خداحافظی زود هنگام با سامسونگ گلکسی آلفا: تولید این گوشی متوقف می‌شود!

Galaxy Alpha (8)

یکی از سایت‌های خبری کره جنوبی گزارش داده است که تا کمتر از دو ماه دیگر، سامسونگ خط تولید گلکسی آلفا را متوقف خواهد کرد، درست زمانی که موجودی آن به پایان برسد. به تازگی سامسونگ از موفقیت‌های سری A خود مطالبی را منتشر کرده است و به نظر می‌رسد دلیل اصلی در توقف تولید گلکسی آلفا، به خاطر توسعه همین رده جدید از محصولات سامسونگ باشد.

ظاهرا سامسونگ دریافته است که برای جلوگیری از سقوط فروش محصولات خود، بایستی بیش از گذشته روی به سمت گوشی‌های میان رده بیاورد و کالاهایی همچون سری A که از نظر ظاهری شباهت زیادی با گلکسی آلفا دارند اما از قیمت کمتری برخوردار هستند، یکی از چاره‌های پیش روی برای سامسونگ موبایل است.

در سال 2014، سامسونگ متوجه شد که بسیاری از محصولاتش دیگر توانایی رقابت با کالاهای ارزان‌تر چینی را ندارند و به همین خاطر مجبور است تا تغییراتی را در نحوه بازاریابی و سیاست گذاری محصولاتش ایجاد کند. اولین سری از محصولات A در کره جنوبی فروخته شد. A5 تلفن همراهی است که دارای دیزاین فلزی و شیکی بوده و نسبت به محصولات قبلی سامسونگ با مشخصات مشابه از قیمت معقول‌تری برخوردار است. این گوشی دارای یک نمایشگر 5 اینچی با وضوح تصویر اچ‌دی است و از پردازنده اسنپدراگون 410 به همراه 2 گیگابایت رم بهره می‌گیرد.

همچنین نسخه ارزان‌تر این سری یعنی A3 با مشخصاتی پایین‌تر اما طراحی همچنان شکیل، یکی دیگر از گزینه‌های سامسونگ برای افزایش (و یا حداقل حفظ) سهم بازار خود است.

در رده کمی بالاتر، سامسونگ نگاهی به A7 دارد، کالایی که هنوز به مرحله تولید رسمی نرسیده اما از نظر مشخصات نسبت به دو گوشی قبلی قوی‌تر و البته گران‌تر است.

ظاهرا مجموع این عوامل باعث شده تا سامسونگ تصمیم به تعطیلی رده‌ای از محصولاتش بگیرد که تا پیش از این تبلیغات زیادی درباره آن کرده بود و قصد داشت تا ساختار فلزی را با گوشی‌های آلفا در بین کاربرانش جا بیندازد، اما به نظر می‌رسد این پروژه به شکلی دیگر و تحت عنوان رده A جای خودش را در میان کاربران باز کند.

19 در مورد “خداحافظی زود هنگام با سامسونگ گلکسی آلفا: تولید این گوشی متوقف می‌شود!”

  1. لعنت به سامسونگ
    واقعا اصلا نمیدونم هدف اصلیشون چیه ک این گوشیای چرت وپرت تولید میکنن تازه دو روز بعدشم تولیدشون متوقف میشه

  2. فلز چیست؟؟واقعا فایده اش چیست؟؟مگر اینکه میخواست تا میان پلاستیک و سامسونگ را به هم بزند؟؟؟

  3. نه این گوشی عالیه نباید تولیدش متوقف شه. سامسونگ به جای این که گوشیهای میان ردشو تقویت کنه گوشیهای خوبشو از دست نده .

  4. قیمت گذاری گوشی های فلزی سامسونگ اصلا خوب نیست،پس نمیتونه با بقیه گوشی های فلزی رقابت کنه و باید یه تجدید نظری تو قیمت گذاری بکنن.

  5. سامسونگ عزیز وارد گوشی های فلزی نشو اقا بگیر گوشی های پلاستیکی رو بساز والا با اون طرح قدیمی ادم اصن حال نمیکنه باهشون نشو یه گوشی بزنه طرحش به کل عوض شده باشه! هربارم منفجر شد!

  6. یه جورایی دلم واسش می سوزه… آخه نوکیا ۱۱ سال پادشاهی کرد اما این بنده خدا خیلی زود موقعیتش متزلزل شد…
    به نظر من سامسونگ باید یه سری تغییرات بنیادی تو خودش ایجاد کنه. مثل اپل اما بیشتر از اون.
    تعصبات بی خود نابود کننده ی شرکت ها هستند. مثلا نوکیا. اصرار به ویندوزفون بیچارش کرد) هر چند من می دونستم همه ی آتیشا از گور اون الوپ نامرد و مزدور مایکروسافت بلند می شه، البته سهمدارای نوکیا هم خیلی مقصرن ( یا حرف های مسخره ی استیو جابز مرحوم. این که هیچکس گوشی بزرگ نمی خواد. اگه اپل خیلی زودتر از این گوشی بزرگتر تولید می کرد الان وضعیتش خیلی متفاوت بود.
    سامسونگ باید یه سری گوشی به معنی واقعی کلمه با کیفیت تولید کنه. جمع کن بابا پلاستیکو دیگه. پشتیبانیتو بیشتر کن. ببین مردم چی می خوان!!

  7. گوشی خوبی بود. هرچند نسلهای بعدی خانواده A طبق عادت سامسونگ در طراحی یک طرح در دفعات متعدد، جاشو پر میکنند و مشتریان چیز زیادی رو با تولید نشدن این گوشی از دست نمیدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH