سامسونگ با فشار فزآینده‌ای از سوی شرکت‌های چینی سازنده تلویزیون مواجه شده است

سامسونگ و ال‌جی با رقابت پیچیده‌ای از جانب شرکت‌های چینی تولیدکننده تلویزیون مواجه هستند. بر اساس آخرین گزارش موسسه Business Korea، فروش جهانی تلویزیون در 6 ماهه نخست سال 2022 با 6.6 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به 92.604 میلیون دستگاه رسید. همچنین ارزش تلویزیون‌های فروخته شده در بازار نیز 12.5 درصد کاهش یافت و در 6 ماهه نخست سال 2022 به 47.5 میلیارد دلار رسید.

مجموع سهم ترکیبی 2 تولیدکننده برتر تلویزیون در جهان یعنی سامسونگ و ال‌جی نیز کاهش یافت. از سوی دیگر مجموع سهم همتایان چینی آنها از بازار (شامل TCL، هایسنس و شیائومی) از 25.3 درصد به 27 درصد افزایش پیدا کرد. نکته جالب توجه اینکه سهم TCL از بازار به ال‌جی نزدیک‌تر شده است. سهم TCL از بازار در 6 ماهه نخست سال 2022 برابر با 11.1 درصد بود؛ در حالی‌که طی همین دوره، ال‌جی سهم 13.7 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد.

تمرکز سامسونگ و ال‌جی روی محصولات پیشرفته اصلی‌ترین عامل کاهش سهم آنها از بازار محسوب می‌شود. یکی دیگر از عوامل اصلی کاهش سهم برندهای کره‌ای از بازار، عرضه تمامی ویژگی‌های ضروری و مطلوب با قیمت مناسب در تلویزیون‌های تولیدی توسط برندهای چینی است. در واقع تلویزیون‌های چینی محصولاتی مقرون‌به‌صرفه‌تری به‌شمار می‌روند.

همچنین برخی تلویزیون‌های LED و LCD تولید شده توسط برندهای چینی با محصولات شرکت‌های کره‌ای قابل مقایسه هستند. یکی دیگر از موضوعات مهم این است که اکنون ال‌جی و سامسونگ روی تولید محصولات اولد و فناوری‌های پیشرفته نظیر مینی LED و 8K تمرکز نموده‌اند. در حال حاضر سامسونگ و ال‌جی تنها شرکت‌های تولیدکننده پنل‌های تلویزیونی اولد در جهان به‌شمار می‌روند.

ال‌جی دیسپلی بر عرضه جهانی تسلط داشته و سامسونگ دیسپلی نیز پنل‌های تلویزیونی QD-OLED تولیدی خود را در اختیار سامسونگ و سونی قرار می‌دهد. اگرچه شرکت‌های چینی، تولید پنل‌های اولد موبایلی خود را به میزان چشمگیری افزایش داده‌اند؛ اما کماکان در زمینه تولید پنل‌های اولد تلویزیونی بسیار عقب‌تر هستند. همچنین تجربه نرم‌افزاری یکی از مقوله‌هایی است که سامسونگ و ال‌جی روی آن تمرکز ویژه‌ای دارند.

1 در مورد “سامسونگ با فشار فزآینده‌ای از سوی شرکت‌های چینی سازنده تلویزیون مواجه شده است”

  1. چین طرز کارش همینه. تا وقتی مارکت رو بدست نگیره با این روش جلو می بره، وقتی سهم بزرگی از بازار رو بدست گرفت از تمام اجناس هم تراز خودش قیمت رو بالاتر به مشتری می ده
    داداش مارکتو طوری قبضه می کنن که مثل ال جی، جمع کنن از بازار برن. وقتی قرارداد بلند مدت می بندن برای شما چاره ای جز استفاده از اون برند نمی دن
    به همین شکل شرکتای ایرانی ورشکست شدن یکی یکی. چین با قیمت نازل تر میومد بازار رو میگرفت اون شرکتا هم که تولیدشون می خوابید چین به هر قیمتی ک بدهنش می رسید می فروخت
    چین تو بازار هیچ کشوری نداره چون بر پایه اخلاق و ethics و شرافت loyalty کار نمی کنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH