مزایده خودروهای وارداتی

مزایده خودروهای خارجی بلاتکلیف از فردا با تعدادی مشخص شروع می‌شود

مزایده خودروهای خارجی صفر کیلومتر که در انبارهای مختلف بلاتکلیف در حال خاک خوردن هستند، از فردا، پنج‌شنبه هفتم مهر ماه، آغاز می‌شود.

سرانجام پس از مسیری پر فراز و نشیب و پیچیده، بالاخره زمان واردات خودروهای خارجی مشخص شد، هرچند شرایط واردات خودروهای خارجی مقداری عجیب به نظر می‌رسیدند.

از سوی دیگر، خودروهای خارجی باکیفیتی هستند که دردسری برای وارد کردنشان نیست، چرا که آن‌ها از قبل وارد شده‌اند و اکنون درحال خاک خوردن در پارکینگ‌های مختلف و در وضعیت نگه‌داری خیلی بدی هستند!

خودروهای خارجی و باکیفیت متعددی، سال‌هاست که به ایران وارد شده‌اند و به علت مشکلات مختلف ثبت سفارش، در پارکینگ‌های مختلف گمرک در شهرهای مختلف گیر افتاده‌اند! پیش‌تر اعلام شده بود برای جلوگیری از به هدر رفتن این خودروها که مطابق انتظار، در شرایط خیلی بدی هم نگه‌داری می‌شوند، مزایده برگزار خواهد شد.

تعداد تمام این خودروها ۲۲۴۹ عدد اعلام شده که قرار است ۱۰۶۲ عدد از آن‌ها فردا، مصادف با هفتم مهر ماه سال ۱۴۰۱ به مزایده گذاشته شوند. در سال ۱۳۹۷، پرونده‌ای موسوم به «ثبت سفارش» در دادگاه انقلاب تشکیل شد که به این خودروها و برای جلوگیری از تضییع آن‌ها، اجازه داد تا در مزایده به فروش برسند.

تعداد جزئی این خودروها به این شرح است:

  • ۴۵۹ دستگاه هیوندا (توسان، سانتافه، سوناتا، سوناتا هیبریدی)
  • ۱۸۲ دستگاه کیا (سراتو، سورنتو، اپتیما)
  • ۱۵۴ دستگاه تویوتا (کمری، رافور، کمری هیبریدی)
  • ۱۵۲ دستگاه بی‌ام‌و (x4 ،530 و 730)
  • ۶۲ دستگاه لکسوس (NX200 ،NX300 و RX)
  • ۴۰ دستگاه پورشه ماکان
  • ۸ دستگاه بنز (E200 و مرسدس)
  • ۳ دستگاه پورشه باکستر
  • ۱ دستگاه ولوو 
  • ۱ دستگاه بی‌نام!

چه کسانی و چگونه می‌توانند در این مزایده شرکت کنند؟

سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی این خودروها را از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت، به صورت اینترنتی بفروشد. از همین رو، کسانی که قصد شرکت در این مزایده را دارند، از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه، هفتم مهر ماه، تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه، دوازدهم مهر ماه، به وبگاه مزایده الکترونیک به نشانی eauc.setadiran.ir مراجعه کنند. دریافت اطلاعات و فهرست خودروها، شرایط و یا ارائه پیشنهاد از همین نشانی انجام می‌شوند.

کسانی که علاقه به شرکت در این مزایده دارند، باید به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند تا ثبت نام خود را تکمیل و توکن دریافت کنند؛ همچنین طبیعتاً داشتن کد ملی برای اشخاص حقیقی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی الزامی است و این افراد باید شماره حساب قابل استفاده از طریق اینترنت، همراه خود داشته باشند.

تمام این پیشنهادهای ثبت‌شده، دز سامانه مزایده الکترونیک، روز ۱۶ مهر ماه راس ساعت ۱۲ در محل سازمان مرکزی، رمزگشایی، تکلیف برنده آن‌ها مشخص و لیست برندگان اعلام می‌شود.

پول حاصل از مزایده خودروهای خارجی به کجا می‌رسد؟

مبلغ و منابع حاصل از فروش این خودروهای خارجی تحت مزایده، به خزانه دولت می‌رود، مگر آن‌که اعلام برائت صورت بگیرد که در آن صورت، به مالکان خودروها بازگردانده می‌شود. طبق گفته سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، تاکنون برای هیچ‌کدام از این خودروها اعلام برائت صورت نگرفته است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH