجهز کند. یک صفحه فول اچ دی هم کفایت می‌کند. نه؟

گلکسی اس 5 لایت

احتمال دیگری که وجود دارد این است که آلفا یک نسخه کم کیفیت‌تر از اس 5 باشد. با وجود شایعات مرتبط به اندازه صفحه نمایش و آنهایی که به نبود شکاف کارت حافظه در آلفا اشاره می‌کردند، می‌توان گلکسی اف را یک نسخه معمولی‌تر اس 5 نیز در نظر گرفت.

بعلاوه در برخی از تصاویر منتشر شده آلفا را به جای اینکه با بدنه تمام فلز بینیم، با یک نوار فلزی دیدیم که مغایر با انتظارات و شنیده‌هایمان بود.

چند اسمارتفون مختلف

با این همه شایعات مختلف که با نام‌های متفاوتی هم منتشر شده‌اند، فقط می‌توان از درست بودن آنها تنها در صورتی که مربوط به چند نسخه مختلف باشند مطمئن شد.

با توجه به دو نوع تصویر منتشر شده با طراحی متفاوت می‌توان این احتمال را نیز در نظر داشت.

اما احتمالش بسیار کم است، زیرا پیش از آمدن یک تلفن همیشه تصاویر تقلبی زیادی از آن منتشر می‌شود. بعلاوه در میان شایعات چیزی از اینکه چند نسخه متفاوت از دستگاه قرار است بی‌آید گفته نشده است.

با تمام این احتمالات، انتظار می‌رود که اف، آلفا یا پرایم همگی اشاره به یک تلفن داشته باشند که سامسونگ بیشتر برای رقابت با پرچمدار آتی اپل قرار است روانه بازارش کند.

در این صورت باید منتظر دستگاهی پیشرفته‌تر از اس 5 باشیم که احتمالا صفحه نمایش کوچکتری هم دارد. با این وضعیت و اگر قرار است که آلفا تنها آپگریدی از اس 5 باشد، پس بدنه پلاستیکی با نوار فلزی هم کفایت می‌کند. از نظر سخت‌افزار هم تجهیز به اسنپدراگون 805 و یک رم 3 گیگابایتی چیز زیاد دور از ذهنی نخواهد بود.

 

4 در مورد “گلکسی F یا آلفا یا همان نسخه پریمیوم گلکسی S5، راز نهفته در وجود این اسمارتفون چیست؟”

  1. خوبه که شایعات گیج کننده هستند
    به نظر من سامسونگ خودش اینطوری گیج میکنه که هنگام معرفی مردم رو شگفت زده کنه

    1. نسخه اگزینوس رو بگیرین، چون گوشی های سامسونگ قفل منطقه ای دارند ممکنه براتون مشکل درست بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH