آی‌فون‌ 14 اپل از تست دوام سربلند بیرون آمد

شرکت اپل بالاخره فروش گوشی‌های سری آی‌فون 14 خود را آغاز کرد و یک فعال یوتیوبی با نام Zach و شناسه JerryRigEverything به منظور سنجش میزان دوام این هندست‌ها اقدام به اجرای آزمایشات معمول خود از جمله خراشیدگی، سوختگی و خمش نموده است. طراحی آی‌فون‌ 14 عمدتا از آی‌فون‌ 13 الهام گرفته شده و در بخش مشخصات داخلی نیز اپل به اعمال چندین پیشرفت انگشت‌شمار بسنده کرده است.

یکی از تفاوت‌های سخت‌افزاری کلیدی این است که اکنون اپل جداسازی گلس پشتی گوشی را تسهیل نموده و این موضوع موجب کاهش هزینه‌های تعمیر به میزان قابل‌توجهی شده است. تست‌های دوام مطابق روال معمول با تست خراشیدگی نمایشگر آغاز می‌شود. با اجرای این تست در سطح 6 مقیاس سختی موس، خراش‌های سطحی روی پنل ایجاد شده و در سطح 7 نیز شیارهای عمیق‌تری روی نمایشگر ایجاد می‌شوند.

با کشیده شدن تیغه تیز روی لبه‌های آلومینیومی بدنه دستگاه، رنگ‌های واقعی آن روی گوشی با رنگ‌آمیزی Midnight Black ظاهر می‌شود. دوربین‌های پشتی آی‌فون‌ 14 دارای پوشش لنز کریستالی از جنس یاقوت کبود هستند.با این‌حال نتایج تست نشان می‌دهند که لایه محافظ مذکور از مقاومت ویژه‌ای برخوردار نیست و در سطح 6 مقیاس سطحی موس دچار خراشیدگی می‌شود.

اجرای تست سوختن برای مدت زمان طولانی موجب سوختگی غیرقابل بازگشت چندین پیکسل نمایشگر می‌شود؛ پدیده‌ای که چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد. در آخرین مرحله نیز تست خمش اجرا می‌شود و آی‌فون 14 تحت فشار شدید هیچ‌گونه نشانه‌ای از انحنا را از خود نشان نمی‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH