بیشترین عبارات جستجو شده در ماه شهریور؛ از حسن یزدانی تا ملکه الیزابت!

شهریور امسال دستخوش حوادث مختلف و متعددی بود که تعدادی از آن‌ها خوشایند و تعدادی تلخ و فراموش‌ناشدنی بودند.

اخبار و اتفاقاتی که در ماه شهریور منتشر شد بخش اعظمی از فعالیت کاربران در فضای مجازی و جستجوی گوگل در این ماه را تشکیل داد، به طور کلی ترندهای روز در هر هفته یا هر ماه، عمده سرچ گوگل و جستجو در اینترنت کاربران در همه‌جای دنیا را تشکیل می‌دهد.

از آن‌جایی که فعلا گوگل در ایران فیلتر نشده و در دسترس عموم مردم قرار دارد، با کنکاش در میان موارد پرجستجو در یک بازه زمانی مانند ماه شهریور، می‌توانیم به مهم‌ترین اتفاقات آن بازه زمانی برای مردم و اتفاقاتی که باعث شده مردم در خصوص آن وارد گوگل شوند و عبارتی را جستجو کنند، پی ببریم.

قرار نیست اضافه گویی کنیم به همین دلیل مستقیما به سراغ اصل مطلب می‌رویم، جستجوی کاربران در کوگل به دو بخش تقسیم می‌شود، اول موضوع جستجو است و دوم عبارت جستجو شده! اگر بخواهیم موضوعات پرجستجو مردم ایران در ماه شهریور را دسته‌بندی کنیم، رتبه اول به “حسن یزدانی” تعلق دارد.

حسن یزدانی کشتی‌گیر پرآوازه ایرانی که در مسابقات جهانی امسال مجددا مقابل مارتین تیلور آمریکایی قرار گرفت و البته مسابقه را واگذار کرد، بیشترین سهم جستجو کاربران در گوگل را طی ماه شهریور داشت.

همانطور که می‌دانید کشتی ورزش اول ایران است و مردم به مسابقات کشتی علاقه ‌بسیاری دارند. در ماه شهریور مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی 2022 در شهر بلگراد کشور صربستان برگزار شد و مسابقه حسن یزدانی و مارتین تیلور را می‌توان گل مسابقات کشتی در بخش آزاد نامید که باعث شد کاربران ایرانی برای کسب اطلاع از زمان برگزاری مسابقه، پخش زنده آن و دانستن نتیجه مسابقه نام حسن یزدانی یا موضوعات مربوط به او را به کرار در گوگل جستجو کنند.

عبارت‌هایی مانند یزدانی، حسن یزدانی، کشتی زنده حسن یزدانی، نتیجه کشتی حسن یزدانی، پخش زنده کشتی حسن یزدانی و ساعت کشتی امروز حسن یزدانی در ماه شهریور سرچ بالایی داشتند و باعث شدند حسن یزدانی پرجستجو‌ترین موضوع در ماه شهریور باشد.

“اربعین” دومین موضوع پرجستجو در اینترنت طی ماه شهریور بود، همانطور که می‌دانید اربعین امسال مصادف با روز بیست و ششم شهریور بود که به دلیل اهمیت این روز و البته زائرین میلیونی پیاده‌روی اربعین که قطعا برای اطلاع از آخرین اخبار، وضعیت راه و جاده‌‌ها، گرفتن روادید، بررسی مرز‌ها و خروج از کشور و غیره عبارت‌های فراوانی را با موضوع اربعین در گوگل سرچ کردند، باعث شد تا اربعین، دومین موضوع پرجستجو در ماه شهریور باشد.

عبارت‌هایی مانند اربعین، وام اربعین، اربعین 1401، واریز وام اربعین، وام اربعین در سماح و سخنرانی رهبر در اربعین در ماه شهریور سرچ بالایی داشتند و باعث شدند، موضوع اربعین جستجو فراوانی در ماه شهریور داشته باشد.

با توجه به نزدیک شدن به ایام تحصیلی، سامانه ثبت نام و انتخاب واحد دانشگاه آزاد با نام “آموزشیار” سومین موضوع با بیشترین جستجو در ماه شهریور بود.

عبارت‌هایی مانند آموزشیاز، دانشگاه آزاد، سایت آموزشیار، سامانه آموزشیار، دستیار آموزشیار و تبدیل متن آموزشیار در ماه شهریور سرچ بالایی داشتند و باعث شدند، موضوع آموزشیار جستجو فراوانی در ماه شهریور داشته باشد.

چهارمین موضوع پرطرفدار با بیشترین جستجو در ماه شهریور باز هم به “کشتی” باز‌می‌گردد، موضوع کشتی که در بالا توضیح دادیم چرا در ماه گذشته برای مردم اهمیت داشت، چهارمین موضوع پرجستجو در ماه شهریور بود که عبارات مربوط به آن توسط کاربران ایرانی، زیاد سرچ شد.

عبارت‌هایی مانند کشتی، کشتی یزدانی، کشتی امروز، نخودی کشتی، کشتی زنده حسن یزدانی و فینال کشتی رحمان عموزاد و فینال کشتی گرایی در ماه شهریور سرچ بالایی داشتند و باعث شدند، موضوع کشتی جستجو فراوانی در ماه شهریور داشته باشد.

اما خود ماه شهریور و عبارات‌هایی که در خصوص این ماه در اینترنت سرچ می‌شود، باعث شده تا “شهریور” یکی از موضوعات پرجستجو در ماه گذشته باشد.

عبارت‌هایی مانند شهریور، تقویم شهریور، شهریوری، زمان واریز یارانه شهریور 1401، تولد پسر شهریوری، سایت ثبت نام ایران خودرو شهریور 1401 و کلیپ تولدم مبارک شهریوری در ماه گذشته با تعداد بالایی جستجو شدند و موضوع شهریور را به پنجمین موضوع پرجستجو در ماه تبدیل کردند.

دیگر موضوعات مانند لیگ برتر فوتبال، شبکه سه، وی‌پی‌ان و معلم نیز در ماه شهریور پر جستجو بودند.

پنج موضوع با بیشترین جستجو در ماه شهریور:

  • حسن یزدانی
  • اربعین
  • اموزشیار
  • کشتی
  • شهریور

اما اگر بخواهیم به عباراتی که در ماه شهریور بیشترین سرچ را داشتند بپرداریم، باید بگوییم حادثه درگذشت مهسا امینی از اتفاقاتی بود که موجب شد تا کاربران نام او را در اینترنت جستجو کنند. دو عبارت “مهسا امینی” و “مهسا امینی کیست” بیشترین رشد جستجو درماه شهریور را داشتند؛ همچنین “ملکه الیزابت” عبارتی بود که از اواسط تا پایان ماه شهریور سرچ بسیار بالایی داشت.

دیگر عبارات مانند “کشتی حسن یزدانی”، “حسن یزدانی”، “سامانه رتبه بندی معلمان”، “تقویم مهر 1401” و “اموزشیار” از دیگر عباراتی بودند که بیشترین رشد سرچ را در ماه شهریور داشتند.

دیگر عبارات مانند آیفون 14، ثبت نام خودرو، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و پخش شبکه سه هم از دیگر موارد با سرچ بالا در ماه شهریور بودند.

10 عبارت با بیشترین رشد جستجو در ماه شهریور:

  • مهسا امینی
  • مهسا امینی کیست
  • ملکه الیزابت
  • کشتی حسن یزدانی
  • حسن یزدانی
  • سامانه رتبه‌ بندی معلمان
  • تقویم مهر 1401
  • اموزشیار
  • خامنه‌ای
  • ایفون 14

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH