تسلا بیش از یک میلیون خودرو خود را به‌دلیل مشکل سیستم بالابر پنجره فراخوانی کرد

شرکت تسلا در تدارک اجرای یک کمپین فراخوانی گسترده برای حدودا 1.1 میلیون دستگاه خودرو برقی تولیدی خود در ایالات‌متحده است. دلیل این اقدام وجود مخاطرات بالقوه در سیستم بالابر پنجره (پاور ویندوز) است.

بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت آژانس ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در ایالات‌متحده (NHTSA) عملکرد معکوس پاور ویندوز به سادگی از کار می‌افتد. چنین پدیده‌ای بدان معناست که در صورت قرارگیری یک مانع میان شیشه و قاب پنجره، شیشه به‌طور خودکار پایین نیامده و این موضوع می‌تواند موجب آسیب‌دیدگی شود. مشکل پاور ویندوز در خودروهای تسلا مدل 3 (تولیدی سال‌های 2017 تا 2022)، تسلا مدل Y (تولیدی سال‌های 2020 الی 2021) و مدل‌های تسلا مدل S و مدل X (تولیدی سال‌های 2021 الی 2022) به چشم می‌خورد.

با این‌حال تصمیم اخیر تسلا یک فراخوان به‌معنای کلاسیک آن به‌شمار نخواهد رفت؛ چرا که مالکان خودروهای برقی با سیستم پاور ویندوز بالقوه معیوب حتی مجبور به مراجعه به نمایندگی‌های کمپانی نیز نخواهند بود. دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری از طریق OTA تنها کاری است که این افراد بایستی انجام دهند. تسلا ادعا می‌کند که تاکنون پیرامون این مشکل حتی یک مورد شکایت نیز از جانب مشتریان خود دریافت نکرده است. در نتیجه این خودروساز آمریکایی از بروز هرگونه حادثه در اثر عملکرد معیوب سیستم پاور ویندوز هیچ‌گونه اطلاعی ندارد.

با این‌حال آژانس ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در ایالات‌متحده اصرار دارد که سیستم پاور ویندوز در برخی خودروهای تولیدی تسلا الزامات ایمنی را رعایت نکرده و می‌توانند به‌عنوان تهدیدی واقعی برای سلامت راننده و سرنشینان قلمداد شود. شرکت تسلا در اوایل سال جاری میلادی تعداد 817 هزار دستگاه خودرو برقی تولیدی خود در ایالات‌متحده را به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی فراخوانی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH