آی‌فون‌ 14 پرو اپل با مشکل لرزش دوربین در اپلیکیشن‌های ثالث مواجه است

شرکت اپل اخیرا از گوشی‌های سری آی‌فون 14 خود رونمایی کرد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که عرضه این هندست‌ها مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده توسط اپل پیش نرفته و آی‌فون‌های جدید با برخی باگ‌ها در برنامه‌های اساسی سیستم مانند FaceTime و iMessages دست‌به‌گریبان هستند. اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که دوربین مدل‌های پیشرفته‌تر سری آی‌فون‌ 14 پرو نیز با یک باگ عجیب مواجه است.

بر اساس گزارش وبسایت Apple Insider، کاربران مختلف در سراسر جهان با دوربین هندست‌های جدید سری آی‌فون‌ 14 پرو دچار مشکل هستند. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که سری آی‌فون 14 پرو مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی روی پنل پشتی است. این دوربین به منظور فیلم‌برداری روان‌تر مجهز به حالتی موسوم به Action Mode است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که برخی اپلیکیشن‌های متفرقه هنگام استفاده از این سنسور دوربین جدید با مشکل مواجه می‌شوند.

در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران آی‌فون‌های سال 2022 اپل متوجه شده‌اند که هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های محبوب رسانه اجتماعی نظیر اینستاگرام، تیک‌تاک و اسنپ‌چت ماژول دوربین هندست آنها دچار لرزش می‌شود. وجود این مشکل در دوربین موجب می‌شود تا فیلم‌ها با لرزش و ناپایداری فراوان نمایش داده شوند. این موضوع به نوبه خود موجب می‌شود تا ویدیوهای ضبط شده برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی قابل استفاده نباشند. بعلاوه کاربران انجمن Reddit نیز نسبت به این موضوع اعتراض نموده و پست‌هایی را در رابطه با این باگ به اشتراک گذاشته‌اند.

در حال حاضر باور عمومی این لست که مشکل مذکور عمدتا از لرزش سیستم تثبیت‌کننده اپتیکی تصاویر (OIS) ناشی می‌شود. شایان به ذکر است که این مشکل در مدل پایه آی‌فون‌ 14 به چشم نمی‌خورد؛ چرا که این هندست از سیستم OIS قدیمی‌تری استفاده می‌کند. دوربین 48 مگاپیکسلی جدید در سری آی‌فون 14 پرو مجهز به دومین نسل از فناوری اختصاصی اپل موسوم به Sensor Shift OIS است.

تصویر آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH